Te veel moeite?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Te veel moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:05

Is het nou voor sommige mensen zo ontzettend moeilijk, om in een topic eerst te lezen voor je antwoord geeft.

Zelfs als een topic net 1 pagina beslaat, schrijven de mensen"sorry als het er al staat".
Daar kan ik mij zo vreselijk aan ergeren.
Neem toch de moeite om te lezen waar je antwoord op geeft.

Of dat je in een hele intressante discussie zit en er wordt weer een losse flodder tussendoor gegooid..

Mocht je geen 4 pagina's willen doorlezen, antwoord dan ook niet, het topic heeft al die tijd zonder je gekund.

Sorry voor degenen die wel serieus zijn, maar dit fenomeen gebeurt imo steeds vaker.
Het kan een hele intressante discussie gewoon om zeep helpen.

Bluem

Re: Te veel moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:11

Echwel schreef:
Is het nou voor sommige mensen zo ontzettend moeilijk, om in een topic eerst te lezen voor je antwoord geeft.

Zelfs als een topic net 1 pagina beslaat, schrijven de mensen"sorry als het er al staat".
Daar kan ik mij zo vreselijk aan ergeren.
Neem toch de moeite om te lezen waar je antwoord op geeft.

Of dat je in een hele intressante discussie zit en er wordt weer een losse flodder tussendoor gegooid..

Mocht je geen 4 pagina's willen doorlezen, antwoord dan ook niet, het topic heeft al die tijd zonder je gekund.

Sorry voor degenen die wel serieus zijn, maar dit fenomeen gebeurt imo steeds vaker.
Het kan een hele intressante discussie gewoon om zeep helpen.

Excuseer? Iedereen heeft wel evenveel recht om te reageren als jij.
Eerlijk, ik snap niet dat je je er zo druk om maakt, ik heb soms ook geen zin om soms tal van reacties te lezen en reageer dan ook alleen op de eerste post.
Het kan toch best dat mensen een zelfde mening over iets hebben, en of ze daar nu bij zetten 'sorry als het er al staat' of niet, bedoel, who cares..?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:14

I care.

Het is zo onzettend vervelend, dat mensen terwijl je in een heftige discussie zit, niet de moeite nemen deze discussie door te lezen, en zomaaar een opmerking plaatsen.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:15

Dan negeer je die opmerking en ga je verder met je interessante discussie. Of is dat te veel moeite? Mensen zijn niet verplicht om een groot topic helemaal door te lezen, hoor.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:16

Tja, mensen willen nu niet altijd deelnemen aan een discussie volgens mij, maar willen misschien wel hun mening kwijt tegenover TS, dan is het maar normaal dat ze reageren, niemand die het kan verbieden, hoe vervelend je dat misschien ook mag vinden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:17

Het getuigd toch van een gebrek aan intresse als je middenin een topic zomaar een antwoord plaatst.
Kunnen we nou niet een beetje intresse tonen voor de mensen die topics openen, en de moeite nemen ze door te lezen.

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:18

Ik snap het best wel als je je er aan ergert als je midden in een discussie zit..
Irritant als het nog geen vier pagina's zijn, maar om dan gelijk te zeggen dat ze dan niet moeten antwoorden...
Het is een openbaar forum hea Knipoog en dan negeer je idd die opmerking Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:19

Gebrek aan interesse? Lijkt mij niet als men reageerd.
En als ik aan topics moet beginnen van 10 pagina's, over soms ook wel eens een zinloze én eindeloze discussie.. nee bedankt. Dan reageer ik fijn op de beginpost.
Ik kan best inzien dat niet iedereen fijn mee wil discussiëren..
Laatst bijgewerkt door Bluem op 29-01-07 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:20

Ach, het levert af en toe juist ook wel leuke conversaties op als er weer iemand een of andere bizarre opmerking tussendoor gooit Lachen Gelijk weer gespreksstof en tientallen bokkers die zich aangesproken voelen om te reageren? Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:21

Ik begrijp je helemaal. Het is gewoon erg vervelend als mensen met opmerkingen komen die mosterd na de maaltijd zijn of die al 100x gezegd zijn en niet de oplossing zijn.
Ik lees bij hele lange topics alleen de laatste 3 of 4 pagina's maar ander gewoon het hele topic.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:24

Bienotje schreef:
Ach, het levert af en toe juist ook wel leuke conversaties op als er weer iemand een of andere bizarre opmerking tussendoor gooit Lachen Gelijk weer gespreksstof en tientallen bokkers die zich aangesproken voelen om te reageren? Lachen

Idd
Iedereen mag trouwens toch zelf weten wat hij of zij doet. Als jij alleen een zinnig bericht heb op de beginpost van de TS dan kan je die toch plaatsen, je hoeft toch niet te reageren op de discussie die erover loopt.
Ik heb ook vaak geen zin om een topic van 5 bladzijdes door te lezen voordat ik een bericht plaats

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:26

Ik probeer trouwens bij lange topics wel altijd de overige posts van de TS even vluchtig door te lezen. Dat levert nog wel eens belangrijke info op, die het verschil maakt of je post wel zinvol is of helemaal de plank misslaat.. Knipoog

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:26

pffff nou ik begrijp niet waar jullie je druk om maken... als je je daar al aan ergert.
ik heb ook geen zin om alles door te lezen, en beter 3 x een goeie tip dan geen.
nu krijg je toch ook allemaal reacties die op elkaar lijken?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:27

Toch vind ik dat zeker in een discussie , je iets moet plaatsen wat een waardevolle aanvulling is.
Ik heb af en toe het idee dat er gewoon overal een opmerking wordt geplaatst met het idee.
Ha weer één op mijn tellertje.
Dan spreek je mensen eropaan en je ziet dat ze gewoon niet meer terugkomen.

