Bekend op bokt een nadeel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Bekend op bokt een nadeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 12:20

Hoe ervaren jullie dit?
Ik merk dat er anders met mensen omgegaan word als je "bekend" bent op bokt. Zo zijn er bepaalde namen die je ziet bij HAW en waarvan je weet, die gaan veel reactie's krijgen, puur omdat veel mensen die naam kennen. Dat kan een voordeel zijn, het is altijd leuk als veel mensen reageren.
Ik merk bij b.v. de verkoopsite's dat het een nadeel is. Ik verkoop nogal veel en mijn naam zie je dus veel voorbijkomen daar, als ik perongeluk een topic binnen een week plaats of per ongeluk binnen 3 weken hetzelfde artikel, is mijn topic binnen no time weg, en heb ik een waarschuwing ofzoiets te pakken. Terwijl ik regelmatig mensen zie die 3/4 topics binnen een week plaatsen en die er dan na een aantal dagen gewoon nog opstaan. Dat zijn meestal mensen met niet zoveel posts, een onbekendere naam ofzoiets.

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dit ervaren en of andere dit ook opgevallen is.

Apple

Re: Bekend op bokt een nadeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:22

Ymke, als je zoiets ziet gebeuren op EA dan kun je gewoon TeMmen. EA is een heel druk forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:23

Bij die mensen gewoon ff temmen.
Want dan worden ook die posts gewoon naar de mesthoop geholpen Lachen
Heeft niks met naamsbekendheid te maken.
Puur toeval dus, maar wij kunnen niet alles nakijken.

edit, apple was me al voor Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 12:24

Dat doe ik hoor, meteen temmen, maar ik vond het wel een aanloopje voor een " discussie" Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:28

ik merk wel eens dat bepaalde mensen alles kunnen maken omdat ze alom bekend en gerespecteerd zijn op bokt, terwijl anderen echt niet met dat zelfde weg zouden komen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:00

Ik denk dat sommige bokers hier een 'luxe-positie' hebben omdat ze een bekende bokker zijn.
Waardoor hun alles kunnen zeggen, en alle foto's kunnen plaatsen, terwijl als een onbekende bokker die foto's zou plaatsen, die compleet afgemaakt zou worden.
Het is een beetje vriendjes politiek Knipoog.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:02

En dat is eigenlijk wel jammer, want het is toch veel leuker om iedereen hetzelfde te behandelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:06

Dat is ook zo.
Maar het zijn om maar ff een voorbeeld te noemen, vaak de "jonkies" bij HAW die meteen vol in de verdediging gaan als er iets gezegt word dat er niet goed uitziet.
En ja, hop weer 100 berichten daarop.

Ipv het links te laten liggen of er iets mee te doen.
Dan kan iedereen, gewoon foto's plaatsen.
Net lid of niet.

Het is maar hoe je er mee omgaat.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:07

Hehehe, ipv BN-er ben je dan BB-er Clown

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:07

Ja, het is wel zo dat mensen zich snel aangevallen voelen en dan in de verdediging schieten, waardoor een topic soms helemaal de verkeerde kant uit gaat, dat is best jammer, want er is natuurlijk niks leuker dan met zijn allen gewoon een leuke discussie voeren...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:13

Ik vind het soms vreselijk irritant als iedereen wil weten hoe of wat, als je situatie veranderd van hoe ze je kennen.
En als je iets neerzet, valt het iedereen direct op Clown
Je kan niet eens meer een grapje maken zonder uitleg te geven, want het word direct uit zn verband gerukt en tegen je gebruikt.
Laat staan als je iets wilt verkopen, duikt men er al helemaal bovenop als nieuwsgierige aagjes... of nog erger: ze denken direct te weten hoe of wat!

En als men je van bokt kent, denkt men al gauw dat ze je wel 'kennen'. Terwijl hoe je op bokt bent soms echt helemaal niets zegt over wie je irl bent.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:16

Klopt helemaal wat je zegt Ymke. Ik merk dat ook. Hadt een topic op E/a en ook te snel na elkaar een nieuwe geopent en direct verwijdert. Zie ik iemand anders die 3 x op één pagina stond met spullen waaronder dezelfde. Heb getemt en een paar dagen later stond het er nog steeds. Niks geen slotje. Gebeurt regelmatig en vindt dit erg jammer.
Ook fototopics precies hetzelfde. Je opent wat met toch niet echt slechte foto's en je krijgt misschien eens 3 reacties. Terwijl andere met foto's waarvan je haast niet herkennen kan of een paard zwart of een vos is die krijgen een hoop reacties. Snap het ook niet helemaal. Maar de lol gaat er wel af om dan zulke topics te plaatsen en zo worden we nog onbekender....... Haha!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:39

