inbraak poging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

inbraak poging

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:43

Hay allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb net 2 keer een melding gehad van mijn beveiligings programma op de computer dat er ingebrokenw erd.
Ik kreeg er een ip adres bij.
Ik klikte daarop en kreeg alle gegevens van dit persoon te zien zoals naam adres en telefoonummer etc.
Het is iemand uit Soest.
Ik weet dat dit strafbaar is, kan ik aangifte doen?
Heb zijn gegevens overigens opgeslagen.

Princess_

Re: inbraak poging

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:13

ik denk dat je er wel wat mee kan doen eigelijk. je zegt zelf al, het is strafbaar Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:17

Wauw, welk beveiligingsprogramma heb jij dan?
Die is wel erg goed!
Ik zou ook zeker wel aangifte doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:27

mijn vader heeft het programma erop gezet weet niet precies welk programma. Maar kan ook zijn dat de hacker zichzelf niet goed heeft afgeschermt waardoor ik alle gegevens door kreeg. Want volgens mij heb ik gewoon norton ( of hoe dat ook heet ) met extra firewalls ofzo Haha!
ik zou het niet weten, mar mijn vader weet wel hoe je je pc extreem moet beveiligen Ja

ik ga met deze gegevens ook even richting mijn pa om te kijken wat hij er van zegt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:29

Ik ben benieuwd en als je aangifte gaat doen wat de politie er dan mee doet!
Wel goed zeg, dat je zulke goede beveiliging hebt, dat blijkt maar weer! Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:30

Als je je programma wat langer aan laat staan, dan zul je zien dat je computer wel meer inbraakpogingen te verduren krijgt. Dat zijn niet per se mensen die koste wat kost jou willen hacken, maar computers van hackers, of die worden gebruikt door hackers die automatisch op zoek gaan naar mensen met open poorten om in te breken op de computer. De kans lijkt me erg klein dat de politie wat kan met die gegevens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:31

ja idd....
ben ook benieuwd wat ze ermee doen. Want het is net zo strabaar als inbreken in een huis etc geloof ik....en laten ze dan meestal niet hun naa,adres en telefoon nummer achter Clown

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:40

Het is net zo strafbaar als bij iemand aan de voordeur rammelen, erachter komen dat ie op slot zit en doorlopen: niet dus Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:43

oh haha ok Lachen nouja dan zal ik wel verkeerd geinformeerd zijn, of is het pas echt strafbaar als er daadwerkelijk ingebroken is in je pc? Want het lukte bij dit persoon ( of computer of whatever ) niet om binnen te komen bij mij...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:45

Goh Ellende; wat weet jij er veel van? Knipoog Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:50

Heej, ik woon niet in Soest Knipoog

Ik heb even snel gezocht naar wat meer info over hoe firewalls werken en hoe het zit met 'hacken' en strafbaar zijn, maar zo snel niet iets makkelijks leesbaars kunnen vinden. Misschien kan iemand anders een link met wat meer info plaatsen? En anders zoek ik morgen nog eens Lachen

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:55

je zegt het zelf al, het lukte die persoon niet om binnen te komen.... dus poging mislukt....
idd net als iemand probeert of een fiets op slot staat, oh, staat op slot, dan ga ik maar verder lopen...=niet strafbaar zoals Ellende al vermeld.
(gatver...er lopen muizen op het plafond boven mij...)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:20

maar poging tot woninginbraak is dan wel weer strafbaar Haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 07:20

Ik heb ook al 2x die melding gehad....maar volgens mij kreeg ik er geen gegevens bij....jammer...Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:43

ja ik krijg die poging ook wel vaker en dan zitten er geen gegevens bij.
Maar mijn internet verbinding verbrak ook uitzichzelf ( en dat is bij de andere meldingen ook niet ).
En kreeg nog meer meldingen ( wat ik niet eens meer weetwant ik liet me vriend erachter ).
Ik moest de pc ook weer opnieuw opstarten om weer opnieuw i-net verbinding te krijgen.
De site ( cavaletti ) die ik op dat moment open had staan deed ook raar terwijl andere site's dat niet deden die ik op dat moment open had staan ( zoals bokt ). Kan het dan ook iets met die cavaletti site te maken hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:53

Wil even een fabeltje uit de wereld helpen:
Citaat:
Ik kreeg er een ip adres bij.
Ik klikte daarop en kreeg alle gegevens van dit persoon te zien zoals naam adres en telefoonummer etc.

