Schokkende filmpjes op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Schokkende filmpjes op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 19:30

Ze komen er steeds meer.
En ik walg er van!
Ik kijk er sowieso al niet naar, maar erger me dood aan zulke filmpjes
Kom op!
We zijn dierenliefhebbers, en ik heb geen zin in filmpjes waar dieren geslacht of mishandelt worden..
Het is niet dat ik mijn ogen sluit voor zulke dingen
die gebeuren..
Ik weet, het is je eigen keus of je kijkt of niet..
Maar toch..
Wat vinden jullie hier van?
Laatst bijgewerkt door Emori op 19-10-06 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

nightlover

Re: Schokkende filmpjes op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:32

Ik ben het HELEMAAL met je eens!
krijg er nachtmerrie's van zoveel worden er geplaatst!
we weten allemaal dat dit soort dierenleed enz bestaat,
dus stop met filmpjes plaatsen!!!!
we denken er genoeg aan,zien hoeft niet elke keer Bloos

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:32

je kan toch zelf kiezen of je ze bekijkt. Als er zo`n filmpjes gemaakt worden , waarom zouden ze niet nekeken kunnen worden. Is de harde waarheid, kan je niet wegduwen en gewoon nietw illen zien.
Ok, ik zie het liever ook niet, lees meestal eerst wat de anderen die het al gezien hebben typen, als me te erg word zet ik het af of kijk ik niet eens

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 19:34

dat zeg ik ook Lynn_Nikita dat het je eigen keus is
maar het valt me op dat er steeds meer van zulke filmpjes op bokt komen..
ik ben de 4e ofzo tegen gekomen in 1 week.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:36

ik vind ook dat het niet toegestaan moet worden. De filmpjes worden met goede bedoelingen geplaatst en men wil dan mensen gaan mailen dat het niet hoort, maar die mensen zullen daar tog niet naar gaan luisteren. En hoe vaker het desbetreffende filmpje word bekeken hoe meer die mensen gaan denken dat er animo voor is en juist goed is wat ze doen. Als we nu massaal niet zouden kijken weet ik ckr dat er veel minder geplaatst word op internet omdat die mensen dan denken wat heeft het voor nut als het niet bekeken wordt.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:39

ja ik geef je helemaal gelijk.wat heeft het voor nut om zulke filmpjes hier te plaatsen.er is al genoeg dierenleed en dat hoef ik echt nietelke keer te zien.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:44

Het is ook niet toegestaan. Als er getemd wordt gaan ze direct een slotje erop zetten, ook in verband met jonge bezoekers van bokt.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:46

Ik vind het goed! de mensen moeten realiteit onder ogen kunnen zien...
Anderszijds zou wel een waarschuwing in de titel van het topic moeten komen, en foto's met een link moeten geplaatst worden.
Dan hoeven jullie toch ook niet te kijken?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 19:47

Ik zie de realiteit heus wel onder ogen
daar heb ik geen filmpje voor nodig

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:48

verography schreef:
hoe vaker het desbetreffende filmpje word bekeken hoe meer die mensen gaan denken dat er animo voor is en juist goed is wat ze doen. Als we nu eens massal niet gaan kijken zullen er vast minder filmpjes op internet te vinden zijn, aangezien tog niemand kijkt,

hiermee wil ik niet je mening in de grond boren Naske, maar miss dat hier logica in zit.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:49

ik vind het ook goed. hoe meer mensen weten wat voor vreselijke dingen er met die paarden gebeuren, hoe groter de kans is dat er wat tegen wordt gedaan.
zulke dingen worden vaak in de doofpot gestopt, maar het is juist goed dat mensen weten dat dit gebeurt.
en je hebt de keuze om ze wel of niet te bekijken.

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:52

ik vind het wel belangrijk dat je weet dat niet elk paard et zo goed getroffen heeft als die van op bokt. Maar overdrijven is overdrijven Haha!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:53

Ik vind dat ze niet op bokt horen, er zitten ook nog jongere bij die daar nachtmerries oid van kunnen krijgen.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:53

Ik snap de argumenten wel die hier worden aangevoerd, maar er is ook een andere kant.
Ik zal een simpel voorbeeld geven...
Ik had het met een paardenliefhebber over rodeo. Ik ben een zeer fel tegenstander hiervan. Niet van de barrelrace of dergeleijke dingen, maar meer van de tak waarbij wilde paarden worden bereden. Deze paarden bokken niet voor de lol. Maar wat nog veel erger is er spelen nog veel meer dingen een rol dan alleen het bokken in de ring.
De paardenliefhebber vond dat ik me aanstelde, en dacht dat er niks mis was met die "sport". Ik kon hoog of laag springen ik werd niet geloofd. Tot ik foto's liet zien, en filmpjes liet zien. Toen gingen de ogen open. Wat een vreselijke "sport" was dat, en wat een beulerij. Die mensen moesten ze ophangen! Hehe weer iemand die het licht heeft gezien.
En hoe meer mensen het licht zien, hoe minder mensen zulk soort dingen zullen steunen, sponsoren, bekijken, enz.
Ik denk dat de filnpjes en de foto's die hie rte zien zijn, helpen bij het wakker schudden van de mensen die een te rooskleurig beeld hebben van de paardenwereld. Je hoeft ze niet te zien, en doorgaans zijn dat de mensen die al weten wat er speelt in de paarden wereld. Voor die mensen is het wellicht ook niet bedoeld. Meer de mensen die denken, och dat zal wel mee vallen... niet dus.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:54

