Split : Moet er wel een EA zijn op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Split : Moet er wel een EA zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 17:12

Misschien een beetje off-topic...

Maar pas geleden was er ook al een topic zoals deze, mijn vraag is dus waarom er op bokt nog verkocht wordt?
Er zullen wel vaker problemen komen zoals deze en dat maakt de sfeer er op Bokt er niet beter op. Maar Bokt hoeft helemaal geen fora waar je kunt verkopen (en ruilen).
We hebben toch marktplaats.nl en nog veel meer sites waar je kunt verkopen over het internet? En als je iets heel graag aan een bokker wilt verkopen, dan stuur je diegene dmv een pm of een topic in bijv. het HK toch de url van je advertentie?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-06 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Even gesplit naar nieuw topic voor duidelijkheid.

Anoniem

Re: Split : Moet er wel een EA zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:15

Ik heb je post even gesplit, zo kan het andere topic ontopic blijven en kan er in dit topic over je vraag verder gepraat worden Lachen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:15

Ik vind dat het moet blijven Ja Ik vind bokt gewoon veel prettiger werken. Op marktplaats moet je selectief zoeken, op bokt kom ik ze vaak gewoon tegen en dan kijk ik even. Dat vind ik veel handiger.

En als je het goed regeld hoeven er volgens mij geen problemen te ontstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:08

Ik vind het veel fijner, bokt voelt vaak veel vertrouwder dan marktplaats: je kan zien hoe lang iemand al op bokt zit en hoeveel mensen hij/zij ook op bokt IRL kent..
En wat Visconti al zegt, op bokt zie ik vaak gewoon dingen, op marktplaats moet je specifiek naar iets zoeken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:39

Ik sluit me bij de bovenstaande posts aan. Ik vind via bokt toch wat prettiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:56

Sfeer? Welke sfeer? Bokt is veel te groot, er is al lang geen goede sfeer meer. Knipoog

Maar ook ik ben van mening dat EA me blijven, het hoort er gewoon bij vind ik.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:57

ik heb nog nooit wat op marktplaats gekocht voor mn paarden, en wel op bokt, op 1 of andere manier vind ik dit vertrouwlijker.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:24

Toch vind ik bokt vertrouwelijker dan een of andere advertentie op marktplaats. De kans dat op bokt wat misgaat met je verkoop is zoiezo al kleiner denk ik én je weet waar je moet wezen als het wel verkeerd gaat.
Nee van mij mag het blijven, heel graag zelfs Ja

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 08:50

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande reactie's. Hoewel ik nog nooit iets via internet heb gekocht, weet ik zeker dat ik dat eerder bij Bokt zal doen dan via Marktplaats.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:38

Moet blijven, ik heb meer vertrouwen in de verkopers hier op Bokt dan in die op Marktplaats. Lachen Plus dat ik ook al een paar keer spullen heb verkocht hier en het allemaal goed is gegaan.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:55

Ik vind het juist fijn om op bokt te kopen.
Kan je in profielen kijken, als er iets niet goed gaat kan je mods inschakelen, het is gewoon duidelijk.
Ik vind dat het moet blijven. Ja

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:05

Het moet blijven Ja
Op bokt is er een zekerheid die je op marktplaats enz. niet kunt vinden.
Hier heeft elke gebruiker wel een soort van reputatie en mocht het misgaan wordt het zorgvuldig opgelost.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:42

Ik vind dat EA moet blijven, maar niet om reden dat het betrouwbaarder zou zijn. We kunnen regelmatig op FZ lezen dat er Bokkers beduveld worden vanwege dingen die niet opgestuurd worden. Er zijn zelfs al mensen voor gebanned.
Ondanks dat de Mod's hun best doen om er in te bemiddelen c.q. wat druk op de verkoper te leggen resulteert dit niet altijd in het leveren van de spullen.
Ik moet wel onderschrijven dat dit gevaar op Bokt minder is als op Marktplaats, waar je echt bent overgeleverd al heb ik dat zelf ook nog nooit meegemaakt.

De opzet van EA was idd dat je de kopers/verkopers kende, maar toen was Bokt nog een Bokje.
Het zou ook goed kunnen werken als je iedere verkoop als een normaal topic zou kunnen zien; dus niet alleen vragen stellen mbt het produkt als geïnteresseerde, maar ook kritische geluiden laten horen bij te duur of andere duidelijke zaken die je misleidend mag noemen.
Verder zou het mogelijk moeten zijn om bij elke goede verkoop/koop de verkoper/koper in het topic een 'feedback' te laten plaatsen als de koop goed is afgehandeld of ook een negatieve stem als dit niet het geval was.
Dan heb je duidelijkheid van 2 kanten én het is een goede methode om te zorgen dat zowel koper als verkoper er hun best voor doen om het netjes af te handelen.

