De database van Bokt in de nacht van woensdag op donderdag verplaatst van de server die we tijdelijk van www.caret.net hebben geleend terug naar onze eigen database server. Helaas is daarbij de database om een onverklaarbare reden beschadigd geraakt, hier zijn we gisterenmiddag achter gekomen. De database werkt nog (voor het grootste deel) en dus is gisteren besloten dit te laten voor wat het was om te voorkomen dat de site tijdens topdrukte down moest.
Vanochtend is een reparatiepoging ondernomen die ongeveer 45 minuten had moeten duren. Helaas is de database zwaarder beschadigd dan verwacht waardoor repareren helaas niet gelukt is. Op dit moment draait Bokt nog steeds op de beschadigde database, we zijn aan het zoeken naar een oplossing en ook naar de onderliggende oorzaak van de beschadiging.
In iedergeval mijn oprechte excuses voor het ongemak, een downtime van bijna 3 uur was vandaag niet bepaald de planning.
Zo,Bart,je hebt dus weer flink veel werk gekregen... Daarvoor wens ik je heel veel succes!
Misschien moeten we toch eens opzoek gaan naar ideeen,om voor jou een klein beetje de kosten te gaan besparen... Want een nieuwe databaseserver kost een heleboel centjes!! Die je niet maar zo 1-2-3 ophoest..
Heb je zo langzamerhand nog een leven naast de database
Na 3 uur Boktloos kom ik erachter dat ik geen leven heb buiten bokt. Met grote dank van mijn baas, heb nu effectief moeten werken. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing. Het draait in ieder geval weer op de oude server, het werkt dus nog wel enigszins.