veel te veel HK-topics op ENT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

veel te veel HK-topics op ENT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 17:58

Het valt me de laatste tijd op hoeveel HK topics er zijn in Entertainment.
Het lijkt wel een derde Huiskamer daar, je moet eerst door 3 kwart pagina scrollen voordat je bij de normale topics komt, die vervolgens weer worden ondergesneeuwd.

Op deze manier gaat het doel van Entertainment volgens mij echt ten onder dus ik vroeg me af of nog meer mensen dit was opgevallen en dat er iets aan gedaan kan worden? Ik zie namelijk niet het nut om al die HK topics maar in dat forum te hebben? Verward Zet ze dan gelijk in de Huiskamer.

Shadow0

Re: veel te veel HK-topics op ENT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:41

Een aantal HK-topics zijn wel gewoon on-topic, zoals (o.a.) het Harry Potter topic. Ik denk dat die gewoon op ENT thuishoren, en niet in de HK.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:43

Als je in een Entertainment topic teveel offtopic gaat wordt je topic naar HK verplaatst.

Ik heb er zelf geen last van, maar ik kijk ook niet in ieder topic.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 18:48

Shadow0 schreef:
Een aantal HK-topics zijn wel gewoon on-topic, zoals (o.a.) het Harry Potter topic. Ik denk dat die gewoon op ENT thuishoren, en niet in de HK.

Maar als je het zo bekijkt, dan kun je de HK ook weer in verschillende subfora indelen Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:51

Ik word er ook een beetje priegelig van.

Zat laatst in zo'n topic op ENT en dacht leuk over het onderwerp te kunnen praten. Opeens beginnen mensen te melden dat ze naar hun paard gaan of naar school. Kan me echt geen ene moer schelen Clown Als ik wil bijlezen moet ik al die onzin leven, terwijl ik voor het onderwerp van het topic kwam. Kan mij het schelen dat iemand naar z'n paard gaat of naar bed Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:52

Dan kan je toch altijd een mod pb'en om te vragen of hij/zij even wil waarschuwen. Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:01

Cayenne schreef:
Maar als je het zo bekijkt, dan kun je de HK ook weer in verschillende subfora indelen Haha!

Nou ja, in zekere zin zijn er ook verschillende soorten HK-topics. En ik vind het soms erg jammer als een topic van 'uitgebreid kletsen over een onderwerp' overgaan in 'volkomen oeverloos geklets' - maar omdat het een HK-topic is kun je er niets aan doen. En vervolgens heb ik nog een paar maanden de overige 450 pagina's van zo'n topic in mijn eigen berichten staan.

Subforums hoeven er niet te komen, maar ik hoop echt niet dat alle HK-topics van ENT naar de HK gaan. Wat LuvdaTossa beschrijft, daar heb ik dus ook niet zoveel behoefte aan.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:15

Juultj schreef:
Dan kan je toch altijd een mod pb'en om te vragen of hij/zij even wil waarschuwen. Knipoog

Dat vind ik hélémáál niets....

Krijg ik zo'n 'klik' gevoel van net als temmen Ach gut

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:11

LuvdaTossa schreef:
Krijg ik zo'n 'klik' gevoel van net als temmen Ach gut

Waarom? Veel mensen beseffen vaak ook niet dat het voor anderen irritant is. Een vriendelijk verzoek kan dan genoeg zijn, dat hoeft echt niet met dreigementen en vervelende consequenties, gewoon even een vriendelijke opmerking.

Dat zou ik als gebruiker ook best willen en durven doen, alleen is de ervaring helaas dat dat vaak niet geaccepteerd wordt... als een mod even duidelijk maakt dat je voor slowchatten beter in een ander topic kunt zijn is er niets aan de hand.

Als niemand iets zegt nemen de ergernissen alleen maar toe, waarom zou je dat willen?

Toevoeging: en het risico is dat er dan veel vervelendere maatregelen genomen worden, zoals het hele topic (inclusief zinnige dingen) naar de HK gooien, of een slotje ofzo. Dan heb ik echt veel liever dat een mod eerder even om het hoekje gluurt en dat soort dingen al vroeg een beetje bijstuurt.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:23

HK-topics op ENT zijn zeker niet bedoeld als slowchats.

Zoals in de regels van ENT staat horen HK-topics gewoon on-topic te blijven. Is dat op een gegeven moment niet het geval en gaan mensen het over allerlei anderen dingen hebben dan gaat dat topic in de regel naar de HK. Meestal plaats ik eerst een verzoek of men on-topic wil blijven, gebeurt dat vervolgens niet dan verplaats ik het dus Lachen

Helaas heb ik niet genoeg tijd om al die HK-topics bij te houden, eens in de zoveel tijd lees ik de laatste pagina's door en als het dan off-topic gaat dan doe ik daar iets mee. Maar ze echt volgen is gewoonniet te doen, vandaar dat ik in elk geval erg blij ben als iemand daarop TeMt Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:47

Ik denk dat het toch heel verwarrend is voor veel mensen. Veel topics op Ent gaan gewoon erg off-topic en dat is jammer.