Iets gekocht, niet ontvangen.wat nou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Iets gekocht, niet ontvangen.wat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 23:49

Lieve bokkers, misschien kunnen jullie me helpen.
Ik heb een zadel gekocht ongeveer een maand geleden via internet, 300 euro overgemaakt en tot de dag van vandaag niets ontvangen. meerder malen telefonisch contact gehad en iedere keer kreeg ik te horen dat het werd opgestuurd, helaas word de afgelopen dagen de telefoon niet opgenomen dus ik ben bang dat ik naar mijn zuurverdiende centen kan fluiten.
Is er een bokker die hier ervaring mee heeft?zo ja wat hebben jullie gedaan en wat zouden jullie doen?
Kun je hiervan aangifte doen? Of bij de rechtsbijstand terecht?
Ik heb een huisadres maar ben bang als ik er heen rijd ( ongeveer 1.5 uur rijden) dat er niemand thuis is, adres niet klopt of dat ik te horen krijg dat het toch verstuurd is. Wie heeft tips?

(mods, sorry als het hier verkeerd staat, maar het gaat om het welzijn van mijn menselijke portomonee Haha! , als jullie het willen verplaatsen graag! )

_Moonwalker_

Re: Iets gekocht, niet ontvangen.wat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:58

Als je het adres hebt zou ik er toch even langs rijden...Ik zou zelfs niet eens bellen voor je vertrekt anders heb je mss meer kans dat je daar voor een gesloten deur staat!!
Als je gaat neem zeker je bewijsje van betaling mee!!Als ze dan nog niet willen geven zou ik er de politie bijhalen!
Je kan mss ook je mails (als die er zijn) die je met de verkoper hebt verstuurd afprinten als bewijs dat je degelijk een zadel gekocht hebt enzo!!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:59

[MW] >[ FZ]

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:01

hoe heb je het gekocht dan?
Via een internet winkel of gewoon bij een particulier iemand van bijv. marktplaats?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 00:02

ik heb mails (pb Clown ) dat het bedrag ontvangen is en natuurlijk op mijn bankafschrift te zien en meerder over en weer mails (pb's Clown ) Bellen doe ik niet van te voren, maar zou er zo en zo een hekel aan hebben als ik nu ook nog eens voor niets daar heen rijd.
Het is bij een particulier iemand gekocht (een bokker Clown )

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:03

heb je het via marktplaats gekocht? dan kun je die persoon ook melden bij de sitebouwers/onderhouders (weet niet hoe ze heten). verder zou ik er ook gewoon heen gaan, en desnoods dreigen met naar de politie gaan en dat dan ook daadwerkelijk doen als je dat nodig lijkt.
ga in elk geval niet in je eentje er naar toe, nu lijk ik misschien een jankerd of iets, maar het lijkt me verstandiger als je iemand meeneemt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:04

Is de transactie via Bokt gelopen, of gaat het om een transactie buiten Bokt om (met iemand die achteraf een bokker blijkt te zijn)?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:05

Als het via een bokker is, dan kun je wellicht een mod inschakelen?
En met een huisadres kun je ws ook wel iets.
Als zij het pakket verzonden heeft, moet ze een track and trace code kunnen overleggen, kan ze dat niet, dan is het pakket niet verzonden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 00:05

via bokt, een mod is op de hoogte. Haha! Advertentie is via bokt aangeboden.
Heb meerdere malen om track en trace code gevraagd, niet gekregen.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:09

is er niet een bokker in de buurt die even na kan kijken of adres klopt en huis bewoond is...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 00:10

ik weet dat er bekenden van op bokt zitten, maar ik mag de naam en gegevens natuurlijk niet hier plaatsen dus... Vork .helaas.....

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:11

weet je die namen niet? anders stuur je een van hen toch een pb?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:11

Timokyana, volgens mij is je verzoek al in behandeling en heb je gisteren nog instructies van het modteam gekregen hoe je verder kunt handelen.
Ik vraag me af wat dit topic voor nut heeft?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:13

waarom zou je de boktnaam niet bekend mogen maken?
Dat is toch juist als waarschuwing voor anderen?
Of neem het op in je profiel, dat hebben meerdere bokkers gedaan.
Echte naam en adresgegevens hier neerzetten lijkt me niet handig nee Bloos

