Té snel conclusie's trekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ies_

Té snel conclusie's trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:27

Hee bokkers Doei! ,
Ik had toch even een vraagje; ik wil graag even jullie mening Knipoog .
In heel veel topic's is het natuurlijk hardstikke gezellig maar in de meeste topic's die uitlopen wordt er altijd wel 1 penny in gezien. Sorry komt een beetje onduidelijk over maar ik bedoel eigenlijk meer te zeggen: Trekken sommige hier op bokt niet te snel hun conclusie's ? , Iemand die wat meer met MSN taal praat, of wat jonger is en ook maar 1 'verkeerde' opmerking maakt wordt hier al gauw gezien als penny. Zo had ik al een keer een topic geopend waar ik me'n shetlander longeerde. Hier werden nuttige tips en commetaar op gegeven waarop ik zei dat ik de tips zou opvolgen. Zo werden die tips een paar keer herhaalt. Toen kwam er een meisje die zei: De TS is pas 10. Misschien voel ik mezelf wel iets te snel beledigt maar het komt bij mij toch echt over als: Dat ik pas 10 ben en dat ik het toch niet zou begrijpen Nagelbijten / Gniffelen . Misschien vat ik het wel verkeerd op maar zo komt het bij mij toch eigenlijk over. Tuurlijk zijn er wel eens échte penny's maar ik vind wel dat er te snel conclusie's worden getrokken... zijn hier meerdere bokkers met mij eens?,

Isa

jacqueline_

Re: Té snel conclusie's trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:33

mischien zijn er mensen die te snel hun conclusie trekken maar daar zullen ze hun reden wel voor hebben ik zou mer er persoonlijk niet zo veel van aantrekken en gewoon je eigen gang gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:34

--> FZ

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:34

Ok. Knipoog

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:39

Opzich ben ik het wel met je eens, best veel hier zeggen vaak zoiets.
Dat komt inderdaad het meeste voor als je jong bent, terwijl je als je 7 bijv. bent ook super veel van dit paardengedoe af kan weten, dus vind ik die opmerking die 'wie dan ook' maakten over dat jij nog maar tien bent nergens op slaan. Maar aan de andere kant gezien denk ik er veel makkelijker over om gewoon met 1 zin te zeggen: Trek je er niks van aan Knipoog ..
Want als bokkers tegen jou 'penny' gaan zeggen vanwege je leeftijd dan zijn het zelf gewoon de kleintjes die 'stoer'willen doen voor de kindjes die er niks van weten Knipoog ..
Dus als je vraagt ben je het met me eens 'ja' of 'nee' dan kies ik voor ja Lachen .

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:44

Oké, Ik trek me er ook niet veel van aan, mja... toch ben ik wel erg benieuwd naar jullie reactie daarop. Want wat ik ook vaak zie meiden die pas net geregistreerd zijn die doen minder 'serieus' dan mensen die al wat langer actief zijn. De meesten die pas net op bokt zitten die kijken bij foto's en zeggen 'Aag' En die openen topic's met misschien MSN taal en dan worden sommige meteen gezien als penny. Ik zeg natuurlijk niet allemaal. Maar sommige wel Knipoog Dus Tja... soms denk ik wel es; Niet iedereen die iets 'onzinnigs' opent is penny...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:10

Ik ken een meisje van 12 waar ze thuis een manege hebben. Aangezien dat meisje dus al haar hele leven tussen de paarden zit weet ze er heel veel van en kan ze er goed mee omgaan.

Zou zij dus een reactie op bokt plaatsen dan zou het erg onterecht zijn om te zeggen wat weet zij er nou van ze is pas 12.

Leeftijd zegt dus niets over kennis en kunde van (het omgaan met) paarden.

Maar als een 12 jarige een topic opent met de pony van mijn vriendin wordt mishandelt, dan denk ik toch daar heb je weer zo'n penny die elk klein tikje met de zweep sielugh vind of jaloers is op haar vriendin.

Opent iemand van 25 zo'n topic dan neem ik dat toch serieuzer.

Dus ja ik beoordeel toch ook wel op leeftijd. Ook als is dat soms onterecht.