Zo'n fimpje schudt mensen weer eens wakker, alleen lijkt de maatschappij een beetje immuun tegenwoordig.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:55

Ik vind wel dat het goed is dat er van die filmpjes op bokt staan, dan kom je er tenminste achter dat er ook paardjes zijn die het een stuk slechter hebben. Maar soms vind ik het ook een beetje te veel van het goede. Ik ben al lang blij dat je kan kiezen of je die filmpjes bekijkt... Ik bekijk ze meestal nooit, ik kan er nooit zo goed tegen. Dat weet ik gewoon, dus kijk ik er ook niet naar! Clown

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:57

kijk die van de rodeo kan ik begrijpen. Maar laatst was er een meisje die een filmpje plaatste over Suicide races met paarden. Dan weet je tog wel metteen dat dit niet hoort. (maar toevallig las ik dat bepaalde mensen heel anders denken en die dieren als voertuigen zien en daarom kan het in hun ogen)

Ze zei zelf ook: "echt te erg gewoon". Dan denk ik: waarom plaats je het dan Verward

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:18

verography schreef:
kijk die van de rodeo kan ik begrijpen. Maar laatst was er een meisje die een filmpje plaatste over Suicide races met paarden. Dan weet je tog wel metteen dat dit niet hoort. (maar toevallig las ik dat bepaalde mensen heel anders denken en die dieren als voertuigen zien en daarom kan het in hun ogen)

Ze zei zelf ook: "echt te erg gewoon". Dan denk ik: waarom plaats je het dan Verward

Snap ik opzich ook niet..

Maar misschien doen diegene die de topics openen dat ook wel om de mensen dus wakker te schudden ofzo?
Ik ben het van de ene kant eens dat die filmpjes erop mogen staan, je kunt per slot van rekening zelf beslissen of je de filmpjes wilt zien of niet. Maar van de andere kant, als iemand zo geïnteresseerd is in dat soort filmpjes kan je toch ook zelf gaan zoeken op internet? Want er zijn best veel mensen op bokt die hier dus niet tegen kunnen, en dan wéér een topic zien dat over dierenleed gaat... Kan me voorstellen dat sommige mensen daar een beetje zat van zijn...
Ik zie het dus van twee kanten.

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:30

manonneke schreef:
Maar misschien doen diegene die de topics openen dat ook wel om de mensen dus wakker te schudden ofzo?
Ik ben het van de ene kant eens dat die filmpjes erop mogen staan, je kunt per slot van rekening zelf beslissen of je de filmpjes wilt zien of niet. Maar van de andere kant, als iemand zo geïnteresseerd is in dat soort filmpjes kan je toch ook zelf gaan zoeken op internet? Want er zijn best veel mensen op bokt die hier dus niet tegen kunnen, en dan wéér een topic zien dat over dierenleed gaat... Kan me voorstellen dat sommige mensen daar een beetje zat van zijn...
Ik zie het dus van twee kanten.

Ben het hier mee eens. Ja

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:49

Ik vind het ook walgelijk die fimpjes en sla ze dan ook meestal over.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:52

1 zo'n filmpje ok, het is de waarheid en wie weet zijn er mensen die het wel boeiend vinden...
Wat dan wel weer jammer is dat bokt gelijk weer overladen wordt met die filmpjes. Na, misschien 2 filmpjes hebben de "liefhebbers" het ook wel weer gezien.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:52

Ik vind als je dan anar die filmpjes kijkt en bang bent dat je juist die wantoestanden steunt, je er wat aan moet doen! Reageer, mail, schreeuw van de daken dat je het er niet mee eens bent...kijken en je ogen ervoor sluitne helpt echt helemaal niks.

En als je er niet tegenkan dan kijk je toch niet?? Die filmpjes zijn juist tegen die wantoestanden...
Tja en kinderen kijken toch wel, via bokt, google of whatever. Nog even en die filmspjes moegen alleen op BvT Nagelbijten / Gniffelen

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:01

Pauline schreef:
Ik vind als je dan anar die filmpjes kijkt en bang bent dat je juist die wantoestanden steunt, je er wat aan moet doen! Reageer, mail, schreeuw van de daken dat je het er niet mee eens bent...kijken en je ogen ervoor sluitne helpt echt helemaal niks.

En als je er niet tegenkan dan kijk je toch niet?? Die filmpjes zijn juist tegen die wantoestanden...
Tja en kinderen kijken toch wel, via bokt, google of whatever. Nog even en die filmspjes moegen alleen op BvT Nagelbijten / Gniffelen

goed zo!!!! helemaal mee eens!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:08

verography schreef:

Om andere hun mening te laten geven?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:15

0ojannekeo0 schreef:
verography schreef:

Om andere hun mening te laten geven?

idd, ik wist totaal niet dat dit een 'sport' was. Hoe meer mensen dit teweten komen , hoe vlugger we hier iets aan kunnen doen.
En nogmaals mensen: niemand is verplicht ernaar te kijken!!!