Mijnalbum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Mijnalbum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 13:41

Ik weet niet of het hier wel goed staat, of dat ik het op FZ had moeten plaatsen, maar TTP.
Is het geen idee om het uploaden op mijnalbum tbv UK en CB te verbieden ofzo?
De kwaliteit is slecht, details niet te zien en de foto is klein.
Daar kun je gewoon geen zinnig commentaar op geven. En probeer je dat, word dat weerlegd met dat het aan mijnalbum ligt.
Kunnen we hier misschien iets mee? Lachen

Wineds

Re: Mijnalbum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:18

In het sticky bovenaan wordt er in principe al een kanttekening gemaakt over de presentatie en daarbij de uploadsites;
Citaat:
Let ook op de uploadsite die je gebruikt. Een aantal sites waaronder bijvoorbeeld mijnalbum.nl zet irritante teksten in je foto's, en verkleint je foto's ook nog eens. Hierdoor ziet het er meestal al een stuk minder mooi uit.

Het is storend als mensen tóch via mijnalbum.nl gaan uploaden, maar ik denk niet dat je dit kan gaan verbieden. Ieder mens is vrij om te uploaden waar hij/zij wil, alleen loopt zo'n persoon dan gewoon het risico om (sneller) negatief commentaar te krijgen. Sneu, maar eigen schuld Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:27

[UK] > [FZ] Toch even verplaatsen Knipoog

Foto's gemaakt met telefoons zijn vanwege slechte kwaliteit redenen al niet toegestaan. Het niet toestaan van uploaden op mijnalbum vind ik iets wat niet nodig is.

De presentatie van je product, en daar hoort dus ook het uploaden bij is in mijn ogen de verantwoordelijkheid van de user. Lachen

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 16:44

Thanks voor het verplaatsen Fairie! Lachen

Ik zie het maken van foto's met telefoon en uploaden op mijnalbum eigenlijk gewoon als verloedering van UK & CB.
Maar dat word dus de foto's die daar geupload zijn maar negeren Vork

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:05

Nog een keer verplaatsen. Blijkbaar was ik zo snugger om hem naar [TV] te doen inplaats van [FZ] Clown (staat ook direct onder elkaar he Rolleyes )

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:20

Eeeeeeeeeh, ben blond Tong uitsteken Ik heb al mn fotos upgeload (geupload, whatever...) via mijn album. En volgens mij valt het allemaal wel een beetje mee toch??

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:17

Ik load ook op bij Mijnalbum. Dan gaat het om tekeningen en tja, ik weet dat er veel kwaliteit verloren gaat, maar ik wordt gek van al die andere engelse sites die nooit doen wat ik wil. Nagelbijten / Gniffelen Is er nog een andere goede upload site in het Nederlands, waar je gewoon een album hebt? (jaja, FAQ ik zal nog een keer kijken Knipoog )

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 23:36

iepsel schreef:
Eeeeeeeeeh, ben blond Tong uitsteken Ik heb al mn fotos upgeload (geupload, whatever...) via mijn album. En volgens mij valt het allemaal wel een beetje mee toch??

Ik had het ook voornamelijk over de foto's die op CB en UK beoordeeld zouden moeten worden Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:12

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:24

Fenn schreef:
Ik load ook op bij Mijnalbum. Dan gaat het om tekeningen en tja, ik weet dat er veel kwaliteit verloren gaat, maar ik wordt gek van al die andere engelse sites die nooit doen wat ik wil. Nagelbijten / Gniffelen Is er nog een andere goede upload site in het Nederlands, waar je gewoon een album hebt? (jaja, FAQ ik zal nog een keer kijken Knipoog )

er was hier iemand is die ook een upload site had, zonder al die reclame en alles.
maar ik kan dat topic niet meer vinden *vervloekt de zoekfunctie*

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 16:12

Lusitana schreef:
Is het echt zo moeilijk om zoiets: http://www.mijnalbum.nl/Foto=VOWP7QTN
of ziets: http://www.mijnalbum.nl/Foto=NNT7NVO8
te beoordelen?
Hoeveel detail heb je nodig om iets creatiefs te beoordelen?

En, je kunt dan toch in het topic vragen om nog een andere foto met meer detail bv?

Ik had het ook voornamelijk over de foto's Lachen
En ja, ik vind het persoonlijk vrij storend om een of ander zoekplaatje van slechte kwaliteit te beoordelen.
Jammer voor de fotograaf, want daar ligt het vaak niet aan, maar gewoon puur door het uploaden worden sommige foto's zo slecht.

Maargoed, ik zal die topics dan wel gewoon overslaan Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:09

Het zijn maar voorbeelden en het zijn foto´s maar dan van tekeningen Knipoog
Ik geloof niet dat foto´s slechter worden van uploaden in "mijn album". Ik heb geen enkele ervaring met foto´s die plotseling slecht werden en heb toch wel een paar honderd foto´s er in staan.
Er is dan volgens mij gewoon wat mis met het origineel.

De enige ervaring die ik heb met slechter worden, is van filmpjes op YouTube.

Als je iets niet goed genoeg kunt zien, dan kun je gewoon zeggen "sorry, zoiets ga ik niet beoordelen, de kwaliteit van de foto is te slecht". Als iemand genoeg van dat soort reacties krijgt, zal die toch wel zien dat het niet werkt om een slechte foto te laten beoordelen?