Helaas worden kritische opmerkingen in EA-topics steeds minder gewaardeerd/geaccepteerd zodat dit het aantal miskopen/misleidingen alleen maar zal doen toenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:09

Nou volgende poging dan maar weer.

Ik vind ook dat EA moet blijven. Maar wat DD zegt spreekt mij aan. Het is dan meer zoals op Ebay. Daar kun je ook feedback geven. Je kan daan nakijken of iemand betrouwbaar is en goede spullen leverd of dat er vaker negatieve reactie op waren.
Ook vind ik dat mensen open moeten staan voor kritiek. Ik neem als voorbeeld de verkoop van zadel. Er zullen genoeg mensen zijn die niet weten hoe of wat met een zadel. Of het goede kwaliteit is, of dat het gewoon rommel is. Dan vind ik het juist goed als een medebokker iemand tips kan geven, of ervaringen kan delen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:32

Ik vind ook dat het moet blijven.
Als er iets mis gaat, oplichting ofzo, heb je toch vaak iemand die diegene kent. Misschien heeft iemand anders een slechte ervaring met die persoon dan zou ik gaan twijfelen. Op marktplaats kun je zulke dingen niet echt nagaan geloof i.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:03

Ik vind ook dat het moet blijven, ik heb al meerdere malen iets gekocht of verkocht via bokt.
via mp zal ik nooit iets kopen aangezien er voor mijn gevoel meer risico aan zit.

maar ja wat feetback geven in een topic vind ik juist top, teminste IK he, soms worden 2de hands dingen erg duur aangeboden, dat je het beter nieuw kan kopen, ik vind dat je dan best mag zeggen van He hier kan je het voor hetzelde geld nieuwe krijgen.
maar goed dat wordt inderdaat vaak niet gewadeerd. net als dat je je ervaring verteld over een product. zolang het goed uitkomt is het welkom, is het wat slechter mag je het niet zeggen.
tevens zou een reactie naar verkoop ook leuk zijn, ik heb al meerdere malen een top inkoop gedaan met snelle levering, en dat is ook wel leuk om eens te melden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:05

Ik koop nooit iets op Marktplaats.
Op bokt veel sneller, het moet echt niet weg

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:26

Ik vind dat EA moet blijven, maar dan gaat mijn voorkeur wel uit naar een andere opzet. In ieder geval met een feedback systeem en eventueel een leefdtijdsgrens van 16+. Momenteel zijn er veel problemen met jeugdige bokkers die hun EA afspraken niet netjes nakomen omdat ze waarschijnlijk niet goed beseffen wat hoort en wat niet hoort. Verder is er nog een groep "echte" oplichters, maar die komen door een feedback systeem wel naar voren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:33

Er zijn sowieso al plannen om heel EA op de schop te nemen, wat het wel gaat worden weet ik eigenlijk niet, maar wel heel anders dan nu Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:50

*denkt terug aan de tijd dat ze zelf nog Mod was*
Toen waren die plannen er ook al nl Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 12:36

Ik ben sowieso geen koper of verkoper op het internet, dus ik heb er weinig ervaring mee. Opzich begrijp ik dan wel van jullie kant dat het moet blijven, omdat het dan vertrouwelijker is. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:18

Ann: Dat vind ik raar van die leeftijdsgrens. Niet elke jeugdige bokker zal je oplichten enzovoort. Ik ben 14 maar zal never iemand oplichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:23

Daarom staat er ook eventueel bij. Ik begrijp jouw standpunt en ben het daar ook wel mee eens.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:17

Ik heb zelf hele goed ervaringen met Marktplaats. Zo ben ik aan mijn hond en 1 van mijn katten gekomen. En nu ga ik een pony kopen van een vrouw waar ik via mijn advertentie op Bokt mee in contact ben gekomen. Ik heb dus nog nooit een slechte aankoop gedaan via het internet en ben heel blij dat de mogelijkheid op iets te verkopen via internet er is! Haha!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:22

Ik vind dat het moet blijven.
Ik vind het fijner dan marktplaats oid.
Je kan in profielen kijken ed.
En je maakt eerder contact met de verkoper.