Teveel (sub)fora?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NijnJarig

Teveel (sub)fora?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 21:32

Zeker nu de zoekfunctie eruit ligt irriteer ik me steeds meer aan al die verschillende fora.
Naar mijn idee kan er een hoop geschrapt/samengevoegd worden.

Om even wat voorbeelden aan te dragen:

SV en VSW kunnen naar m.i. prima bij elkaar, de seizoensvragen hebben vaak juist met verzorging, stalling of weide te maken, dus waarom deze niet samenvoegen?

MA, MHK en VP is ook zoiets, MHK wordt amper in gepost en waarom zou dit niet in de gewone HK of JHK kunnen?
De mensen met verzorgpaarden met rijtechtische problemen (en andere), evenals de mensen die op een manege rijden kunnen prima terecht bij RT(en andere).

SK en het KH, waarom zijn deze dan gesplitst?
Die spelletjes passen prima bij het idee achter het KH.

Voor CB en UK geldt hetzelfde, ik snap deze splitsing ook niet volledig.

En dan het Young Riders gedeelte, waarom hebben de jongere gebruikers dit gedeelte nodig?
Daar is weer een apparte huiskamer, waar ik dus ook totaal het nut niet van in zie
Evenals je YRT, zat opties elders op bokt om je verhaal kwijt te kunnen.

Ben ik de enige die er zo over denkt?
Want bovenstaande zijn maar enkele dingen die zo in mij opkomen, er kan m.i. veel meer opgeruimd worden Ja

Sylvia

Re: Teveel (sub)fora?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:39

De daad bij het woord voegen noemen ze dat... Vork

Ik denk er in zekere zin hetzelfde over:

KH en SK zijn imo hetzelfde. De Manege-fora kunnen imo wel onder de Young-Riders (wordt dat nu ook vertaald naar Jeugdige Ruiters?), VP evt. ook wel. BVT is imo ook nergens voor nodig.

Persoonlijk - en ik denk met mij een hoop van de volwassen users - post mijn verzorgpaardvragen allemaal op de gerelateerde fora, vragen met betrekking tot rijden op RT, medische vragen op MD, etc.

Ik denk dat je wel enigzins een scheiding moet houden tussen YR/de rest van Bokt, net zoals de Westernruiters een eigen stekkie hebben hebben de jongeren dat ook. In het verleden was er juist trammelant omdat ze apart moesten, dat zou overal beter voor zijn.

Probleem is alleen dat de mensen die er wel posten er anders over denken... Ik weet zeker dat voor wat betreft bijvoorbeeld BVT de groep die vind dat het weg moet even groot is als de groep die vind dat het moet blijven.

En in zijn algemeenheid: ik vind de regels om een nieuw forum te "krijgen" te licht. Ik zou meer users als grens nemen...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:41

ik wordt ook horendol van al die subforums!
zoals jullie het voostellen zou het idd veel beter zijn

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:42

De split in CB en UK vind ik wel handig, ik zag het liever nog verder opgesplits, [foto] apart ... aangezien daar de laatste tijd erg veel foto´s gepost worden. ( maarja daar hebben we tags voor )
De andere fora ben ik niet zo in bekend, maar als ik je uitleg zo lees klinkt het idd best logisch dat er wat opgeschort kan worden!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:42

Omdat er heel veel op bokt gepost wordt denk ik. Als je alle fora weer bij elkaar gooit dan zakken berichten véél sneller weg en kan ik ze helemaal niet meer vinden. Het worden wel heel veel subgedeeltes dat is waar. Maar om weer dingen bij elkaar te voegen.
Ik vind het wel prettig zo Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:44

Ik vind al die subfora wel handig. Anders wordt het te druk, en je weet: bokt is een groot forum.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:52

Ik ben het wel met je eens Ja
Op zich zijn er nu natuurlijk veel scheidingen waardoor bepaalde dingen beter te vinden zouden moeten zijn, maar dit is niet altijd het geval. IMO zijn er inderdaad een aantal fora die makkelijk samengevoegd kunnen worden.

