twee accounts Vennebos en WPCV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WPCV

twee accounts Vennebos en WPCV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 18:07

Ik wilde jullie dit ook even laten weten, inderdaad heb ik twee accounts want ik ben secretaresse van het stamboek WPCV en heb een eigen fokstal genaamd Vennebos, de ene keer reageer ik namens het stamboek (WPCV) en de andere keer namens mijzelf (VENNEBOS). Ik weet niet naar wie ik moet reageren om dit uit te leggen vandaar dat ik het maar zo doe. Ik doe het niet stiekem en de meeste van jullie die mij kennen snappen het vast ook wel. Wat vinden jullie er van als iemand twee accounts op DEZE mannier gebruikt, dus openlijk en zonder stiekem gedoe! Nou ik hoor het wel.

Mvg
Rhodé
Vriendjes zijn?

RainyDays

Re: twee accounts Vennebos en WPCV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:13

Ik vind het een rare situatie dat ze je niet eerst om uitleg vragen. Een domme actie.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:19

WPCV, ik heb je net al een pb gestuurd dat het openbaar maken van een pb van een ander niet is toegestaan.
Moet je de pb niet nog eens gaan plaatsen. Knipoog

Het is misschien erg vervelend, maar meerdere accounts mag gewoon niet. Lachen

WPCV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 18:24

Hallo

Ja, ze vragen me niks en ik snap niet wat ik nu eigenlijk misdoe met deze actie. De volgende woorden had ik ongeveer op mijn mail staan:

Dat het moderatorteam is opgevallen dat ik van twee accounts gebruik maak, te weten "Vennebos" en "WPCV". In de boktregels staat inderdaad vermeld dat het hebben van meerdere accounts naast elkaar niet is toegestaan. Ze hebben in een team besloten om mij een Officiële Waarschuwing (OW) te geven. Deze OW blijft 6 maanden naast mijn naam staan en eventuele verdere gevolgen kon ik nalezen. Daarnaast hebben ze het account Vennebos ook gesloten!!!!!

Nou voor mij is het niet te begrijpen want als iemand anders van ons bestuur het WPCV account gebruikt en ikzelf Vennebos is er niets aan de hand. Gaan we dat maar doen denk ik, is het opgelost en kan ik ook persoonlijk op diegenen reageren want niet elke reactie kan ik geven met het WPCV account want dat is van het Welsh stamboek. Nou misschien als ze dit leze ze me toch eens gaan vragen hoe het nu precies zit en of er ook uitzonderingen gemaakt kunnen worden in dit soort specifieke gevallen.

Een zeer teleur gestelde nieuwe bokt.nl gebruiker
Ach gut

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:26

Die vragen zijn wel eens eerder gesteld.
Ook toen is besloten om gewoon je eigen account aan te houden. Lachen

WPCV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 18:29

Ik probeer duidelijk uit teleggen waarom ik het ene naast de andere gebruik maar jullie willen daar neit aan. Sorry ik kan niet met de WPCV accound antwoorden geven op persoonlijke vragen dus ik ga voor stellen dat aan een van mijn mede bestuursleden te geven en ik zelf weer Vennebos ga gebruiken. Ik hoop dat jullie daar tevreden mee zijn en anders, tja dan vertrek ik gewoon maar van dit forum want ik voel me zeer onwelkom.

mvg
Rhodé
Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:34

Toch is het op Bokt niet toegestaan om meerdere accounts te hebben, zo werkt het juist enorm verwarrend. Als dezelfde persoon meerdere acounts heeft en die ook gebruikt. En zeker in hetzelfde topic. Er zijn veel meer mensen die ook dingen vanuit hun stamboek op Bokt plaatsen, en daarnaast ook voor hun plezier bokken. Die doen dat ook allemaal met 1 account. Daar kunnen we geen uitzonderingen voor maken. Een accuont is persoonlijk, en iedereen mag/moet er gewoon 1 hebben Lachen

Dat jij je onwelkom voelt op Bokt, betreur ik, maar het is absoluut niet persoonlijk gericht. Wij begrijpen je uitleg, maar zien daar niet de noodzaak voor tot 2 accounts. Dat kan je ook allemaal onder 1 naam melden. Zo doen diverse anderen het ook, en daar is ook niet eerder verwarring van gekomen. Terwijl meerdere accounts wel tot verwarring heeft geleid Lachen

Ik hoop dat het je zo iets duidelijker is, hoe het werkt. Overigens verplaats ik dit topic even naar FZ, naar het juiste forum.

