nieuwe,mede door leden betaalde,server toch niet vlekkeloos?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

nieuwe,mede door leden betaalde,server toch niet vlekkeloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 21:28

Er zijn meerdere mensen geweest die geopperd hebben dat alle problemen met bokt niet aan de server zouden liggen.
Dit werd telkens tegengesproken.
Alleen een nieuwe server zou uitkomst bieden en dus was de donatie actie snel gestart.
Dankzij de gulle giften van bokkers, en vaak ook hun werkgevers (voor diegenen die het betaalde nummer op hun werk hebben gedraaid) werd al vrij snel een nieuw databeest gekocht en geïnstalleerd.
De problemen zijn over...of toch niet Bloos
Wat schetste mijn verbazing toen ik daarstraks bokt.nl opende?
jawel, de volgende melding:
"Bokt heeft wat problemen met de database server. Even geduld aub."

Het ding is net gloedjenieuw, is ie nu al stuk (aan het gaan)?
Moet er een nieuwe donatieronde komen?
Of zou het probleem tòch ergens anders vandaan kunnen komen Bloos

MaraYvette

Re: nieuwe,mede door leden betaalde,server toch niet vlekkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:48

luxje dat is volgns mij al heel de week al een beetje zo,
naar wat ik las hebben veel nieuwe servers dat moeten indraaien ofzo? dacht ik te hebben gelezen verder weet ik he ook niet Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:50

Goh dat is nou precies wat ik me ookal af vroeg Luxje!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:52

Ik had het er daarstraks ook al over via MSN met Marlin (linnie13) We hebben notabene geld gestort, en nu is het nog niet opgelost.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:55

Euhm lieve bokkers het was niet verplicht geld te storten:) en bart was juie er erg dankbaar voor neem ik aan maar ja denk niet dat hij hier heel veel aan kan doen hoor Lachen

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:56

Mensen hebben idd vrijwillig geld gestort, maar daarbij verwachten ze nu wel dat de server fatsoenlijk loopt.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:01

Ik heb geen geld gestort, maar kan me voorstellen dat de bokkers die dit wel hebben gedaan inderdaad wel graag dan ook een goede server zien.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:01

@marcha dat snap ik maar niets is zo lastig als een steeds groter forum heel goed en vlekkeloos te laten lopen ok toegegeven bokt heeft t relatief vaak vergeleken met andere sites maar toch

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 22:07

avanti4ever schreef:
@marcha dat snap ik maar niets is zo lastig als een steeds groter forum heel goed en vlekkeloos te laten lopen ok toegegeven bokt heeft t relatief vaak vergeleken met andere sites maar toch

relatief vaak?
Er gaan op dit moment nog geen 10 dagen voorbij voor bokt er (weer) uitligt.
Aan de server zou het niet liggen, die is nieuw.
Misschien toch maar eens verder kijken?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:09

Haha Lachen Eehm, een server is niet echt te vergelijken met b.v. een mixer die of goed werkt of stuk is. Ik heb verder ook nooit beweerd dat Bokt ineens 100% van de tijd probleemloos zou draaien als er een nieuwe server zou komen. Feit is wel dat de vorige server echt stuk was (hardware die overleden was) en er dus vervanging moest komen. We konden niet tot in de eeuwigheid gebruik blijven maken van de hardware van Caret.net

Het goede nieuws is dat de nieuwe server prima draait wat hardware betreft (op 1 ding na maar daar hebben we (nog) niet veel last van). Het slechte nieuws is dat het een server blijft met een hoop complexe software en een drukke site waardoor er gegarandeerd af en toe problemen zullen zijn zoals b.v. vanavond. Het probleem van vanavond was overigens mijn eigen schuld, ik heb overdag een instelling aangepast, dat ging prima tot het wat drukker werd. Niet handig maar was vrijwel niet te voorkomen in dit geval.

We zullen maar zeggen dat de 20% van de server die de Bokkers betaald hebben probleemloos draait Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:12

Euhm bart je laatste zin komt toch iets van niet zo aardig over of interpreteer ik dat nu verkeerd?? anyway succes ermee Lachen

deze zin dus;-->> We zullen maar zeggen dat de 20% van de server die de Bokkers betaald hebben probleemloos draait Knipoog

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:20

@ Avanti4ever; Ik snap niet wat jij daar niet zo aardig aan vindt?
Het is een feit dat de bokkers ongeveer 20% van de server hebben betaald,
hier heeft Bart nooit om gevraagd.
Ik ben 't echter wel met je eens dat het niet verplicht was om geld te storten.