Ik vind het niet gepast om een bepaalde uploadsite de schuld te geven van slechte kwaliteit foto´s.
Ik neem aan dat je gewoon kunt zien wat er op deze foto staat en veel groter lijkt me niet nodig.
Als de foto met en spiegelreflex was genomen, ipv met een goedkope digi, was hij vast beter geweest. Maar ik ga echt "mijn album" niet de schuld geven van gebrek aan kwaliteit!!! In mijn eigen documenten ziet hij er precies zo uit.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 00:27

Ik ben het alles behalve met je eens lustitana,
als een bokker iets plaatst op CB of UK dan vraagt het om proffesioneel commentaar (weet even niet hoe ik het beter kan verwoorden)
en als je dan niet kan zien of de foto scherp is of er dingen missen met die irritante tekst daar boven kan je gewoon niet op die manier reageren.

Ik neem niet aan dat het er alleen om gaat op CB of UK WAT er op de foto staat,
imo juist helemaal niet.
Het al zou je een gras sprietje fotograveren.
Het gaat mij erom hoe je dat erop zet. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:21

Als een foto niet scherp is, slecht of onduidelijk, moet hij niet geplaatst worden. Maar dat heeft dus niks met mijnalbum te maken!!!!
De foto hierboven is uit mijnalbum, en zeg jij me maar wat daar aan mankeert!

Ik vind het gewoon belachelijk om een uploadsite de schuld te geven van slechte kwaliteit van foto´s.
Want het ligt niet aan de site!!!!
Dat standpunt zit ik hier te verdedigen.
Het is gewoon niet eerlijk om te zeggen dat de uploadsite iets met je foto gedaan heeft.
En al zou het zo zijn en zje ziet dat, dan moet je zo´n foto gewoon niet plaatsen.
Je kunt een bokker tot besef brengen om dergelijke foto´s niet te plaatsen, maar je kunt niet zeggen "het uploaden van mijn album is niet toegestaan", wat hier voorgesteld wordt door TS.
Het enige wat je kunt doen is vragen om duidelijke foto´s.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:05

Volgens mij gaat hier het punt niet om dat mensen de schuld kunnen geven aan die upload site.
Die mensen hebben daar zelf vaak geen idee van.

Maar voor de mensen waar van commentaar verwacht word...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-07 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 00:13

Lusitana, ik opperde in mijn laatste post dat ik dat soort topics voortaan wel oversla, moet je daar dan zo op doorhameren? Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:36

Lusitana:

Mijnalbum verkleind je foto's op een lelijke manier. Als je foto's verkleind, worden ze altijd softer. Om dat tegen te gaan zal een goede fotograaf de foto's voor ie ze op het web zet nog wat verscherpen, zodat ze er weer even gedetailleerd en scherp uitzien als op groot formaat of print. Ik kan me goed voorstellen dat je dat als leek niet ziet, het hoeft niet altijd veel verschil te maken. Maar als je op CB en UK post ga ik er eigenlijk vanuit dat je die aandacht wel aan je foto's besteed - daar ben je dan toch fotograaf voor? Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:07

Als ik vraag wat men vindt van de compostie, neem ik aan dat het niet nodig is om elk vliegenpoepje op de grassprietjes in de achtergrond te zien. Als je snapt wat ik bedoel.
Maar goed, wat ik zeggen wilde: er staat al een advies, een verbod gaat echt veel te ver.
Elke poster kan zelf overwegen of zijn foto zo de moeite waard is om te laten beoordelen en elke beoordeler kan bepalen welke foto´s te beoordelen. Mietje heeft bv al gezegd dat ze het dan gewoon niet doet. Dat is een betere oplossing dan iets gaan verbieden op een forum met het concept zoals bokt dat handhaaft.
Toch?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:13

Snap ik, ik heb het persoonlijk ook niet zo op vliegenpoepjes Knipoog Maar als ik een topic met mooie foto's zie, heb ik die liever op een wat groter formaat (600 bij 800) en net zo scherp als de fotograaf ze wil hebben in plaats van het door mijnalbum verzonnen formaat.

Ik voel zelf ook niets voor een verbod hoor, we geven inderdaad een advies en als mensen het niet belangrijk genoeg vinden, dan is dat hun eigen keuze.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:14

Ik vind Imageshack echt niet fijn, met al die reclame en pop ups.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:12

dewitje13 schreef:
Ik vind Imageshack echt niet fijn, met al die reclame en pop ups.

Heb ik nooit last van hoor?

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:31

Imageshack is juist super fijn, uploaden gaat vaak super snel
En geen gezeur over kwaliteitsverlies Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:05

Bij mij doet Imageshack het vaak niet...dan is hij bezig met uploaden en dan krijg ik zo'n wit venster met pagina niet gevonden...ik doe nu alles bij Photobucket...die doet het altijd bij mij en zet mijn foto's standaard op 600x800. Maar die kan ik wel aanpassen als ik wil...heb daar al 45 pagina's...Nagelbijten / Gniffelen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:11

BIj mij krijg ik dus al die reclames enzo, maar het fotootje is ook veel te klein. En ik vind de kwaliteit niet super super belangrijk.Mjah, das mijn mening Knipoog