Waarom praten mensen elkaar zo na?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Waarom praten mensen elkaar zo na?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 20:25

Het valt me steeds vaker op dan mensen hier op bokt erlkaar napraten, zowel positief als negatief. Als er in een topic door één iemand gereageerd wordt over dat het een geweldig paard is volgt er een hele rij reacties met het zelfde commentaar. Dan vind iemand dat er toch iets mis is met dat paard en er volgt achter het positieve commentaar een hele rij over wat er mis is. Een enkeling (die vaak het topic niet gelezen heeft) heeft in zo'n commentaar rij afwijkend commentaar. Op dit afwijkende commentaar wordt vaak niet door gereageerd omdat de mensen in het topic dan nog niet toe zijn aan een nieuwe rij commentaar of het afwijkende commentaar is al in een vorige commentaar rij geweest.

Ik hoop dat het te snappen is maar ik erger me er best wel aan.

Katja

Re: Waarom praten mensen elkaar zo na?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:27

Ik kom op meerder internetfora en het gebeurt overal. Als er 1 schaap over de dam is......
In het echte leven zie je het eigenlijk ook. Jammer maar weinig aan te doen vrees ik.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:30

Idd Katja.. Ik ken iemand die dat alleen maar doet, vreselijk iritant, maar niks aan te doen.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:32

Helemaal mee eens Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:37

Daar zijn al heel veel topics over geweest en het klopt idd. Denk niet dat je er wat aan kunt doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:37

Begint het alweer, iedereen is het met me eens. Knipoog Tong uitsteken

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:39

Haha ja, Clown Maar het is niet altijd zo bedoeld. Sommige hebben gewoon dezelfde mening Katja. Het grote gedeelte wilt alleen maar posts erbij en gaat dan typen wat iemand voor hem getypt heeft. Maar een klein gedeelte geeft zijn mening zelf.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 20:49

Wist niet dat er al topics over waren maar moest het toch ff vertellen.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:50

cle0o_o0 schreef:
Wist niet dat er al topics over waren maar moest het toch ff vertellen.

Kan ik begrijpen...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:54

Tja mensen denken vaak ergens verstand over te hebben en door mee te praten lijkt dat soms ook net zo.
Verder is een mens lui en waarom moeilijk doen door iets echt goed te lezen en je eigen mening geven dan gewoon meepraten met de rest?

Vind het zelf mega irritand dus reageer niet meer in topics waar al honderden keren hetzelfde antwoord in gegeven wordt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:04

Tsja, wat wil je met meer dan 50000 leden?
Niet zo raar dat veel mensen het met elkaar eens zijn. Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 10:15

Oke dat ze het eens zijn prima maar waarom krijg je dan steeds van die rijen commentaar? dan over houding 10 reacties, dan over de hals 10 reacties, dan over een cap 10 reacties. En hoe langer een topic bestaat hoe muggenzifteriger het wordt lijkt het ook wel.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:19

Veel mensen willen graag leuk gevonden worden door anderen. En dan is meelopen met de rest natuurlijk het ideale middel om dat voor elkaar te krijgen. Dit zien we overal terug, in de mode, iedereen ziet er hetzelfde uit, in het doen en laten etc. En dat gebeurd dus ook hier op bokt naar mijn mening. Want zeg nou zelf, als je echt je eigen mening geeft, zijn er snel mensen die daarover vallen en al gauw heb je iedereen op je dak. Het is wel jammer dt het zo moet...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:23

Ja mij valt dat idd ook erg vaak op, vind het een beetje jammer dat mensen blijkbaar niet voor hun eigen mening uit durven komen Verward
Dat is bijv ook bij het tekeningen-taxatietopic, begint iemand met hoog bieden blijft jouw tekening veel waard, begint iemand laag dan zal het ook niet veel opbrengen...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:01