IMO kan niemand verlangen dat een server het perfect doet.
Ik zie al een hele verbetering met een paar maanden terug. Lachen

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:24

LilianR schreef:
Ik had het er daarstraks ook al over via MSN met Marlin (linnie13) We hebben notabene geld gestort, en nu is het nog niet opgelost.....
......
Ik heb geen geld gestort, maar kan me voorstellen dat de bokkers die dit wel hebben gedaan inderdaad wel graag dan ook een goede server zien.

Euh ik weet het niet hoor maar eerst zeg je "we hebben geld gestort" en later zeg je dat jij niks hebt gestort. Dus dan hoef je, je er ook niet druk om te maken lijkt mij Tong uitsteken

Enne je tweede zin hierboven: lief dat je, je zorgen maakt om de bokkers die geld hebben overgemaakt hoor!
Ik was er 1 van en ik kan je vertellen dat ik er absoluut geen spijt van heb. Het zal me eerlijk gezegd ook een worst wezen of dit geld nuttig besteed is of niet. Zoals ook in de eerdere donatietopic veelvuldig is vermeldt: het is een vrijwillige bijdrage! Hieraan kunnen dan ook geen plichten en/of rechten ontleend worden Haha!

Enne de bokt-outage van net duurde toch niet zo heel erg lang? Oke ik had het ook fijner gevonden als bokt gewoon de hele avond had gewerkt maar ik kan er echt niet wakker van liggen als ik eens een kwartiertje wat anders moet doen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:26

@misshaffie; ik vroeg er ook al bij of ik het misschien verkeerd interpreteerde,, en idd zei ik in een eerder bericht dat ze het niet veplicht waren volgens mij heeft bart er ook niet echt om gevraagt was het een actie van de bokkers zelf ..En daarom dacht ik ik zet het er even bij dat het niet verplicht was voor dat dalijk heel dit topic vol zou staan met verwijten oid... en ja toen kwam Barts berichtje en ja die laatste zin kwam op mij raar over sorry..
En nee niem kan verlangen dat een server het perfect doet en volgens mij heeft dat ook tijd nodig?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:29

LilianR schreef:
Ik had het er daarstraks ook al over via MSN met Marlin (linnie13) We hebben notabene geld gestort, en nu is het nog niet opgelost.

Ik had dit van te voren zien aankomen...dus heb geen geld gestort....achteraf daar heel blij om Knipoog Bloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:30

Aan de mensen die geld gestort hebben, ook in het andere topic is overduidelijk gezegd dat een nieuwe server NIET gaat leiden tot een 100% perfecte server, en zelfs niet gegarandeerd tot een oplossing. Ik neem aan dat Luxje dat nog wel weet, die was in dat topic ook wel aanwezig dacht ik Lachen
Zoekerdezoek:
viewtopic.php?p=20170993#p20170993

BartVB schreef:
Het moederbord van de vorige database server is defect, dat is een hardware probleem wat verder niets met de software op de database server te maken heeft. Die server had ook nog wat andere (hardware) problemen waardoor we nu op een (nieuwe) server van Ime draaien. Dat ging perfect tot eergisteren. Ik heb echt geen flauw idee wat er precies mis gaat nu, het staat iig totaal los van de problemen die er eerder zijn.

De database software belast de hardware redelijk zwaar maar het is niet zo dat door die software de hardware na verloop van tijd op een bepaald punt stuk gaat Lachen Er zijn nu twee opties iig:

Optie 1; server van Ime heeft een hardware of driver probleem. Als dit zo is zijn de problemen die we de afgelopen 2 dagen hadden opgelost als de nieuwe server er is.

Optie 2; De problemen van de afgelopen 2 dagen zijn een probleem met MySQL. Als dit zo is houden we die problemen (waarschijnlijk) ook met de nieuwe hardware. Dit is echter een los probleem dat dan (als het tegen die tijd nog niet opgelost is) onderzocht en verholpen zal moeten worden.

Maar tot nu toe heeft MySQL an sich altijd stabiel gedraaid, ik vermoed dus dat we met optie 1 te maken hebben.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 22:37

Bart, wat ik niet begrijp is dat de server van Caret.net ook dezelfde problemen gaf met de database, nu is er een nieuwe, en die geeft die problemen ook.
Toch kan ik me niet aan de indruk ontdoen dat die server van Caret.net veel krachtiger is dan de nieuwe server, mocht ik het verkeerd hebben en deze zou toch sneller zijn, waarom dan nog steeds de problemen?
Kan het niet zo zijn dat je verkeerde instellingen gebruikt? (welke instellingen heb je veranderd dan vandaag?)Als ik bv fokt of steigeren bekijk, die lopen wel snel, al tijden en zonder enig probleem, zo groot is Bokt toch ook niet, als je in bv BigBoards kijkt, dan staan er enorm veel, echter zeer weinig hebben de problemen die jij wel telkens lijkt te hebben.
Verder kan ik er niet veel over zeggen, maar ik vind het wel vreemd Bloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:47

luxje schreef:
Bart, wat ik niet begrijp is dat de server van Caret.net ook dezelfde problemen gaf met de database, nu is er een nieuwe, en die geeft die problemen ook.