iiyama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:04

wat een onzin dat er geen twee accounds mogen zijn, ik snap waarom ze het doet en zie er het kwaad ook niet van!!! Volgens mij zullen er niet veel mensen zijn die er een probleem mee hebben. Het enige wat inderdaad verwarrend is, is dat er in een topic alle twee de namen gebruikt worden daar zou dan op gelet moeten worden

greotjes
Iiyama
Go jij! Go jij!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:15

Ik vind er werkelijk waar ook helemaal niets moeilijk of verwarrend aan. Rhodé is hier voornamelijk (zo niet compleet) enkel en alleen maar voor het Welsh subforum waar de meest haar sowieso kennen van Stal Vennebos en de WCPV. Daarbij doet ze doet ook de website van de Belgische WPCV. Bovendien vond ik het goed dat ze op stamboek gerelateerde zaken zoals dat topic Welsh pony van de maand of de show van Gilze reageerde op naam van het stamboek, die dingen gaan van het stamboek zelf uit en omvatten meer personen dan alleen Rhodé. Het geeft ook een zekere waarde van "zekerheid" als je weet dat bepaalde info wordt verschaft rechtstreeks van het stamboek uit. Dat ze naast haar ambt uitoefenen (haha Tong uitsteken) ook hobbymatig tijd op Bokt spendeerd op naam van haar fokkerij moet kunnen en is vind ik persoonlijk voor uitzondering vatbaar. Anders krijg je gevallen waarin het bijvoorbeeld lijkt alsof ze mogelijk partij trekt of schijnbaar schuldig is aan belangen vermenging.

Maw, het stamboek hoort neutraal te blijven en dat gaat niet als Rhodé namens het stamboek dient te spreken op naam van Vennebos en omgekeerd.

Rhodé is niet de 1e of de andere penny trut die 5 accounts aanmaakt om een topic over een shet omhoog te schoppen op ITP
Maar ik moet toegeven dat ik al vaker heb ervaren dat jullie té strak volgens de regels leven

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:28

De show in Gilze heeft niets te maken met de WPCV voor zover ik dat van de website kan afhalen. Die show wordt georganiseerd door de familie Aerts en de familie Thielen. Hier wordt echter wel in gereageerd vanaf het WPCV account, maar dat terzijde.

Ik vind het niet raar dat het verboden is om meerdere accounts hebben. Als dit wel mag wordt het namelijk ontzettend onoverzichtelijk én is de kans aanwezig dat mensen hun mening kunnen opdringen door deze mening onder verschillende namen te posten. Het lijkt mij niet handig dat bokt.nl per geval moet gaan beslissen of het wel of niet verwarrend is dat een gebruiker 2 accounts heeft. Er zijn niet voor niets regels opgesteld lijkt mij... Lachen

Een waarschuwing die 6 maanden geldig blijft is misschien niet nodig, maar je moet als beheerders wel één lijn trekken. Anders krijg je echt scheve gezichten.

Rhodé, het is hier best gezellig hoor! Ga vooral niet weg na dit voorval, met jou erbij kan t alleen nog maar gezelliger worden! Lachen

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:34

Ik snap niet waarom er 2 accounts nodig zijn. Ik zit in het bestuur van het Nederlands Stamboek voor Tinkers en reageer ook gewoon onder 1 naam. Echte stamboekzaken waar je neutraal moet blijven kan je via PB beantwoorden.

iiyama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:36

HELLEMAAL MEE EENS!!!!!!!!!!! IK STREEF ERVOOR DAT ZE WEL TWEE ACCOUNDS MAG HEBBEN!!!!!!! ER KAN TOCH ALTIJD EEN KEER EEN UITZONDERING GEMAAKT WORDEN, WE LEVEN IN EEN VRIJ LAND EN DIT MOET TOCH KUNNEN ALS DE REST ER OOK GEEN PROBLEMEN MEE HEEFT!

IIYAMA
Go jij! Go jij!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:42

Iiyama? Waar ben je het mee eens? Bonte en ik geven beide aan dat we het niet nodig vinden dat iemand 2 accounts gebruikt...

p.s. Als je met normale letters typt, kan iedereen het ook prima lezen hoor! Knipoog

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:02

2 accounts vind ik idd ook onzin. Met 1 account kan je ook prima antwoorden geven. Mocht iemand anders een keer op bokt antwoorden geven, maken ze lekker zelf een account aan met hun eigen naam. Lachen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:22

iiyama schreef:
HELLEMAAL MEE EENS!!!!!!!!!!!

