Sinterklaas ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Harvest_Moon

Sinterklaas ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 16:43

okee een beetje maffe titel ik weet het.....

Ik zat een uurtje geleden op bokt en kwam een paar berichten tegen over sinterklaas waarin 'dat ene' stond dat kleine kinderen niet mogen weten Clown Je snapt me wel stuur anders maar een PB ofzo Ja
Nu vroeg ik me af: Er zijn bokkers vanaf de leeftijd 6 of 7 jaar zouden die 'dat ene' nou te weten komen door bokt ?

Misschien ben ik me wel heel erg aan het aanstellen maar ik als trouwe sinterklaaser op 5 december (als je niet weet wat ik hiermee bedoel mag je me ook een pb sturen hoor Tong uitsteken ) zat tog een beetje te twijfelen......

loveSaros

Re: Sinterklaas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:44

Ik denk het niet, volgensmij zitten er niet veel kinderen van die leeftijd op bokt. In ieder geval, ik ben er nog nooit eentje tegengekomen Knipoog Tong uitsteken .

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:45

Hahaha jaa ik begrijp het , wel een beetje vage omschrijving maar oké Tong uitsteken
Ikzelf ben vanaf 10 niet meer '' erbij betrokken '' .
Goh is toch wel moeilijk om t zo uit te leggen Tong uitsteken
Maar ik weet niet, zijn er zulke jonge bokkers dan ?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:53

Hmm, mijn dochter van 7 is allang op de hoogte van 'dat ene'. Clown Op school komen ze daar snel genoeg achter. Ik vraag me ook af hoeveel bokkertjes van 6-7 jaar hier daadwerkelijk meelezen...

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:00

Ik denk niet dat die ook al echte lange zinnen ed. kunnen typen en super kunnen lezen...

Hier wordt het in groep 4 verteld dacht ik dan zijn ze rond de 7 jaar..en in groep 4 kon ik echt nog niet hele lappen tekst lezen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:02

Ik denk niet dat er zulke jonge kinderen op bokt zitten en als ze er zijn kijken ze zowat alleen maar foto's lijkt mij

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:03

de meesten weten het al vanaf hun 7de, omdat ze dan iets op school moeten maken voor elkaar Haha! oppaskids van ons ook namelijk Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:11

Een ouder die een kind van 7 zonder toezicht op de PC laat, verdient eigenlijk niet beter. Dan is de ophelderinge van het geheim rond Sinterklaas nog een van de minder erge dingen die via het internet de huiskamer binnen kunnen komen...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:49

Cassidy schreef:
Een ouder die een kind van 7 zonder toezicht op de PC laat, verdient eigenlijk niet beter. Dan is de ophelderinge van het geheim rond Sinterklaas nog een van de minder erge dingen die via het internet de huiskamer binnen kunnen komen...

Daar ben ik het helemaal mee eens, alleen vind ik wel dat een kind van 7 wel zonder toezicht op de PC moet kunnen (spelletje), maar niet op internet.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:40

Ann schreef:
Hmm, mijn dochter van 7 is allang op de hoogte van 'dat ene'. Clown Op school komen ze daar snel genoeg achter. Ik vraag me ook af hoeveel bokkertjes van 6-7 jaar hier daadwerkelijk meelezen...

Dat zijn er niet echt veel geloof ik.
Toen ik 6 was kon ik net mijn naam spellen... Nee hoor, ik leerde net schrijven en toen ik een jaar of was kon ik al redelijk goed lezen en schrijven. Volgens mij hadden we toen nog geen pc in huis.
Toen ik dat gene wist over Sinterklaas was ik acht jaar denk ik. Kan het me amper herrinneren Clown

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:43

bokt was toch niet voor die leeftijd? dacht vanaf 13 Clown

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:36

Een 7 jarige hoort überhaupt niet zonder toezicht op internet te mogen.
Daarnaast kan een gemiddelde 7 jarige de teksten op bokt niet begrijpelijk zelf lezen.
Leestechnisch komen ze wellicht nog wel uit een hoop woorden, maar de gehele tekst begrijpen zullen ze dan nog niet doen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Daarbij wordt je uitgaande van het gemiddelde 7 als je in groep 3 zit daar leer je dus net lezen. Wanneer een kind ergens in groep 5 zit zal het teksten die hier op Bokt staan redelijk kunnen lezen. Tegen die tijd geloven de meeste kinderen al niet meer in de Sint.

Daar komt nog eens bij dat er genoeg situaties zijn waarin kinderen horen dat de sint niet zou bestaan, maar pas als zij er zelf aan toe zijn geloven ze wat je zegt, tot die tijd zullen ze je uitmaken voor een leugenaar.
Op basisscholen geloofd de gemiddelde groep 5 leerling al niet meer, vandaar dat er vanaf dat jaar meestal al surprises gemaakt worden.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:36

Wat is er dan met Sinterklaas dat ik nog niet weet? Verdrietig

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:06

Veirl schreef:

Ach gut, niks hoor.. Zolang je, je maar netjes gedraagd is er niks aan de hand...

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 17:42

Dan zal mijn geheugen niet meer helemaal top zijn en mn 7 jarige-jaar niet goed meer herrineren Clown

En wat jullie nu zeggen is inderdaad ook wel waar ja Ja
En Veirl grapje of Tong uitsteken

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:38

Ik denk dat dit topic of te laat of te vroeg is Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:41

kristie schreef:
Veirl schreef:

Ach gut, niks hoor.. Zolang je, je maar netjes gedraagd is er niks aan de hand...

Altijd toch. Haha!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:54

Ann schreef:

Mijn zusje van 8 geloofde afgelopen jaar nog wel.. dus het verschilt wel degelijk.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:01

Veirl schreef:

Hahah *LOL*

Denk inderdaad niet dat die kindertjes hier al rond hobbelen.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:14

Cassidy schreef:

Idd..
Denk niet dat zulke jonkies hier 'zelfstandig' zitten. Lachen

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:16

zal wel niet zo zijn... meesten zijn toch al wel wat ouder hoor...

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:20

ben er nog nooit eentje van zo jong tegen gekomen..

maar ik denk dat je dat toch niet kunt vermijden.. hier zitten super veel volwassenen en wat 'oudere kinderen' ( 12 + ofzo voornamelijk) en als 6-jarige val je echt al heel ver onder de gemiddelde leeftijd hier op bokt en zowiezo heb je dan weinig op internet te doen denk ik want je kan nog niet lezen en schrijven.. behalve je eigen naam.... mijn zusje is nu 7 en die zit zelfs nog niet echt op de computer.. soms een paardenspel doen of foto's kijken maar niet echt op internet rond te kijken en echt op sites.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:51

Yvonniej schreef:
Mijn zusje van 8 geloofde afgelopen jaar nog wel.. dus het verschilt wel degelijk.
Natuurlijk zijn er oudere kinderen die er in geloven. Lachen
Mijn kind is sowieso erg bijdehand. Die heeft wel meer dingen door waar andere kinderen van die leeftijd nog geen weet van hebben. Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:45

Mickey schreef:
Daar komt nog eens bij dat er genoeg situaties zijn waarin kinderen horen dat de sint niet zou bestaan, maar pas als zij er zelf aan toe zijn geloven ze wat je zegt, tot die tijd zullen ze je uitmaken voor een leugenaar.

Of ze weten best hoe het zit met de Sint, het hele jaar door, tot het moment dat Sint voor hun neus staat. Pling

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:48

Haha, heel herkenbaar. Haha! Mijn kind begon net voor 5 december toch te twijfelen en heeft een extra verlanglijstje voor Sinterklaas geschreven. Duivel