Een idee over het afstraffen van schaduwaccounts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Een idee over het afstraffen van schaduwaccounts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 16:31

Vorige week heb ik getemt omdat er iemand (met wat ik vermoedde een schaduwaccount) een niet aardig stuk schreef.
Bij de lijst van 'Uitgedeelde Officiële Waarschuwingen en Bans' staat hij nu ook vermeld als schaduwaccount. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er zo zielig is dat ie voor zoiets een schaduwaccount aangemaakt heeft, maar dat zien we alleen maar als diegene meer dan 1 OW gehad heeft eerder.

Mijn idee:

Zet in de lijst van 'Uitgedeelde Officiële Waarschuwingen en Bans' niet alleen dat er een schaduwaccount permanent geband is, maar ook van wie hij was. Zo dus:
Citaat:
BladieBla | 02-11-06 | | permanent | Schaduwaccount van Pietjezus

Dan weet de rest meteen wie ze over de opmerking van het schaduwaccount kunnen aanspreken, en iedereen denkt dan wel 2x na voordat ie een schaduwaccount aanmaakt.

Wat vinden jullie van dit idee?

Kristie

Re: Een idee over het afstraffen van schaduwaccounts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:35

Vind het op zich wel een goed idee.
Maar er kan volgens mij niet altijd nagetrokken worden wie die persoon is, als die gene bijvoorbeeld op een andere computer een SA opent.
Maar ik vind het opzich, en indien mogelijk, een goed idee Lachen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:08

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee!
Ik denk niet dat iemand het dan nog eens flikt.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:08

Jeps, goed idee!
Ik zou me dan toch wel 3 keer bedenken voor ik een SA zou aanmaken Ja (niet dat ik het van plan was hoor Clown )

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:15

Ik vind het ook wel een goed idee.
Maar het moet dan natuurlijk wel te achterhalen zijn wie de SA gemaakt heeft. Anders heeft het ook geen zin?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:17

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:19

slimmerik schreef:
Lijkt me fantastisch Clown dus niet.....lees eerst de regels eens door....SA's zijn in sommige gevallen toegestaan:
viewtopic.php?f=2&t=651269&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Ga gewoon de Story of de Privé lezen als je "geheimen" leuk vindt... Bloos Knipoog

En ik dat soort gevallen krijg je dus ook niet een ban. Koe
Léézen en helder nadenken, als iets toegestaan is word je er toch niet voor gestraft. Vork
Laatst bijgewerkt door Faelivrin op 03-11-06 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:19

Ik denk dat ze het over de schaduwaccounts hebben die dus níet toegestaan zijn!

*EDIT* je was me voor Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:20

Ylana schreef:
Ik denk dat ze het over de schaduwaccounts hebben die dus níet toegestaan zijn!

Ik weet het wel zeker en ik vind het een pri-ma idee! OK dan!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:23

Die SA's worden ook geband als ze niet meer nodig zijn. Vaak worden ook SA's aangemaakt uit ontwetendheid en niet met verkeerde bedoelingen. Wat moet daarmee volgens de dames gebeuren?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:26

Vind het goed idee, en volgens mij mag bokt ookwel een leden schoonmaak houde, leden die sinds 2005 niet meer actief zijn geweest weg dermee of sinds een halfjaar(of is dat al zo)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:47

Ik vind het een goed idee, zoals het nu gaat komen de betrokkenen er makkelijk mee weg.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:54

flicka schreef:
Ik vind het een goed idee, zoals het nu gaat komen de betrokkenen er makkelijk mee weg.

Zover ik begrijp krijg je als je misbruik maakt van een SA (dus loopt te rellen) en je hoofdaccount is bekend deze ook geband wordt toch? Dus wat is de meerwaarde op de naam erbij te vermelden van de hoofdaccount? De meeste schaduws die fout gaan zijn volgens mij van permanent gebande bokkers. Voegt dat iets toe die namen steeds te vermelden? Die lui komen niet meer bij van het lachen Haha! Haha! Haha! (en terecht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:03

Nee, als je een SA aanmaakt krijg je een OW. Maar maak je een SA aan tijdens een tijdelijke ban of ban voor onbepaalde tijd (van minimaal een jaar) dan worden zowel hoofdaccount als SA geband.

Mbt het idee, ik gooi het eens in de groep Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:06

Ik vind dit een heel goed idee! Dan zullen er ook veel minder bokkers zijn die op het idee komen een SA te maken om een of ander zielig bericht te schrijven. Of van die bokkers die een SA aanmaken om zichzelf in een topic op te hemelen als daar problemen zijn. Ook zo vervelend. Erg goed idee van je Ja Hopen dat het erdoorheen komt!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:09

Dus iedereen komt makkelijk weg met een eenmalig SA waarmee hij of zij even lekker kan rellen/stoken. Diegene krijgt (àls er al getemd wordt) alleen een OW.
Tijd misschien om dat inderdaad eens te veranderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:42

Dat lijkt me niet. De meeste mensen lezen de regels niet - dus weten ook niets van de strengere maatregelen. Ik denk dus niet dat er dan minder SA's worden aangemaakt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 20:48

Shadow0 schreef:
Dat lijkt me niet. De meeste mensen lezen de regels niet - dus weten ook niets van de strengere maatregelen. Ik denk dus niet dat er dan minder SA's worden aangemaakt.

