Besloten topics verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjee

Besloten topics verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 22:34

Ik snap dit niet meer,
Er werd een poosje terug een topic gesloten omdat het besloten was, maar er kwam een mod (Tieneke) tussen die zei dat besloten topics niet mogen.
Nou meen ik toch echt dat er heel veel besloten topics zijn dus waarom mag dat ineens niet meer?

Poiuytrewq

Re: Besloten topics verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:29

Ik denk zelf omdat bokt een openbaar forum is.
maar ja, als je bijvoorbeeld een besloten topic binnenkomt wordt je alsnog genegeerd of 'weggejaagd' Rolleyes.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:30

huh? weet je zeker dat je het goed hebt dat dat de reden was dat het topic werd gesloten?
laatst heb ik wel ergens gelezen dat besloten topics ook mogen worden gelezen door andere bokkers, omdat dit een openbaar forum is. maar ze zijn niet verboden ( voor zover ik weet)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:25

Van de huiskamermod uit het topic over de wildgroei van huiskamertopics:

Apple schreef:
"besloten" topics zijn inderdaad niet de bedoeling.

Als iemand zich gewoon netjes voorstelt in een topic, de laatste pagina's bijleest om te weten wat de lopende discussie is en daarna gewoon normaal mee doet dan kunnen mensen over het algemeen gewoon deelnemen aan een lopend topic.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:05

Bokt is idd een openbaar forum dus het lijkt mij ook dat je gewoon overal mag 'komen'. Ook al staat er 'besloten' boven. Meestal ga ik daar toch al niet kijken want de meeste besloten topics gaan over meetings waar ik toch niet heen ga dus dan heb ik daar ook niets te zoeken...

Maar je mag er best komen...staat idd ook hierboven...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:06

Ik dacht een tijd terug gelezen te hebben op FZ dat het wel mocht, maar dat je niemand kon verbieden om mee te lezen of mee te posten.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:07

ik ben het er wel mee eens iig dat het niet mag [besloten topics]
bokt is en blijft openbaar.
Maar wat Apple al zei, als je je natuurlijk even voorsteld enzo, dat je niet zomaar ineens een topic binnen komt vallen Ja

Dat je bij BM wel besloten meetings hebt lijkt mij iig niet meer dan normaal Ja zeker als dat vanuit een topic gaat Ja

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:42

Apple schreef:
Ik ben er niet zo'n voorstander voor om [besloten] in de titel te zetten. In praktijk zie je dat in veel HK topics eigenlijk gewoon een vast groepje aan het praten is. Soms komt daar iemand bij, dat past wel of niet, en dan blijft iemand hangen of is weer weg. Zolang er niet gereld wordt of de sfeer van het topic verpest vind ik dat niet zo'n probleem.

Dit kreeg ik een tijdje terug als antwoord op een PM en nouja, het lijkt me duidelijk genoeg? Tong uitsteken

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 20:24

Maar ik snap best als mensen net een hechte groep hebben het zo samen willen houden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:10

Wat zeker niet mag zijn pb's openbaar maken Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:14

Om even te reageren: ik heb nooit gezegd dat ze niet mogen, wel dat ze in feite niet bestaan. Bokt is een openbaar forum waar iedereen vrij is om te reageren waar men wil. Van het moment dat er in topics mensen hevig worden buitengesloten, gaat dat topic niet op slot omwille van dat het woord 'besloten' wordt gebruikt, maar wel omdat sommigen erg onaardig bezig zijn en dan het argument gebruiken dat het topic besloten is (en dat men daarom dus naar believen mensen mag uitsluiten ed, wat dus niet mag).

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:28

Tieneke schreef:
Om even te reageren: ik heb nooit gezegd dat ze niet mogen, wel dat ze in feite niet bestaan. Bokt is een openbaar forum waar iedereen vrij is om te reageren waar men wil. Van het moment dat er in topics mensen hevig worden buitengesloten, gaat dat topic niet op slot omwille van dat het woord 'besloten' wordt gebruikt, maar wel omdat sommigen erg onaardig bezig zijn en dan het argument gebruiken dat het topic besloten is (en dat men daarom dus naar believen mensen mag uitsluiten ed, wat dus niet mag).

Eigenlijk snap ik dan totaal niet waarom het woord "besloten" wel gebruikt mag worden?
Beetje tegenstrijdig "besloten topics" mogen niet, maar je mag het wel een besloten topic noemen en daarmee dus eigenlijk al de drempel voor nieuwkomers verhogen.

Ik blijf het een zeer onvriedenlijke gewoonte vinden op een openbaar forum. Als je alleen met vriendenclubjes wilt praten ga dan op msn ofzo en niet op een forum waar in principe iedereen mee zou moeten kunnen praten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:57

Sammie schreef:

Ik heb bedacht dat het in dit specifieke geval van Ymneuss best wel mag Haha!.

Scheelt mij weer typen Clown

Haha!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:32

Apple schreef:
Sammie schreef:

Ik heb bedacht dat het in dit specifieke geval van Ymneuss best wel mag Haha!.

Scheelt mij weer typen Clown

Haha!

Hoezo, regels naar je hand zetten Rolleyes Haha!

Ik kan me best voorstellen dat er 'besloten' topics ontstaan, maar het moet inderdaad niet zo zijn dat nieuwkomers weggejaagd worden.