Maar aan de andere kant, als iedereen bijv. heel hoog op een tekening bied, en dan kom ik aan met nou dat is niet veel waard. (met goede argumenten erbij) nou dan moet je ze eens horen..... bij zulke dingen houd ik dan ook maar mijn mond, mijn mening word dan toch niet gewaardeert. Lachen
(dit is als voorbeeld he, niet dat ik ooit een tekening heb getaxeerd) Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:43

whahahahahahahahhaahah cleooooooooo,,
das echt een supper topic:D:D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:49

Ik denk dat verschillende mensen ook schrik hebben om als eerste te beginnen met negatief commentaar, omdat ze denken dat ze misschien miszitten. Bijvoorbeeld iemand plaatst foto's, en persoon X vindt het er een beetje in de krul getrokken uitzien. Maar de eerste vijftien reacties, zijn allemaal "wauw, ziet er netjes uit." Persoon X besluit niets te zeggen, want stel dat ze haar mening geeft en ze twee pagina's lang wordt afgekraakt 'kun je niet beter kijken?'
Maar de 16de reactie van persoon Y is: "Mooie foto's, maar ik vindt het er een beetje in de krul getrokken uitzien."
Persoon X ziet dat als er een discussie zal komen, ze niet de enige zal zijn die hetzelfde denkt, en durft nu ook een reactie plaatsen: "Ja, ik vind het er ook minder uitzien." Vervolgens zien personen A B C D E F G en H ook dat iemand gedurfd heeft kritiek te geven, en plaatsen ze ook een opmerking dat ze het niet zo mooi vinden.

Ik heb zelf trouwens nooit problemen gehad met mensen die telkens bleven herhalen. Als ik een topic open op HAW, en tien mensen zeggen 'denk aan je armhouding', dan denk ik wel bij mezelf bij de tiende keer 'ja dat weet ik wel', maar het is voor mij maar een kleine moeite om dat even beleefd te zeggen 'bedankt, ik zal er zeker op letten." En als persoon 15 nog eens over hetzelfde begint, denk ik gewoon 'ach laat ook maar Tong uitsteken Haha! ' .

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:51

@ xKatleentjex
Vaak is het zo dat als de 16e persoon zegt:"ik vind het er in de krul getrokken uitzien", dat dan de rest van de mensen het pas ziet. En dat ze het niet zagen toen ze zelf keken, en dan volgen vaak zulke reacties....
Ik weet niet of je dit bedoelde maarja Clown.
zo erg erger ik me er niet aan, maar als het echt tig mensen zijn met dezelfde reactie denk ik bij mezelf: 'ja, nou weet ze het wel hoor'. Ja dan vind ik het irritand Haha!.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:54

xKatleentjex schreef:
Ik denk dat verschillende mensen ook schrik hebben om als eerste te beginnen met negatief commentaar, omdat ze denken dat ze misschien miszitten. Bijvoorbeeld iemand plaatst foto's, en persoon X vindt het er een beetje in de krul getrokken uitzien. Maar de eerste vijftien reacties, zijn allemaal "wauw, ziet er netjes uit." Persoon X besluit niets te zeggen, want stel dat ze haar mening geeft en ze twee pagina's lang wordt afgekraakt 'kun je niet beter kijken?'
Maar de 16de reactie van persoon Y is: "Mooie foto's, maar ik vindt het er een beetje in de krul getrokken uitzien."
Persoon X ziet dat als er een discussie zal komen, ze niet de enige zal zijn die hetzelfde denkt, en durft nu ook een reactie plaatsen: "Ja, ik vind het er ook minder uitzien." Vervolgens zien personen A B C D E F G en H ook dat iemand gedurfd heeft kritiek te geven, en plaatsen ze ook een opmerking dat ze het niet zo mooi vinden.

Ik heb zelf trouwens nooit problemen gehad met mensen die telkens bleven herhalen. Als ik een topic open op HAW, en tien mensen zeggen 'denk aan je armhouding', dan denk ik wel bij mezelf bij de tiende keer 'ja dat weet ik wel', maar het is voor mij maar een kleine moeite om dat even beleefd te zeggen 'bedankt, ik zal er zeker op letten." En als persoon 15 nog eens over hetzelfde begint, denk ik gewoon 'ach laat ook maar Tong uitsteken Haha! ' .