Sylvia schreef:
Persoonlijk - en ik denk met mij een hoop van de volwassen users - post mijn verzorgpaardvragen allemaal op de gerelateerde fora, vragen met betrekking tot rijden op RT, medische vragen op MD, etc.

Precies. Je komt op VP vooral vragen tegen als 'Hoelang fiets jij naar je VP', 'Wat mag jij allemaal met je VP' en meer vragen van gelijke strekking. Deze vragen kunnen natuurlijk ook best op PP gesteld worden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:00

Of op Young Riders. Denk dat het daar beter staat dan op PP.
Maar ik denk echt dat het een beetje zijn doel voorbij geschoten is... Ik zit af en toe dusdanig te twijfelen dat ik aan één van de mods moet gaan vragen waar ik mijn topic kan openen Nagelbijten / Gniffelen

NijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 22:02

Ik heb dat ook dat ik soms echt niet weet waar ik het moet plaatsen, en plaats het meestal dan maar niet.
Om het zomaar ergens neer te gooien vind ik ook zo wat, dus dan maar niet

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:18

Als je niet precies weet waar je het moet zetten zullen ze vast wel begrijpen maar ik denk dat net zoals Fenn het zegt, dat er dan zoveel topics in een forum zijn dat het dan heel moeilijk wordt om het terug te vinden. En wat er dan gebeurd is dat er nóg meer topics komen over een onderwerp en dat wordt dan lastig. Voglens mij is dat ook niet zo best voor de server.
tja en als het verkeerd staat en het valt iemand op dan wordt het verplaasts. Daar is niets erg aan Lachen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:21

Suus_, dat gebeurd nu ook hoor. Ga voor de grap eens op RT kijken, hoeveel dezelfde onderwerpen daar continu aan bod komen. Om over de god weet hoeveel deken-vragen maar te zwijgen, en zo kan ik nog een aantal onderwerpen opnoemen... Dus die gaat imo niet op.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:25

Citaat:
En dan het Young Riders gedeelte, waarom hebben de jongere gebruikers dit gedeelte nodig?
Daar is weer een apparte huiskamer, waar ik dus ook totaal het nut niet van in zie
Evenals je YRT, zat opties elders op bokt om je verhaal kwijt te kunnen.

YR-huiskamer ben ik erg blij om..
zo komen er geen pubers vragen stellen in ons gewone huiskamer sex&relatiestopic over hoe je moet zoenen ofzo, het is ook leuker voor hun om daar met leeftijdsgenoten over te praten

NijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 22:28

Nashke, het hoeft niet te betekenen dat alle jongere boktgebruikers andere topics binnenvallen, maar dit kan wel gewoon in de HK geplaatst worden.
En ik zie ook regelmatig in de HK topics voorbij komen waar alleen jonge gebruikers posten, wat niet verplaatst wordt naar YRH.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:32

Eens kijken.

SV is juist aangemaakt om VSW te ontlasten omdat anders de gewone topics op VSW niet meer aan bod komen, nu kan een ieder op SV zijn eigen topic openen. In het verleden hebben we gewerkt met centraal deken, scheer, vliegen, etc. etc. topic, maar centrale topics werken niet fijn. Het is onoverzichtelijk, men dumpt enkel zijn eigen vraag en geeft geen antwoord op anderen. Vandaar dat ik die zoveel mogelijk probeer te vermijden Lachen

CB en UK is opgesplitst vanwege de leeftijd, en omdat de mensen zo meer kans krijgen om hun topic aan bod te laten komen. Anders gaat het erg hard en zijn de topics van 1 dag op 3 pagina's te vinden.

YR is aangemaakt om ook de jeugd een eigen plek te geven. Dit omdat in het algemene deel er door de volwassen / oudere bokkers er vaak erg laatdunkend werd gereageerd op probleemtopics van deze mensen. Er werd snel penny geroepen en vervolgens was het niet serieus meer. Nu heeft de jeugd zijn eigen plek en is iedereen tevreden Lachen

BVT is als een soort dankjewel aan de Bokkers van de eerste twee jaar gegeven omdat zij Bokt op weg geholpen hebben Lachen

Als je niet weet waar je je topic moet openen, dan kan je gewoon een pbtje naar een mod sturen Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:44

Maar waarom wordt CB dan niet gerubriceerd onder de jeugdfora? Dat is al 1 forum minder op de lijst voor de rest van Bokt dan. YR hoeft ook niet weg wat mij betreft, dat zei ik ook al.