Ik kan mij trouwens heel erg ergeren aan mensen die iets neerschrijven. Je trekt dan je conclusies op basis van wat ze schrijven. Daarna gaan ze lopen mekkeren dat er veel te gauw conclusies worden getrokken en dat het hééél anders is gegaan. Ze veranderen dan allerlei dingen aan hun oorspronkelijke verhaal of voegen dingen toe.

Als het anders is gegaan schrijf het dan ook anders op.

Zoals jij hier schrijft had ik nooit gedacht dat je 10 was. Het is dat je het zelf zegt maar ik had je ouder ingeschat. Als iemand msn taal gebruikt dan weet je dat hij /zij jong is. Ouderen gebruiken over het algemeen geen msn taal.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:48

Meestal is een opmerking als "ts is pas 10" juist vriendelijk bedoelt, relativerend naar andere gebruikers. Ik zeg het ook weleens hoor! Het geeft voor mij juist aan dat je iemand niet zo hard moet beoordelen/veroordelen als ze nog niet helemaal weet hoe het werkt op bokt, als ze wat typfouten maakt, of het verhaal een beetje onduidelijk schrijft. Iemand van 30 kan je "wat harder aanpakken" dan iemand van 10.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 13:44

Misschien ligt het dan aan mij Knipoog . Ik vind dat je mij net als andere mag behandelen. Als het vriendelijk over kwam sorry dan ... (dat ik dit typte). Dankje voor jullie meningen. Ik denk dat als alleen de moderators het zouden melden als iemand iets verkeerd doet het dan toch wat beter zou worden. Want als je een topic opent over een paard die ziek is ofzo. En dat doe je met typfouten of MSN taal. Dat het juist dát is waar de meesten op gaan letten. Er zijn namelijk ook 'kleinere' meisjes die gewoon gauw iets zielig vinden. Maar dan is hij/zij niet meteen een penny. Ik denk dat toen jullie klein waren jullie ook zo waren [niet allemaal natuurlijk]. Ik vond het toen ook zielig als je een paard wat opjaagde om over een sprong te komen ofzo. Maar ik weet nu ook dat als je het niet te vaak doet dat het best kan Knipoog . Maar dat kan je ook op een 'normale' boodschap over brengen. Dat hoeft niet meteen door te zeggen: 'Weer een penny alarm' . Misschien komt me boodschap niet zo duidelijk over... maar dan moet je het maar even zeggen, dan leg ik het wat beter uit. Meer mensen die het met mij eens zijn? Of juist een hele andere mening hebben?

Isa

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:58

Er is voor mij iig een groot verschil tussen pennyalarm (meisje dat een wilde zwarte hengst vangt, zelf beleert, volgende week grand prix gaat starten en anky gaat lesgeven) en iemand die een berichtje plaatst omdat ze zich zorgen maakt over het welzijn van de shets in de buurt. Het eerste is irritant (maar toch ook wel komisch Knipoog), het tweede is "schattig" want zo is bijna iedere bokker ooit begonnen en daar hebben de meetse bokkers volgens mij ook best begrip voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:11

Ik ben het volkomen eens met je Iesjj....bij velen staat de mening al kant en klaar klaar.
Jammer is dat.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 19:16

odetteke schreef:
Er is voor mij iig een groot verschil tussen pennyalarm (meisje dat een wilde zwarte hengst vangt, zelf beleert, volgende week grand prix gaat starten en anky gaat lesgeven) en iemand die een berichtje plaatst omdat ze zich zorgen maakt over het welzijn van de shets in de buurt. Het eerste is irritant (maar toch ook wel komisch Knipoog), het tweede is "schattig" want zo is bijna iedere bokker ooit begonnen en daar hebben de meetse bokkers volgens mij ook best begrip voor.

