Bokt is enorm gegroeid en dagelijks komen er mensen bij waardoor, heel logisch, ook vragen vaker langskomen.
Om dit voor een deel op te vangen heeft elk forum een FAQ waar de meest voorkomende vragen in behandeld worden.
Toch komen sommige vragen nog wel eens langs.
Het valt mij op dat sommige mensen hier erg overdreven en aanvallend op reageren.
Nu kwam ik in een topic 2 heel tegengestelde reactie's van mod's tegen en dit verbaasde mij nogal.
Reactie 1:
Maya schreef:De FAQ is geen doel, het is niet de bedoeling van Bokt om topics te sluiten omdat het toevallig ook in de FAQ staat, de FAQ is een aanvullingEen user mag gewoon zijn topic met vragen openen en kijken wat er aan reacties op komt. Als een andere bokker vindt dat die vraag afdoende beantwoord is in de FAQ of in eerdere topics, dan kan die gewoon het topic negeren, maar ik sluit persoonlijk dit topic niet omdat het in de FAQ al behandeld wordt... Dat is een beetje over regulatie
Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Even later volgt reactie 2:
Ibbel schreef:
Zonder vervelend te willen overkomen: een van de eerste regels van bokt is: kijk éérst in de FAQ, gebruik dán de zoekfunctie, en kijk of er geen recent topic is over wat je wilt weten en plaats dán pas een nieuw topic.
Dus helaas, het wordt wel degelijk van je verwacht dat je eerst zelf gaat zoeken en pas gaat vragen als je het niet kunt vinden. Het wordt zélfs van je verwacht dat je google gebruikt voordat je ergens post. Het internet-leven houdt nl niet op met alleen bokt.
En de reden? Elk lettertje dat jij of ik typt op bokt, kost geld, in de vorm van serverruimte.
Hier ben ik het dus niet mee eens en vooral de reden vind ik nogal vreemd...
Hoeveel complete onzin en slap geklets staat er niet op Bokt, ook al die "letters" kosten geld

Volgens deze redenatie kunnen we Bokt wel opheffen, alles is tenslotte wel eens voorbij gekomen en wat we toevallig gemist hebben is via Google wel te vinden....
*edit tiepvout*