Voor BvT geldt wat mij betreft eigenlijk hetzelfde als een aantal rassenfora: wat moet daar staan wat je niet elders op Bokt kunt plaatsen? Maar goed, het voordeel van BvT is dat ik die toch niet zie Vork

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:48

Sylvia schreef:
De Manege-fora kunnen imo wel onder de Young-Riders (wordt dat nu ook vertaald naar Jeugdige Ruiters?),

Vind ik niet helemaal terecht, ook al bestaat het grootste deel van het publiek op Manege-fora uit jongeren, er zijn genoeg ouderen die op maneges rijden en daarover lezen / schrijven.

CB staat toch al onder de jeugd-fora?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:51

CB staat idd al onder YR Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:53

Lama... Blond

Morgen wordt mijn haar weer een paar tinten lichter gemaakt, ik denk dat dat ook verstandig is ook...

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:55

Tjsa Maya, ik vind jou redenen wel heel duidelijk en begrijpelijk, maar toch vind ik het jammer dat er zoveel subfora zijn.
Ik weet vaak niet eens welke afkortingen waarvan zijn Bloos en waar ik moet kijken. Ik vind het ook een stukonoverzichtelijker.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:59

Ik vind bokt ook heel onduidelijk door al die subfora. Nu zonder die zoekfuntie, heb ik echt geen zin meer om alle subfora door te spitten, om te kijken of er ergens een zwart stipje bij staat (en ik daar dus verder wil lezen).
De helft van de genoemde afkortingen in dit topic moest ik opzoeken, omdat het er zoveel zijn. Door de fora's zie ik het forum niet meer, en dat is volgens mij niet de bedoeling hiervan.

Echt heel veel subfora's kunnen bijeengevoegd worden. Want ik zie hier soms redenen staan, en als die echt overal op betrokken gaan worden, kunnen er zo nog 20 subfora bij komen.

[Edit]Zéker al die rassensubfora vind ik echt onzin. Het grootste gedeelte van die topics daar zijn óf onnodig, óf kunnen ergens anders gesteld worden.. Het enige nuttige daarin, vind ik de taxatietopics, maar als je gewoon 1 subfora maakt voor alle taxatietopics van alle rassen, ben je zo weer 7/8 subfora kwijt!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:15

Ik heb de oplossing gevonden Clown Die functie van een tijd terug, dat je zelf aan kon geven welke forums je wilde zien, weer terugzetten Vork

En dan nog zo één: Een aantal subfora worden onderverdeeld in subsubfora, waarom kan dit niet bij bv de rassenfora? Eén regel en die dan weer onderverdelen. Net zoals bij informatief - algemeen met RT, WD, FA enz enz gedaan is...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:38

Het zou inderdaad fijn zijn als we weer terug konden naar een paardenforum.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:08

Ene kant is het wel handig, andere kant niet Lachen

Ieder heeft nu een eigen stekkie, dat is wel leuk!
Maar als je specifiek ergens naar opzoek bent is het wel hard zoeken Ja

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:09

Sylvia schreef:
KH en SK zijn imo hetzelfde. De Manege-fora kunnen imo wel onder de Young-Riders (wordt dat nu ook vertaald naar Jeugdige Ruiters?), VP evt. ook wel. BVT is imo ook nergens voor nodig.

nee jeugdige rijdens Haha! Clown Vork

maar ik ben het ermee eens. er zijn zoveel fora, vooral UK en CB zijn toch precies hetzelfde? Verward

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:17

Ik vind het ook heel erg irritant. Vooral omdat het zo'n gezoek is waar je topic nou eigenlijk op zijn plek is.

Doe mij het oude bokt maar weer terug.