Túúrlijk is dat een groot verschil. Maar sommige begrijpen dat blijkbaar niet... Niet erg ofzo want er zijn wel duizenden dingen waar niet iedereen het over eens is. Dat zijn wel penny's ja. Maar over het 2de wat jij zei.. zelfs dáár over word gezeurd over dat het een penny is. Denk dan bij jezelf 'Laat dat meisje lekker kletsen' Niet ieder mens is het zelfden en niet iedereen is het met me eens. Maar daarom vraag ik ook júllie mening Lachen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:18

Ik denk dat er aan de ene kant heel snel geconcludeerd wordt, maar aan de andere kant denk ik soms: waarom plaats je iets als iedereen alleen maar mee mag praten? Niet voor jou persoonlijk maar sommige topics zijn vervuild met reacties dat iemand geen commentaar wil, tja...

Ik denk dat je als 10jarige echt wel wat weten kan van paarden weet, en nog veel kan leren. Net als 30jarige. En sommigen leren het nooit. Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:37

Iesjj_ : als ze jou penny noemen, dan zegt dat meer over hen dan over jou hoor.
Laat maar praten denk ik dan, waarschijnlijk zitten ze zelf met wat onzekerheden en verbloemen ze dit door een ander naar beneden te halen,
zodat het lijkt alsof zij het allemaal beter weten. Tja zulke mensen zijn er helaas.
Overigens wil ik je complimenteren met je schrijfstijl,
zelden een 10-jarige gezien die zo netjes schrijft en zijn/haar verhaal zo duidelijk verwoord,
en bovendien hoofdlettes en leestekens gebruikt Lachen
Daar kunnen velen hier op bokt een voorbeeld aan nemen.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:48

Dankjewel... Knipoog .
Nja ik zal me er niet teveel van aan trekken Knipoog

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:02

Isa, ik weet niet wat ik hier op moet zeggen..
wat ik wou zeggen is allemaal al gezegd.
ik ben het ook totaal met de andere bokkers eens over jou schrijftaal..
Zo ook in het SHStopic.. dat meisje die binnen kwam vallen, met rare taal etc.
en zij was 12 Wow!
Ik vond dat jij en Tamar(10 en 11) zelfs nog beter praaten, en alles verduidelijkten..
Snap je? Tong uitsteken
Je mag er wel trots op zijn hoor, met jou mooie schrijfwijze Knipoog Clown

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 13:27

Haha dankjewel hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:34

ik vind het ook wel,
ik heb het idee dat veel bokkers iets vinden om iets te vinden...

Maar ben jij pas 10 dan? Ik tikte echt nog niet zo netjes toen ik 10 was... Als ik wat berichtjes terug lees van toen ik net lid was, staat het schaamrood op mijn wangetjes Bloos! (en toen was ik even oud dus..)

meisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:37

het is logisch dat mensen zo denken ik neem iemand die ouder is veel meer serieus, die zitten ook al langer in het vak en hebben meer ervaring

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 13:48

Dus jij neemt iemand van 30 meer serieus dan iemand van 10? (zoals ik ben).
Volgens mij typ ik zo ongeveer even duidelijk met hoofdletters, punten en leestekens.
Ook iemand van 30 kan MSN taal gebruiken en even onzinnige topic's openen net als iemand van veel jonger. Er zijn hier ook meisjes van zelfs 9 & 8. Ik heb er geen last van hoor. Als iemand een vraag heeft die wat 'dommer' overkomt (hoewel dat niet zo is wat vragen zijn niet dom Knipoog ) en hij/zij is toevallig 10jaar ofzo. Is die meteen een penny. Oke ik geef toe als er iemand is die zegt dat ze een wilde hengst heeft getemd en er niemand op kan rijden behalve zij. Snap ik dat ook nog wel. Maar er zit een groot verschil tussen een jonger meisje die een een vraag heeft mdat ze iets niet snapt. Of iemand die een échte penny is. En sommige hier op bokt heb al gauw het idee dat het een penny is. En gek genoeg weten die meisjes niet eens wat een penny is. Die denken dat blad is van de penny. Laat die meisjes dan lekker fantaseren over dat ze een eigen pony hebben waarmee ze wedstrijden rijden en ze lekker optutten. Iemand van van een oudere leeftijd kan dat net zo goed doen. Ik denk dat toen jullie een jaar of 9 waren dat jullie ook niet écht alles van paarden/pony's wisten. Misschien dat als je je berichten terug leest dat je dan ook wel denkt: Hé, ik was ook wel anders geweest. Als je die meiden niet bevalt dan laat je ze toch lekker kletsen?. Jullie zullen ook wel denken over mij van wat ik allemaal aan het typen ben en of ik wel weet waar ik mee bezig ben. Nouja... dan zal ik je een geheimpje vertellen ik weet wel waar ik mee bezig ben Knipoog . Maar ik accepteer jullie mening. Fijn dat jullie ook wat hebben geplaatst !