Het gaat mij om SA`s die alleen maar aangemaakt worden om even ergens een rel te schoppen, het als een ander persoon voor zichzelf op te nemen, of om iemand even anoniem onderuit te halen..
Als je speciaal voor zoiets een SA aanmaakt, kom je er vanaf met een OV, en niemand die weet dat jij het was.
Als het gewoon open en bloot vermeld wordt, weet je wie het gezegd heeft, en degene die voor zo`n gebruik een SA aan willen maken zullen dan wel 2x vaker nadenken..

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:52

Miss is het een oplossing om 5 standaard Schouduw accounts aan te maken. Die zijn voor iedereen bruikbaar op bokt. Dan kan je onder die SA ook weer reageren enz. Zonder dat iemand weet dat jij het was. Mocht er veel misbruik worden gemaakt dan kan je 2 dingen doen:
1) geen standaard SA's
2) er is 1 SA, je stuurt een smsje naar ( bijv. ) Bokt 1982
dan krijg jij de naam en wachtwoord van de SA, dan kan je je inloggen en je verhaal kwijt.

Miss is dat een idee ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:57

Mariska_28 schreef:
Als het gewoon open en bloot vermeld wordt, weet je wie het gezegd heeft, en degene die voor zo`n gebruik een SA aan willen maken zullen dan wel 2x vaker nadenken..

Cynische opmerking: 2x0 is nog steeds 0 Bloos
Oftewel: ik denk dat het in de praktijk niet echt veel uitmaakt. Maar dat is mijn persoonlijke mening...

Verder heb je wel een punt.

Citaat:
Het gaat mij om SA`s die alleen maar aangemaakt worden om even ergens een rel te schoppen, het als een ander persoon voor zichzelf op te nemen, of om iemand even anoniem onderuit te halen..
Als je speciaal voor zoiets een SA aanmaakt, kom je er vanaf met een OV, en niemand die weet dat jij het was.

Ik heb overigens een keer voorgesteld om OW's die je eigenlijk aan het SA zou willen uitdelen (vanwege beledigende of kwetsende posts) aan het hoofdaccount te geven. Ik weet niet of dat nu gebeurt.

Van de andere kant: ik vraag me af of het wel zo belangrijk is dat iedereen weet wie het was. Het lijkt me ook heel goed mogelijk dat er nog meer persoonlijke vetes ontstaan. Rellen werkt alleen als je er aan meewerkt... soms is negeren helemaal zo gek nog niet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:06

Sisco4life schreef:
Miss is het een oplossing om 5 standaard Schouduw accounts aan te maken. Die zijn voor iedereen bruikbaar op bokt. Dan kan je onder die SA ook weer reageren enz. Zonder dat iemand weet dat jij het was. Mocht er veel misbruik worden gemaakt dan kan je 2 dingen doen:
1) geen standaard SA's
2) er is 1 SA, je stuurt een smsje naar ( bijv. ) Bokt 1982
dan krijg jij de naam en wachtwoord van de SA, dan kan je je inloggen en je verhaal kwijt.

Miss is dat een idee ?

Dit heeft geen zin, vooral 2 niet. Hoe zou je dat moeten doen met sms'en? Kost bergen geld en volgens mij heeft Bart dat meer nodig voor de server.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:28

kost geld voor de persoon die dat wil ja, dus denkt die er meer bij na of het nou ECHT nodig is.
De server KRIJGT er dus geld voor, de SA aanmaker BETAALD dat.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:52

Op zich is het idee niet slecht.
Ik weet niet of het werkt, maar baat het niet ...

Aan de andere kant is het niet fair, als je bij sommigen wel weet van wie het sa komt, en van anderen niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:17

TurdusMerula schreef:
Op zich is het idee niet slecht.
Ik weet niet of het werkt, maar baat het niet ...

Daar ben ik het niet mee eens. Als je regels invoert bij zoiets als Bokt moet je wel een idee hebben of het werkt. Regels die niet baten kun je beter weer schrappen. (Het tegengaan van bureaucratie enzo)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:23

Over die bans voor een SA, zo strak is dat allemaal niet, ik heb per ongeluk een jaar lang 2 accounts gehad.
ik ben begonnen met "Liezel" en ben daarna een tijdje afwezig geweest.
Toen ik opnieuw wilde inloggen lukte het niet, dus heb ik "liezel1" aangemaakt.
Pas veel later kwam ik erachter dat ik 2 werkende accounts had. Even een PB naar een moddie en het was opgelost, ik ben er ook nooit op aangesproken.