Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melissa schreef:Ik wil niet heel banketstaaf zijn hoor, maar er zijn hier veel mensen met dyslexie. Ook aardig dat jullie met hen rekening houden.
Juud87 schreef:helemaal mee eens.
in de algemene topics probeer ik wel abn te doen, terwijl ik in me vrienden topics (topics waar ik (bijna) iedereen ken en het meest te vinden ben) ook in me streektaal-grammatica typ. maar hun snappen me dan ook wel, dus dan is het minder erg.
en wat dachten jullie van de interpunctie? teksten zonder komma's en punten zijn lastig te lezen en sla ik meestal over, terwijl t vaak wel leuke topics zijn.. op hoofdletters let ik niet eens (zoals jullie nu ook wel merken aan mijn stukje) omdat de leestekens voor mij genoeg zijn (als ze er al staan).
al met al kom ik tot de ontdekking dat dit een warrig stukje is geworden. wel duidelijk zo?
in de algemene topics probeer ik wel abn te doen, terwijl ik in me vrienden topics (topics waar ik (bijna) iedereen ken en het meest te vinden ben) ook in me streektaal-grammatica typ. maar hun snappen me dan ook wel, dus dan is het minder erg.
Bitch schreef:of, 'ik wou dat dat ik dat kon' ... wouden zijn bossen... geen werkwoord dus....
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/919/ schreef:"Het werkwoord willen kent in de verleden tijd twee vervoegingen: zowel de regelmatige vormen wilde en wilden als de onregelmatige vormen wou en wouden of wouen. De enkelvoudsvorm wou wordt minder in de schrijftaal gebruikt; de meervoudsvorm wou(d)en is geheel beperkt tot de spreektaal."
en wat dachten jullie van de interpunctie? teksten zonder komma's en punten zijn lastig te lezen en sla ik meestal over, terwijl t vaak wel leuke topics zijn.. op hoofdletters let ik niet eens (zoals jullie nu ook wel merken aan mijn stukje) omdat de leestekens voor mij genoeg zijn (als ze er al staan).
al met al kom ik tot de ontdekking dat dit een warrig stukje is geworden. wel duidelijk zo?