Nieuw forum ? Ziekenboeg ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Les_Fjal

Nieuw forum ? Ziekenboeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 20:08

Bokt is groot, behoorlijk groot, en er zijn zoveel forums gedeeltes waar je wat kwijt kan, meestal op de juiste plek. Een foto zet je in het foto gedeelte, een recept gooi je op voedertijd neer....

Nu heb ik alleen het idee dat er nog geen mooi plekje is voor mensen die met een paard zitten die langdurig ziek zijn, of een langdurig herstel hebben... Medisch, perfecte plek om medische gegevens en kennis uit te wisselen.. Maar is niet de plek gebleken om regelmatig updates te geven over het ziekte proces. En waar bokkers blijkbaar toch in een redelijk aantal een hart onder de riem willen steken voor de medebokker met het zieke paard.

Misschien dat het overdreven is om hier een apart stukje voor te reserveren op de server , maar misschien ook niet. Zo kom je ook net even wat makkelijker in contact met mensen die in het zelfde schuitje zitten, of dat je toch even een uitlaatplekje hebt op het net als je omgeving niet echt "paardlievend" is.

Mijn eigen topic over mijn ruin staat inmiddels op Paardenpraat, hier heb ik alleen ook nog niet echt vrede mee( Ondanks dat Kris haar best doet/heeft gedaan ). Dit is slechts een ideetje wat opeens in me opkwam... Het is aan jullie of jullie er "brood" in zien Knipoog

Sylvia

Re: Nieuw forum ? Ziekenboeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:50

PP is ook mijn eerste gedachte...

Persoonlijk denk ik niet dat zo'n subforum gaat werken. Lang is een behoorlijk subjectief begrip en ergens vraag ik me af hoeveel procent van alle Bokkers een paard hebben met een langdurig genezingsproces...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:22

Ik denk dat het het toch maar onder medisch moet plaatsen! Knipoog

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:25

Ik ben het met Revanches eens.
En meestal kijken de mensen die in je onderwerp gepost hebben wel vaker in het topic om te zien hoe het met het paard gaat.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:12

Anders op medisch een soort HK - achtig topic voor updates ed Met toestemming van de mods natuurlijk Clown Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:02

Ik denk dat je dan beter paarden en mensen in zon subforum kan plaatsen Lachen

Er zijn ook zat bokker met een langdurige ziekte Ja

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:59

Behalve dat je dan denk ik een hoop dramaverhalen opwekt... Als er een apart subforum is met alleen maar meelevende mensen is de drempel imo veel lager om zomaar iets te plaatsen...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:45

Persoonlijk vind ik een dergelijk topic niet op medisch thuishoren. Al is het maar omdat mensen medisch ook gebruiken om informatie of soortgelijke situaties te zoeken. Zo'n topic loopt al heel gauw in de 30 pagina's en daarin is het slecht zoeken tussen alle (hartverwarmende) opmerkingen m.b.t. hoop op snelle genezing.

Ik vind het topic op paardenpraat eigenlijk wel goed staan.

Zelf heb ik een paard gehad dat langdurig is behandeld voor een sarcoide. Eerst met cryochirurgie, later met een speciale zalf. Ik heb ervoor gekozen daarvan steeds aparte topics te maken met updates. Ook al om mensen die ook een paard met een sarcoid hebben te helpen met de info.

Het hart onder de riem/meeleven kreeg ik zelf wel in mijn vaste hk-topics. Daar zitten mensen die mij en Lan kennen en dus gaat dat meeleven vanzelf.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:11

Sylvia schreef:
Behalve dat je dan denk ik een hoop dramaverhalen opwekt... Als er een apart subforum is met alleen maar meelevende mensen is de drempel imo veel lager om zomaar iets te plaatsen...

Van dramaverhalen weet **** wel een helehoop te vertellen niet **** ? Naar het schijnt gaat zij hier op Bokt een apart subtopictopic openen ¨Obsessies in het leven van A¨ en ¨achtervolging ingezet¨.
Zal beslist veel lezers trekken. Haha!
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 08-01-07 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst ge-edit: persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:59

Nou als je gewoon de posts van de TS leest kun je het topic nog steeds snel doorscrollen en toch alle medische info krijgen.
Ik ben al blij dat het topic niet meer in de HK staat maar het hoort IMO ook niet op PP.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:07

Niet nodig imo, wij hebben PP/ MD nog wel Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:25

Maar ik vond het toch eerder een topic voor medisch, je kunt ook 1 keer d ebeginpost lezen en als je ziet dat je alleen de medische info neodig hebt lees je alleen de posts van de TS.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:48

Ik vind dat soort verhalen eigenlijk gewoon op medisch horen, of anders op paardenpraat.
We hebben medisch al, en dan dus nóg een forum voor dingen die ook medisch zijn, maar net even anders? Kan je denk ik voor alles wel een nieuwe forum aanmaken. Lachen