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:13

ja, waar woont ie dan, als het dichtbij is wil ik best wel ff langsgaan

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 00:13

ik heb van de betreffende mod nog geen reactie ontvangen, dat begrijp ik en het is weekend en om eerlijk te zijn denk ik dat mods hier niets aan kunnen veranderen.
wat het nut is van dit topic, ik vraag in mijn 1e post of meerdere bokkers weleens zo'n probleem hebben gehad en hoe ze toen gehandeld hebben.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:16

timokyana schreef:
ik heb van de betreffende mod nog geen reactie ontvangen, dat begrijp ik en het is weekend en om eerlijk te zijn denk ik dat mods hier niets aan kunnen veranderen.
wat het nut is van dit topic, ik vraag in mijn 1e post of meerdere bokkers weleens zo'n probleem hebben gehad en hoe ze toen gehandeld hebben.

hoi lijkt me best wel nuttig eigenlijk!
zo kun je misschien actie ondernemen,idd als de naam bekend is was t al een waarschuwing voor de andere'bokkers'!
groetjes

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:23

timokyana schreef:

Oke, duidelijk.
Je zult binnenkort een PB-tje van een van de mods van Eenmaal-Andermaal krijgen, daarin zullen ze waarschijnlijk aangeven dat ze voor je willen bemiddelen om dit probleem op te lossen.

Je had het zelf al begrepen, het is inderdaad niet de bedoeling om hier namen te noemen Knipoog
Algemene tips mogen natuurlijk wel Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 00:25

Dank jewel oscar voor je duidelijke uitleg, en voor de pb alvast vind het erg vriendelijk van de mods dat ze me willen helpen door eventueel te bemiddelen.
Fijn dat dit topic open mag blijven voor algemene tips, want ik denk dat dit soort problemen heus weleens vaker voorkomen en ben benieuwd hoe ze dit hebben opgelost.
Nogmaals bedankt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:29

Oh en zo wordt keer op keer mijn gevoel duidelijker, dat die zwarte lijst op bokt er echt moet komen om zo minder gedupeerde te krijgen op bokt, het handelen wordt op deze wijze natuurlijk niet aantrekkelijk gemaakt
Al had ik het persoonlijk voor dat bedrag opgehaald,...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 00:30

hoi cyntje, ik snap dat je het voor dat bedrag had opgehaald, dat wilde ik ook doen maar alles kwam zo betrouwbaar en vriendelijk over dat ik dacht, ok stuur maar op. Zal dit in het vervolg ook niet meer zo snel doen.

( wil toch even laten weten dat ik door mijn topic in ieder geval 1 bokker met hetzelfde probleem heb kunnen helpen, hopelijk krijgt deze wel haar centjes terug Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 01:10

Timokyana, ik hoop alleen dat je niet Siempie gepb't hebt van de EA-mods? Bloos Zij zit namelijk nog 1 á 2 weken zonder of enkel sporadisch internet wegens verhuizing naar Engeland. Dus je kan in dat geval beter een van de andere EA-mods (Belker, Simmie, Ziolette of mijn persoontje) een pbtje sturen Lachen

Verder worden EA-problemen die op Bokt gebeuren eigenlijk altijd door mods opgelost, in ongeveer 8 of 9 van de 10 gevallen gelijk naar tevredenheid van beide kanten. Een enkele keer kunnen wij door bemiddeling ook niet veel kanten op, en worden dergelijke users permanent geband.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 01:12

oh jee, dank jewel maya, die heb ik gepmt. Ik stuur je een pm .
Bedankt voor je duidelijke uitleg en ik hoop van harte dat ik met hulp van jullie eruit kan komen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:13

Quote uit de EA regeltjes

Citaat:
Bedrogen op Bokt, wat nu?
Als je ondanks bovenstaande tips toch opgelicht wordt via bokt, stel daarvan dan een moderator op de hoogte door middel van een pb of TipEenMod. De moderator zal dan proberen contact op te nemen met de andere partij en zijn/haar verhaal aanhoren. Uit het verleden blijkt dat problemen tussen twee partijen in ongeveer de helft van de gevallen op te lossen zijn na bemiddeling door een moderator.
Helaas helpt dit niet altijd. Als iemand ervoor kiest om ook na een waarschuwing van een moderator geen uitleg te geven over zijn handelen en alsnog de beloofde afspraken niet waarmaakt, wordt deze persoon permanent geband van bokt. De benadeelden mogen een topic openen op ForumZaken om te kijken of er meer mensen 'bedrogen' zijn of informatie hebben om zo te proberen alsnog de spullen of hun geld terug te krijgen.
Wij raden mensen aan die opgelicht zijn altijd contact op te nemen met de politie.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 13:14

dankje schimmelig,ik heb zo'n dergelijk topic geopend, maar is verwijderd in overleg via pm met karl, waarop ik dus reactie kreeg dat alleen mods dit mochten. Mochten de mods ook niet kunnen helpen met een oplossing zal er vast wel die mogelijkheid bestaan.
edit: zie nu dat je je bericht hebt aangepast, zo had ik het dus ook begrepen.