"typisch bokt"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

"typisch bokt"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:07

Hoe vaak zie je die uitspraak wel niet langs komen? Zoals net een topic waarbij een pony compleet verkeerd ingespannen staat.... Mensen geven advies aan de TS, TS zegt dat ze het niet wist en dat ze het heeft laten doen door mensen waarvan ze dacht dat die er verstand van hadden (misgedacht, kan gebeuren). Vervolgens komen er ANDEREN met: Dit is nou weer typisch bokt, doe je wat leuks met je paard wordt je afgebrand.
In dit geval wordt er naar mijn mening niemand afgebrand, maar worden er duidelijke adviezen gegeven wat er niet goed zit om te voorkomen dat TS en paard verongelukken.
En dat zie ik zo vaak.
Dan geeft iemand advies (Probeer wat rechter te zitten, doe je sporen wat lager, laat je slof wat langer, kan mij het schelen...) en dan is het gelijk weer typisch bokt.
Net of je dat op andere fora niet hebt?

het ontgaat me dus een beetje wat nu typisch bokt is?

Castello

Re: "typisch bokt"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:12

Het probleem is denk ik, dat het niet gaat om die ene op merking en aanwijzing dat het op die manier niet goed is. Maar dat vervolgens nog 50 andere bokkers precies het zelfde zeggen en dat dit steeds minder vriendelijk word.

En dat is denk ik typisch bokt.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:41

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:48

Probleem is dat er veel mensen zijn die van mening zijn dat zij aaaaaaaalles goed doen en dat zij, in tegenstelling tot de rest van de mensheid, geen fouten maken. Dan kun je nog zo goed bedoeld advies geven, maar zodra het afwijkt van een vorm van 'wat een leuk paard' dan is het dus 'typisch Bokt'. Zal me verder worst wezen eigenlijk, aangezien ik gewoon zeg wat ik er van vind Clown

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:53

Ik erger me ook groen en geel aan de opmerking 'typisch bokt' blijkbaar willen mensen alleen horen dat ze het perfect doen. Leren van een ander, iets willen aannemen van een ander is blijkbaar niet de bedoeling.
Ik het topic waar TS over praat staat inderdaad een pony schandalig ingespannen voor een totaal ongeschikte wagen (voor die pony dan).
De meeste mensen waarderen een goed bedoeld advies gewoon niet. Gevaarlijk of niet ze willen alleen horen dat het er fantastisch uitziet etc.
Als je niet tegen kritiek kunt moet je zowieso metteen met paarden stoppen en al helemaal niets op bokt zetten. Het is een open forum waar iedereen zijn/haar mening kwijt kan

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:55

Het bekende 'de beste stuurlui staan aan wal' probleem Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:57

Soms wordt het niet zo ontvangen als dat het bedoeld is.
Als iemand de TS een tip geeft wordt er soms nogal aanvallend gereageerd. Of het wordt een welles-niettes spelletje. Ik vind dat de pessoa te strak vindt. Ik vind dat de pessoa nog wel strakker kan dus ga je gang, het niet met elkaar eens zijn en geen normale discussie kunnen voeren dus dan maar het welles-niettes spelletje toepassen.
Maar ook lol met je knol. Meiden die voor de lol eens op hun shetlander gaan rijden en daarvan foto's plaatsen op bokt worden vrij vaak op hun nummer gezet omdat zij de shetjes belasten en van alles. Ook ben ik het wel met Sylvia eens: Zodra er iets anders staat dan wat een mooi paard dan is het ook 'typisch bokt'. Mensen willen blijkbaar alleen maar horen hoe perfect het er allemaal uitziet. Niet iedereen op bokt is zo natuurlijk.
De mening van andere worden soms dan ook niet gerespecteerd.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:59

Schimmelig schreef:

Nou dat was het in dit geval niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:01

maar waarom is het dan typisch bokt? gebeurt op andere fora toch net zo hard?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:04

Omdat "Typisch Bokt" zo lekker bekt en de meeste bokkers niet op andere fora actief zijn (denk ik) en daarom geen vergelijkingsmateriaal hebben.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:06

Probleem op Bokt is dat er heul veul stuurlui zijn Knipoog En ramptoeristen hou je altijd.

Overigens vind ik de opmerking 'ik vind de pessoa te strak' een nette hoor. Heel anders dan 'je hebt de pessoa te strak'. Mening en feit... Mijn mening geef ik als ik dat nodig vind en vaak vinden andere mensen dat minder leuk Clown Ik wind me zelf niet snel op over commentaar in mijn fototopics, de meesten hebben nl echt wel gelijk. Ik lees, ik neem het in me op en ik probeer het te veranderen. Hoe het ook gebracht wordt. En dat vind ik wel typisch Bokt... Ik ben zelf best wel rechttoe rechtaan en daardoor wellicht (te) bot. Ondanks dat ik dat niet zo bedoel (en de mensen die me kennen weten dat) wordt het wel vaak zo gelezen en gaat men (soms zelfs ook anderen dan de TS Clown) in de aanval. Zodra je er 'maar je hebt wel een leuk paard hoor!' onder zet is dat ineens veel minder het geval Clown

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:08

Ja, maar soms zit een pessoa gewoon te strak, dan hoef je dat niet te vinden dan is het gewoon zo. En dat zou niet gezegd mogen worden?