Dit kan dus helemaal niet! Zelfs met geavanceerde programma's die "proff" hackers gebruiken, kun je niet meteen alle gegevens zien, daar moet je echt wel het nodige voor doen.
Als je een IP adres opzoekt kun je alleen maar de provider en wat pc gegevens vinden. Je moet dus echt alle interne codes kennen, wil je echt kunnen inbreken op iemand zijn pc en meteen alle gegevens kunnen zien.. Verder sluit ik me bij ellende aan.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:51

Als je die gegevens nu eens in een quote hier plaatst, dan zien we vanzelf wie het is.
Zou me niets verwonderen als het je provider was o.d
Zeker als het Soest is Clown en je de gegevens kunt zien staan.

En moet je in je firewall even uitzetten dat je dat getoond wilt krijgen, je hebt er niets aan behalve jezelf upfukken en ze toch niet kunnen binnenkomen ( mits je natuurlijk je poorten gesloten houdt )
Het is heel normaal dat er aan poortjes geklopt wordt, pas als je een lijst hebt met 1 persoon die continu een DOS attack uitvoert heb je er iets aan het naar die bewuste provider te sturen * abuse@hetadresvandiepersoon.land met de bewijsstukken erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:36

nou Sabrina sorry maar ik kreeg dus echt wel alles te zien! Inclusief naam van de gebrukker ( arno ) achternaam laat ik achterwegen en op de Braamweg ( nummer laat ik achterwegen ) te Soest!
Heb via een pb al van iemand wat adressen doorgekregen wat van providers is, maar daar zat de Braamweg echt niet tussen

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:40

ik zou bellen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:40

ja dat hebbenw e ook gedaan maarw erd nie opgenomen Clown

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:42

haha Tong uitsteken hallo met arno, ja jij hebt geprobeerd om in te breken in mijn computer, wil je dat niet meer doen, natuurrrlijk niet, oke bedankt voor je medewerking Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:44

gekkeils schreef:
haha Tong uitsteken hallo met arno, ja jij hebt geprobeerd om in te breken in mijn computer, wil je dat niet meer doen, natuurrrlijk niet, oke bedankt voor je medewerking Tong uitsteken

*LOL* Pling Haha! hijs goed!

Bedankt voor je PM Cinnepin. Bij deze zou je mij via de PM met rust willen laten? Dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:53

zo ff een kleine update Tong uitsteken

op een ander forum hadden meer mensen de mesling gekregen dat er ingebroken werd en ging de site moeilijk doen bij die mensen ( wat dus ook bij mij het geval was ). Ik ben de enige ( tot zover ik weet ) die gegevens te zien kon krijgen. Deze gegevens heb ik ( uiteraard via een prive bericht ) gestuurd naar een moderator van dat forum. Het word nu denk ik verder onderzocht!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:14

Citaat:
inetnum: 213.196.56.0 - 213.196.56.255
netname: NL-INTER-IT
descr: Inter-IT Network
descr: Soest,Netherlands
country: NL
admin-c: ADK1308-RIPE
tech-c: ADK1308-RIPE
rev-srv: ns.cybercomm.nl
rev-srv: ns2.cybercomm.nl
status: ASSIGNED PA
mnt-by: IO-NCC
source: RIPE # Filtered

person: Arno de Kruijf
address: Inter-it
address: Braamweg 49
address: 3768 CE
address: Soest, Netherlands
phone: +31356021666
fax-no: +31356021666
e-mail: arno@inter-it.nl
nic-hdl: ADK1308-RIPE
mnt-by: SCARLET-MNT
remarks: Please send abusemail to abuse@inter-it.nl
source: RIPE # Filtered

Heb je het over die arno Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:21

ja wie is dat dan? en waarom krijg ik al die gegevens door dan bij een inbraak poging?