Het valt mij inderdaad ook op bij ITP en HAW (bij EA kijk ik nooit, dus ik weet niet hoe het daar gaat) dat de bekende bokkers binnen no time 3 pagina's vol met reactie's hebben, terwijl andere bokkers in dezelfde tijd nog geen 5 reactie's krijgen. Ik snap ook wel dat wij (en de moddies) dat niet in de hand hebben, je moet natuurlijk wel zelf je naamsbekendheid opbouwen, maar ik vind het een beetje zonde.
Verder ga ik met kristie mee, de bekende bokkers zijn af en toe een beetje overgewaardeerd (of hoe zeg je dat?), of juist niet natuurlijk in het geval bij EA..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:41

Nee, ik zie het meer als. Voor sommige dingen worden niet bekende bokkers direct op hun plaats gezet en de bekendere niet.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:42

Maar op ITP of op HAW is het toch logisch? Als je al lang op bokt bent en daardoor misschien ook wat bekender, ken je veel meer andere bokkers en zij jouw. En dus wordt er sneller op gereageerd. Ik reageer meestal alleen op foto-topics van mensen die ik ken.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:42

Ymke schreef:
Het valt mij inderdaad ook op bij ITP en HAW (bij EA kijk ik nooit, dus ik weet niet hoe het daar gaat) dat de bekende bokkers binnen no time 3 pagina's vol met reactie's hebben, terwijl andere bokkers in dezelfde tijd nog geen 5 reactie's krijgen. Ik snap ook wel dat wij (en de moddies) dat niet in de hand hebben, je moet natuurlijk wel zelf je naamsbekendheid opbouwen, maar ik vind het een beetje zonde.
Verder ga ik met kristie mee, de bekende bokkers zijn af en toe een beetje overgewaardeerd (of hoe zeg je dat?), of juist niet natuurlijk in het geval bij EA..

Eigenlijk helemaal mee eens, valt mij ook op. Ja

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:45

Ymke, ik zit hier best lang en ik weet niet hoe bekend ik ben maar ik krijg nooit een 1 heel pagina vol als ik een eigen topic plaats Haha!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:55

jantina schreef:
Maar op ITP of op HAW is het toch logisch? Als je al lang op bokt bent en daardoor misschien ook wat bekender, ken je veel meer andere bokkers en zij jouw. En dus wordt er sneller op gereageerd. Ik reageer meestal alleen op foto-topics van mensen die ik ken.
Het is zeker logisch, absoluut. Maar zo heeft het voor de anderen minder zin om nog foto's te plaatsen, vind ik. Die topics zijn na een halve dag alweer naar de 2e of 3e pagina verdwenen terwijl het topic van een bekende bokker na een week nog steeds op de 1e pagina staat. En ik zal niet zeggen dat het niet mag hoor, want ik gun iedereen z'n (positieve) reactie's. Lachen Maar neem nou bijvoorbeeld Taaclover of Shanna16, die openen topics die bomvol staan met: 'Wauw, gaaf paard! Lovers', 'Wat rijd je 'm lekker! OK dan!', 'Super! Haha!' (ja, ik zelf laat ook zulke berichten achter), anderen krijgen niet meer dan een 'mooi paardje'. Nogmaals: het is heel logisch, maar ik vind het persoonlijk een beetje sneu voor de andere, mindere bekende bokkers. En ik zei al dat wij (en de moddies) dat niet in de hand hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:29

Het ligt er ook aan wat voor paard je hebt. Een 'FerroxInspecteurxDarwinxGribaldixLingh', Clown krijgt minimaal 3 bladzijdes vol. Ja

Zelf reageer ik nooit op HAW, zowiezo niet erg veel meer op de paardgerelateerde forums. Vroeger wel, maar de sfeer is daar echt weg nu. Ik lees er alleen nog maar. Heb echt geen behoefte om daar te reageren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:30

ja inderdaad dat snap ik ook niet. Wat heel die afstamming mee haw te maken heeft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:32

Dat snap je toch wel, zonder een HENGST met een afstamming van hier tot Tokio hoor je er niet bij Ja

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:34

Dat speelt inderdaad ook nog eens mee (die afstamming).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:54

En dat moet levensgroot in de titel vermeld worden Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:38

Om eerlijk te zijn kijk ik ook liever bij die jazz x lingh x gribaldi
dan naar de jacoba van het achterveld (of zoiets) bij HAW.
Ieder zijn voorkeur denk ik dan.

Dat mensen die bekender zijn eerder een pagina vol hebben lijkt mij logisch..maar dat komt vanzelf als je maar 5 jaar op bokt bent en veel reageerd Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:45

Als ik al op HAW en ITP kom, dan kijk ik ook altijd eerst of ik de TS ken van het topic.
Tja, na een tijdje ga je elkaar kennen en dan post je natuurlijk.