Ik zie regelmatig van dezelfde persoon commercieel advies geven. Advies bestaat enkel en alleen uit van het kopen van een bepaald product van een enkele site. Mag dat en wat vinden we hiervan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-06 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel iets aangepast op verzoek.
B.v. op harnachement duiken in vrijwel elk topic dezelfde namen op die elkaar de bal toespelen: is er een vraag over zadels opvullen dan verwijst de een naar de ander en bij een vraag over maatzadels verwijst de ander dan weer naar de een (ze prijzen niet direct zichzelf aan, het gaat wat geraffineerder). Gigantische onderschriften waarheen je vooral je zadelproblemen moet mailen. En dan nog openlijk 'vakgenoten' afkatten
Eigenlijk is het een soort spam. Ik bedoel, door de vele berichten weet je al waarvoor ze staan, wat hun product en filosofie is. Dat hoeft toch niet telkens herhaald te worden?!
Nee dat mag niet Het plaatsen van een website of melding dat kan je daar en daar (verwijzend naar hun eigen webshop oid) kopen is niet toegestaan en valt onder spam. Kom je dus zo'n user tegen dan mag je die ook TEM'en. Wel mogen commerciële gebruikers wel gewoon mee reageren op Bokt, maar wel op een normale manier, zonder alleen maar over zichzelf en de producten te praten dus.
Maya, ik erger mij aan een specifieke persoon. Heb die getemt en de reden waarom gegeven. Daarop is niet gereageerd en bokker gaat vrolijk verder. Vandaar mijn vraag op deze manier.
Ik heb zoiets een tijdje geleden ook al gemeld. Er zijn 2 of 3 mensen die bij elke gevraagd advertentie opduiken om je naar hun website te halen om daar je spullen te kopen. Erg irritant. Ik heb er voor getemt toen maar er is weinig tot niks verandert.
Laatst bijgewerkt door karuna op 08-12-06 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ken ook een paar mensen die dit doen met berichtjes als: Ja dan moet je zulk soort dingen en die verkopen wij ook. Om vervolgens een link te geven naar hun site.
Dus op alle advertenties bij gevraagd, waarop een aanbieder reageerd met "dat heb ik (hebben wij) kijk op www.naam eigen site.nl/be/de" mag je dus temmen?
Klopt. Dergelijke personen mogen wel zeggen, op een GZ topic bijv. : Ik heb een full hoofdstel, gouden gespjes, met springteugels zo en zoveel kost ie, plaatje erbij en klaar. Ze moeten daadwerkelijk de boel beschrijven en aanbieden.
Ze mogen niet zeggen : Kijk even op mijn site/onderschrift -link-
Okay, ik herhaal even mijn antwoord aan voor de duidelijkheid
Commerciële gebruikers mogen wél reageren op EA GZ, mits ze beschrijven wat ze verkopen, plaatje erbij, informatie etc. etc. Het plaatsen van een link mag niet.
Ja, er lopen nu beetje 2 zaken door elkaar, niet even duidelijk idd.
Commerciële gebruikers mogen ook op de rest van Bokt reageren, op een normale wijze, zonder naar zichzelf te spammen. Het moet wel inhoudelijk zinvol zijn