Natuurlijk ben jij het daar mee eens.

Haha!

iiyama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:33

Nou volgens mij snap je als je leest dat ik het met de twee accounds eens ben, ik heb mijn vader dit ook laten lezen en die snapt de drukte ook niet. Maar ja, grote mensen zijn soms niet te volgen.

Iiyama
Go jij! Go jij!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:48

Regels zijn nou eenmaal regels en dat horen volwassenen ook te begrijpen. Waarom een uitzondering voor haar?? Dan komen er meer en die kan je dan niet weigeren.
Ik zie het probleem niet van 1 account. Heb er zelf geen last van.

WPCV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:33

Hallo Vanda

Ik snap je standpunt en inderdaad had ik niet mogen reageren met twee accounds op de show in Gilze maar ik heb Vennebos pas later aangemaakt omdat ik de WPCV accound daarvoor niet de juiste vond. Dit word ook de aller laatste keer dat ik de WPCV accound gebruik want die hoort de stamboek zaken te behartigen. Mijn teleurstelling is groot dat ze ook niet even overlegt hebben welke op te heffen. Dit schrijf ik dus NIET in naam van de WPCV.

Vriendjes zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:56

WPCV: je kunt wel je naam wijzigen natuurlijk, dan lijkt niet alles namens WPCV te worden geplaatst. Als je daarbij in het bericht zelf even aangeeft vanuit welke functie je iets schrijft, is er geen enkele onduidelijkheid.

Dat jij onder 2 accounts in 1 topic hebt gereageerd geeft al aan hoe snel je een vergissing daarmee kunt maken. Dat lijkt me alleen al een extra reden om het niet toe te staan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:57

Ik ben het helemaal eens met Bonte. Ik zat zelf ook al aan die 'dubbelfuncties' te denken. Je bent niet de enige hier op Bokt die er in naam van het stamboek én privé zit, of voor één of ander bestuur, of voor... De gemiddelde lezer snapt met welke pet je op je antwoord. En degenen die je nodig hebben weten je ook echt wel te vinden, zelfs ik weet dat bv Bonte iets met het Tinkerstamboek van doen heeft.

Dat Vennebos gesloten is ipv WPCV is logisch imo. WPCV is het oorspronkelijke account. Met "Vennebos" was je in overtreding, je zegt zelf dat je die later aangemaakt hebt. Wellicht kan je naam op dit account gewijzigd worden...

Regels zijn regels. Als je op deze regel een uitzondering gaat maken kun je 'm afschaffen, want dat is never nooit niet meer te controleren. Dan kan iedereen zeggen dat ie in bestuur X of stamboek Y zit. En als ze dan ook nog moeten overleggen welke account ze wel of niet mogen sluiten (terwijl in de regels al staat dat je er geen 2 mag hebben)... Denk dat de mods wel iets beters te doen hebben.

PowerfulN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:05

volgens mij zou je je als stamboekvertegenwoordiger helemaal niet deze site moeten gebruiken om ergens op te reageren

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:08

Waarom niet? Ik ben ook stamboekvertegenwoordiger (nou ja niet helemaal, de Shire-vereniging is geen stamboek Knipoog ), maar ben hier al jaren. Je kunt hier prima informatie geven over het ras en evenementen, je moet alleen altijd met de stamboekpet opzitten Haha!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:10

PowerfulN schreef:
volgens mij zou je je als stamboekvertegenwoordiger helemaal niet deze site moeten gebruiken om ergens op te reageren

Daar zat ik ook aan te denken. Iedereen weet op de Tinkerafdeling van Bokt, dat Specifieke stamboekzaken, gewoon via mail moet naar het hele bestuur.
Informatie over keuringen ofzo, kan ik gewoon geven hier op bokt, maar discussies hou ik me buiten, hoe moeilijk dat soms ook is Knipoog

PowerfulN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:23

Omdat het voor veel mensen moeilijk is om op een site als deze, officiële informatie te scheiden van gezellig leuteren, kletsen en roddelen. Daarom

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:27

Roddelen op Bokt is sowieso niet slim, ook als je niet in een stamboekbestuur zit, aangezien er altijd wel bekenden meelezen Knipoog

En gezellig leuteren en kletsen moet kunnen toch, bestuursleden zijn ook maar mensen Cool