Hoe kun je zien dat het dezelfde problemen zijn? Ik zie wel dat Bokt eerst traag en daarna weg is, maar verder kan ik van hier niet zien waar het misgaat. En ik weet uit ervaring dat er erg VEEL dingen fout kunnen gaan bij databases Scheve mond

Citaat:
Toch kan ik me niet aan de indruk ontdoen dat die server van Caret.net veel krachtiger is dan de nieuwe server, mocht ik het verkeerd hebben en deze zou toch sneller zijn, waarom dan nog steeds de problemen?

Volgens mij klopt dat wel en was dat ding van Caret werkelijk ongelofelijk superdesuper. Helaas - het nadeel van superdesuper-servers is dat ze ook superdesuper veel geld kosten Geld, geld!
En dat ze meestal niet oneindig te leen worden gegeven Haha!
(En zelfs die dingen kunnen kapotte hardware hebben...)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 22:52

Shadow0 schreef:
Aan de mensen die geld gestort hebben, ook in het andere topic is overduidelijk gezegd dat een nieuwe server NIET gaat leiden tot een 100% perfecte server, en zelfs niet gegarandeerd tot een oplossing. Ik neem aan dat Luxje dat nog wel weet, die was in dat topic ook wel aanwezig dacht ik Lachen

Ik hoop voor jou dat je niet aan internetbankieren doet.
De bank werkt namelijk óók met een databaseserver, ik wil niet weten wat er met mijn rekening gebeurt als die "zomaar" plat gaat Bloos

Shadow0 schreef:
Volgens mij klopt dat wel en was dat ding van Caret werkelijk ongelofelijk superdesuper. Helaas - het nadeel van superdesuper-servers is dat ze ook superdesuper veel geld kosten Geld, geld!
En dat ze meestal niet oneindig te leen worden gegeven Haha!
(En zelfs die dingen kunnen kapotte hardware hebben...)

En ook deze ging om de haverklap plat Bloos
Serverprobleem of iets anders?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:58

Waar is dit topic nu om gestart? Om te vertellen dat mensen voor niks 1-2 euro zouden hadden gestort oid? Wat een onzin, ten eerste konden de meesten dat wel missen en ten tweede. so what?? Het voelt weer aan als allerlei implicaties, suggesties .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:59

luxje schreef:
Ik hoop voor jou dat je niet aan internetbankieren doet.
De bank werkt namelijk óók met een databaseserver, ik wil niet weten wat er met mijn rekening gebeurt als die "zomaar" plat gaat Bloos

Ook dat gebeurt... Alleen heeft de doorsnee bank wel een paarhonderdduizend euro meer voor backupmateriaal en betaalde onderhoudsdiensten Haha! Pling
Maar zelfs dat geeft geen garanties, het komt meer dan eens voor dat wegens 'technische storingen' er een (deel van de) dag geen betaalverkeer mogelijk is. Da's knap vervelend, maar het gebeurt wel. We denken allemaal dat professionele bedrijven onfeilbaar zijn, maar dat valt best tegen hoor...

Ferre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:59

Luxje, je mag hopen dat banken Bart niet in dienst hebben om rekeningen te verwerken.
Denk het trouwens niet, want ik heb nog nooit problemen met mijn rekening gehad Dromen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:00

De ABN heeft het afgelopen jaar ook regelmatig plat gelegen voor onderhoud, het halve wegennet ligt momenteel plat, etc. Ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk... Relatief gezien draait die nieuwe server super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:00

Volgens mij wilde Bart hierom geen sponsors. Omdat je gezeur kreeg dat Bokt in de lucht moest blijven enzovoort. Of heb ik het nu mis.

Kom op de meeste mensen zitten veel op bokt, wat is nou 2 euro? Een tijdschrift is duurder, terwijl hier veel meer staat.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:02

Gaaaap
Ah, weer een zeiktopic van de Bas-clan.
Hoelang heb je precies moeten wachten voor bokt een keertje plat ging en je eindelijk weer een zaniktopic kon openen?

Ik heb ook geld gestort en wat mij betreft was Bart daarvan uit eten gegaan. Boeiend.
Get a life..