Zeker als ts iets vraagt, en advies krijgt, dan lees je het even door.
Dan kun je antwoorden oke ik heb hetzelfde advies(gaat hier om een topic waar 4 reacties stonden) maar je zet niet, sorry als het er al staat

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:28

ietepiet schreef:
ik heb ook geen zin om alles door te lezen, en beter 3 x een goeie tip dan geen.
nu krijg je toch ook allemaal reacties die op elkaar lijken?

Als het bij drie keer zou blijven dan was het nog niet zo erg. Nu zie je vaak 40 of 50 keer hetzelfde langs komen en dat is nogal vervelend voor de mensen die wel de moeite nemen om een topic te lezen.
Juist door het topic helemaal te lezen voorkom je dat er allemaal reacties komen die hetzelfde zijn.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:29

Absoluut mee eens hoor! Heb nog wel eens topics meegemaakt waarin niet 100x maar 1000x het zelfde werd gezegt, er is toen op de laatste pagina's steeds een opmerking in enorm grote letters, gekleurd en flitsend neergezet dat die opmerking beter niet meer gemaakt kon worden. Wat denk je dat er toch iedere pagina weer terug kwam...............? Juist Boos! zelfs dezelfde pagina werd niet gelezen

@Marijkjuh en wat nou als dat "zinnige bericht" al 100x is geplaatst? Wat voegt dat zelfde "zinnige" bericht van jou dan nog toe? Sorry hoor maar reageren zonder te lezen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:30

Ik kan me er inderdaad best wel aan ergeren, soms kom je na een discussie van pagina's lang nog reacties tegen van mensen die alleen de eerste post hebben gelezen. Soms worden er dingen toegevoegd waardoor je mening misschien wel 180 graden draait, 't gebeurd ook nog wel 'ns dat een beginvraag allang al is beantwoord en er een andere vraag naar boven is gekomen ofzo, dan is 't alleen maar irritant als d'r nog iemand reageerd op de beginpost.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:31

En zoals ik al aangaf, met een discussie blijf je vaak niet hangen bij de beginpost, maar zoveel mensen zoveel meningen, ga je al snel verder.
Als iemand dan weer een opmerking plaatst die op dat moment kant noch wal slaat, wekt dat toch wel ergenis op.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:32

Stel mods aan en laat berichten die al 1000x geplaatst zijn "verwijderen". Haha!
Weten ze wel wat doen. Clown

Ik kan nog wel begrijpen dat je dat soms vervelend vindt, maar nogmaals; iedereen heeft het recht om te reageren en dat heb je nu eenmaal met een forum..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:35

Echwel schreef:
En zoals ik al aangaf, met een discussie blijf je vaak niet hangen bij de beginpost, maar zoveel mensen zoveel meningen, ga je al snel verder.
Als iemand dan weer een opmerking plaatst die op dat moment kant noch wal slaat, wekt dat toch wel ergenis op.

Ja

Er komt veelal informatie bij, als je alleen de beginpost leest en dus geen verdere belangrijke informatie kan je (IMO) geen nuttige bijdrage aan een discussie geven.

InekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:36

Ja ik ben het er ook helemaal mee eens..... of je leest alles en discussieert mee en draagt ook iets bij om de discussie zinvol te maken of je houdt je mond!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:36

Kan me daar idd ook vreselijk aan ergeren.

Kan ook niet snappen dat je "goede raad/commentaar" geeft zonder een topic door te nemen.
Vaak slaat dan een opmerking als een tang op een varken en krijg je juist daardoor een discussie binnen een discussie die nergens over gaat met alle daar bijhorende ergernissen.

Juist door een topic door te lezen kun je bepalen of je een "zinnige" opmerking plaatst ipv een mening te geven die echt de plank misslaat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:38

Denk dat bokt ook een aangenamer plek wordt als men die moeite gaat nemen.

In real live kun je ook niet in een gesprek zomaar even je mening tussendoor gooien, en dan weglopen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:40

Jus_dOrange schreef:
Echwel schreef:

Ja

Er komt veelal informatie bij, als je alleen de beginpost leest en dus geen verdere belangrijke informatie kan je (IMO) geen nuttige bijdrage aan een discussie geven.

Ja maar.. niemand is toch verplicht over een topic te discussiëren? Je mag toch gewoon je mening geven over wat TS vraagt of wil weten, zonder dat je je moet mengen in een discussie? Bedoel, prima dat jullie het vervelend vinden als er zo'n reactie tussendoor komen, maar ik klaag toch ook niet over soms pagina's durende discussie's waarin ik geen interesse heb. (neemt niet weg dat ik wel posts van TS in een topic probeer te lezen, want anders kan je soms wel compleet uit de lucht vallen met je post.)

Denk dat de ergernis er best bij "beide kanten" kan zijn. Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:42

Waarom dan een antwoord plaatsen als je geen intresse hebt.