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:30

Ik heb een beetje vluchtig doorgelezen en moet zeggen dat niet alleen hier snel conclusies getrokken worden.

In het dagelijks leven ook, gisteren tijdens het vak gespreksvoering moesten we een kwartier met elkaar praten zonder directe adviesen te geven of conclusies te trekken.

Ik zal je zeggen: na 2 zinnen ben je uitgepraat.

Zonder een totaal beeld te hebben trekken mensen al conclusies en geven een wirwar van (weliswaar goedgemeende) adviezen.

En vind je het niet logisch dat iemand van 10 minder serieus genonen word dan iemand van in de 30?

Hoe zou jij het vinden als jij naar een makelaar gaat en er zit een meisje van 10 jou huisadviezen te geven. Dat kan je toch niet serieus nemen?

Evenals wanneer je bij de F-jes van voetbal gaat kijken en er loopt een volwassen vent tussen te voetballen.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 20:07

Een makelaar is héél erg anders dan hier een gezellig topic Knipoog !
Hier hoor je het gezellig te houden en leuk met elkaar te praten. Je hoeft niet meteen na 1 verkeerd woordje commetaar te hebben. Een makelaar is serieus en heeft gestudeerd voor zijn/haar vak. maar dit is een normaal leuk en gezellig forumpje waar we gezellig praten en hier zijn voor sommig helaas ook kleinere meiden/jongens. Op een voetbalveld is het ook logisch. Maar toch vind ik dat een meisje van 10 soms net zo serieus overkomen als een meisje van 30. IK hoor dat je het topic vluchtig heb door gelezen. Maar ik ben ook 10. En volgens mij kom ik vrij duidelijk over Knipoog . Ik heb in ieder geval nog niemand gehoor die me niet snapten. In tegendeel juist ik heb alleeen maar complimentjes gekregen of mijn spreek taal. Het doet er verder niets om hoor... maar sommige van 10 komen misschien anders over. Maar ja dat is mijn mening. Bedankt voor je reactie.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:49

Je hebt mij nooit horen zeggen dat meisjes van 10 niet net zo serieus voer kunnen komen als vrouwen(dat zijn geen meisjes meer he Knipoog ) van 30, maar over het algemeen is het zo dat die vrouw van 30 meer levenservaring heeft, namelijk 20 jaar, en in de meeste gevallen ook meer kennis.

Misschien dat 1 op de 10.000 meisjes van 10 een beetje inteligenter is, maar voor de rest denk ik toch dat het niveau wat lager ligt dan de gemiddelde volwassene.

Dat is normaal. Toen ik 10 was, 8 jaar geleden, deed en zei ik ook andere dingen dan nu. Die kennis is gegroeid door scholing, ervaringen en dat soort dingen. Maar je zal mij niet horen zeggen dat ik nu net zo slim, of misschien wel slimmer ben dan volwassenen hier op bokt.

Natuurlijk in bepaalde opzichten is de een nou een maal slimmer dan de ander. Ik studeer bijvoorbeeld psychologie en tja daar heb ik dus meer kennis van. Maar als iemand van 30 rechten gestudeerd heeft, heeft die daar meer weer kennis van.

Snap je waar ik naartoe wil Clown ? Het is in het dagelijks leven ook net als op bokt. Als iemand van 10 tegenover me staa, verwacht ik ook niet dat ik daar hele discussies mee kan houden over Freud of Pavlov, maar met iemand die wat ouder is wel Lachen

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 13:42

Ik snap je wel, maar dat is jou mening Knipoog .
Ik ben het niet met je eens maar ik snap waar jij naar toe wilt.