Even voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abigael

Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 16:59

Hoi allemaal,

Al ongeveer een half jaar kijk ik mee hier, maar nu eindelijk de stap genomen me ook echt aan te melden. Nou even iets over mezelf Lachen

Ik ben 25 jaar en woon in de stad Groningen. Doe de opleiding Pop en Media in Leeuwarden. Heb een eigen bedrijfje en boek tours voor nationale en internationale rockbands. Dan de paarden: Het is alweer 4 jaar geleden dat ik voor het laatst op een paardenrug heb gezeten. Maar het blijft kriebelen en ben wel van plan het binnekort dan ook weer op te pakken.

Ben opgegroeid in een klein dorp in zuid-oost Groningen en ben daar begonnen op de manege. Op mijn 16e mocht ik komen werken op een kleine trainingsstal in de buurt. Heb daar de kans gekregen om met veel jonge (soms probleem) paarden te werken. Daarnaast kwam ik in contact met mensen die een boerenbedrijfje hadden en waarvan de man ook paarden fokte. Hij werkt ook nog als jurylid voor het KWPN. Deze mensen zijn onderhand zo'n beetje mijn 2e ouders geworden en ben er nu nog kind aan huis. Als ik weer eens eens een weekendje bij mijn oudersben, ga ik ook altijd even bij hun langs.

Op mijn 19e ben ik een jaar naar Australië geweest. Naast rondreizen heb ik daar ook 'in de paarden' gewerkt. Ben begonnen als groom voor springruiter Vicky Roycroft (lid van Olypmische springteam) dat was erg zwaar werk en het is een veeleisende vrouw. Maar wel een enorme ervaring op zich om deel uit te maken van een team dat werkt op het allerhoogste niveau. Maar haar oude groom kwam weer terug werken daar en toen kwam ik aan de slag bij de familie Foye. Hun dochter reed in het junioren eventing team. Ook leuk, en ook interssant om te zien hoe dat hele 'eventing' wereldje in elkaar zit. Daarna heb ik nog een tijd gewerkt op de fokkerij van Ulrich Klatte (broer van...) in Brisbane (www.belcam.com.au) dat was een super tijd! Een hele mooie omgeving, super faciliteiten en een superleuk team! Samen met een paar andere meiden (ook allerlei verschillende nationaliteiten) droegen we zorg voor het trainen en africhten van de jonge paarden en (dek) hengsten. Ik kreeg naast een aantal aan te rijden jonge paarden, een Calido x Grannus en een Contango II x Grannus II dekhengst toegewezen. Helaas overleed deze laatste aan een ernstige koliekaanval in die tijd... Leuk om te zien is dat een aantal van de 3-jarigen waar ik mee gewerkt heb daar, vooral de nakomelingen van Agassi (Argentinus) het momenteel goed doen in de sport.

Toen ik weer in Nederland was heb ik sindsdien niet veel meer gedaan qua rijden. Ook is de trainingsstal waar ik werkte, is in die tijd verhuisd naar Frankrijk. En helaas is de paardenfokkerij bij 'mijn 2e famillie' nogal uitgedund verleden jaar. Al het fokmateriaal wat gust bleef of anders niet meer geschikt was is opgeruimd. En helaas zaten daar ook de merries bij waar ik vroeger nog wel veel mee gereden had.... Nu is er alleen nog een twenter merrie en 4 jarig hengstje over gebleven.

Oamaru

Re: Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:52

Welkom op Bokt, heel veel plezier hier! Ik denk dat iedereen er van droomt om in Australië in de paarden te werken!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:57

Welkom hier! En veel plezier. Mooie paardenachtergrond heb je! Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:12

welkom op bokt Ja en heel erg veel plezier! Vork

Abigael

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 13:46

Bedankt allemaal! Nog een tip voor iedereen die ook in het buitenland aan de slag wil met paarden in Aus: http://www.stablemate.net.au
Mocht je info willen over hoe en wat, laat maar weten! Lachen