Mee eens!
Zoiets heb je altijd op een forum, kun je niet voorkomen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:03

weetje wat ook erg opvalt, als een ''bekende'' bokker (dus eentje die in veel topics mee praat, die mensen kennen van boktnaam) hele slechte/ onduidelijke foto's plaatst van de meest verkeerde rijmomenten komen er minimaal 5 pagina's met positief ''gezever'' als: 'dat ziet er netjes uit' etc.

maar al plaatst een bokker die vaak gewoon wel topics leest maar niet echt bekend is foto's van haarzelf met haar (verzorg)paard plaatst , vraagt om wat tips (goede kwaliteit foto's, duidelijk te zien wat en of er iets verbeterd kan worden) ze net aan 10 reacties haalt ..

hoe krom wil je het hebben?! Verward

Edit: ontopic (sorry voor het offtopic gaan) over dat napraten heb je gelijk!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:10

Loesje88 schreef:
weetje wat ook erg opvalt, als een ''bekende'' bokker (dus eentje die in veel topics mee praat, die mensen kennen van boktnaam) hele slechte/ onduidelijke foto's plaatst van de meest verkeerde rijmomenten komen er minimaal 5 pagina's met positief ''gezever'' als: 'dat ziet er netjes uit' etc.

maar al plaatst een bokker die vaak gewoon wel topics leest maar niet echt bekend is foto's van haarzelf met haar (verzorg)paard plaatst , vraagt om wat tips (goede kwaliteit foto's, duidelijk te zien wat en of er iets verbeterd kan worden) ze net aan 10 reacties haalt ..

Dat zie ik ook wel voorbijkomen inderdaad. Bekende bokker die drie baggerkwaliteitfoto's neerzet van een paard dat totaal niet in conditie zit, krijgt minstens drie pagina's vol. Niet bekende bokker met zeven mooie foto's, krijgt met wat geluk 15 reacties "mooi paard." Persoonlijk vind ik het jammer, maar helaas niet veel aan te doen.

Wat ook wel eens gebeurd, is dat het negatief verleden van een bokker hem/haar blijft achtervolgen. Als iemand in het verleden rellen heeft veroorzaakt door foto's te plaatsen van een paard dan met een strakke slof gereden wordt haar leven betert en foto's plaatst die wel door de beugel kunnen, is de kans heel groot dat een hele meute begint 'nou sorry, maar op foto 3 en 5 trek je hem duidelijk in de mond.' Terwijl wanneer dezelfde foto's nu door een bokker zouden geplaatst zijn die wel bekend staat om zijn nette rijstijl, de reactie zou zijn 'wauw, goed hoor. En ze trekt hem niet in de mond, dat is gewoon een momentopname.'

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:21

ach ja, zo zie je maar dat de mens nogal beïnvloedbaar is!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:22

Tja.
Mensen voelen zich denk ik veilig..
Durven niet op te vallen.
Valt me ook steeds vaker op dat veel mensen kijken maar geen reactie plaatsen, tot er eentje geplaatst is en ze mee kunnen gaan in het commentaar.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:42

Er zijn inderdaad veel mensen die ongeveer exact hetzelfde reageren als hun voorganger(s), deels omdat ze waarschijnlijk gewoon dezelfde mening hebben, maar waarschijnlijk ook deels omdat ze zoals xKatleentjex aangeeft waarschijnlijk niet na een reeks positieve reacties met een negatievere reactie durven te komen. Wat ik ook wel enigszins kan begrijpen, want voordat je het weet krijg je heel bokt over je heen, omdat je het niet 'met de meute eens bent'. Bloos
En wat Loesje88 al aangeeft bij een 'bekende bokker' (BB Tong uitsteken) krijg je vaak méér en positieve reacties dan bij een onbekende bokker.
Maar ja, wat doe je eraan?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:58

Als er een schaap over de dam gaat..

Agg. jullie kennen het spreekwoord wel Haha! geld ook voor mensen Knipoog