In het desbetreffende topic zit het tuig en kar echt vreselijk waardeloos, gevaar op weg, en dat mag dan niet gezegd worden?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:12

Ik vind wat Stef beschrijft niet 'typisch bokt' maar typisch de paardenwereld.

Het is toch algemeen bekend dat in de paardenwereld íedereen het altijd beter weet en altijd wel iets aan te merken heeft op een ander.
In real life zijn mensen misschien niet zo direct in hun mening (roddelen er eerder over), op bokt kun je direct reageren omdat je degene die het betreft vaak niet eens kent

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:12

Albertine_N schreef:
Schimmelig schreef:

Nou dat was het in dit geval niet.

Vast niet bij alle probelemen (ik heb het betreffende topic niet gelezen), maar in sommige topic's valt mijn mond soms open Scheve mond Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:13

Ja. Naar jou mening zit het te strak.
Veel zullen het met je eens zijn, anderen weer niet.
Van mij mag je dat zeker zeggen Albertine_N. Het is niet onvriendelijk bedoeld, een feit. Maar deze dingen worden nog wel eens verkeerd opgevat en maken zijzelf het probleem groter dan dat het is.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:14

Albertine_N schreef:
Ja, maar soms zit een pessoa gewoon te strak, dan hoef je dat niet te vinden dan is het gewoon zo. En dat zou niet gezegd mogen worden?

In het desbetreffende topic zit het tuig en kar echt vreselijk waardeloos, gevaar op weg, en dat mag dan niet gezegd worden?

Tuurlijk. Ik heb het topic over dat tuig niet gezien verder, maar het mag best gezegt worden hoor. Maar ik zie ook wel eens foto's met de mededeling dat iemand heul veul te groot is voor een paard, waarvan ik denk 'dat kan best nog wel'. Staat mss niet helemaal netjes, maar verder? In dat opzicht vind ik een 'ik vind' stukken aardiger... En dat gaat idd ook op voor die pessoa vind ik. Let wel: vind ik Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 20-08-06 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:15

Ach dat gezeik over wat anderen wel allemaal niet fout doen, spreek ze liever op dat moment rechtstreeks aan of laat anderen in hun waarde.
IRL kom je ook mensen tegen die raar zijn, dingen zeggen die jij niet zou zeggen. Daar zeg je meestal ook niks over.
Het is zo makkelijk om het zoveelste "wat zijn die pennys toch dom" en "waar is het bokt van vroeger gebleven" topic te openen.
Bokt is gegroeid, accepteer dat, de pennys hebben evenveel recht om hier te zijn als jij.

Meathoriel: inderdaad in de paardenwereld (en in veel "vrouwenomgevingen") wordt veel geroddeld en commentaar geleverd, maar hier is alles openbaar dus dan maar zo.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:17

Castello schreef:
Het probleem is denk ik, dat het niet gaat om die ene op merking en aanwijzing dat het op die manier niet goed is. Maar dat vervolgens nog 50 andere bokkers precies het zelfde zeggen en dat dit steeds minder vriendelijk word.

Daar ben ik het wel mee eens..

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:18

Schimmelig schreef:

Vast niet bij alle probelemen (ik heb het betreffende topic niet gelezen), maar in sommige topic's valt mijn mond soms open Scheve mond Lachen

Mmm ja das ook waar Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:21

Silviabol schreef:
Ach dat gezeik over wat anderen wel allemaal niet fout doen, spreek ze liever op dat moment rechtstreeks aan of laat anderen in hun waarde.

No worries, als ik 't IRL zie zeg ik 't net zo goed hoor.

Castello schreef:

Ware het niet dat ik het de laatste tijd al na 1 of 2 negatieve berichten zie... En niet na 2tal pagina's.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 16:16

Silviabol schreef:
IRL kom je ook mensen tegen die raar zijn, dingen zeggen die jij niet zou zeggen. Daar zeg je meestal ook niks over.
Het is zo makkelijk om het zoveelste "wat zijn die pennys toch dom" en "waar is het bokt van vroeger gebleven" topic te openen.
Bokt is gegroeid, accepteer dat, de pennys hebben evenveel recht om hier te zijn als jij.

Meathoriel: inderdaad in de paardenwereld (en in veel "vrouwenomgevingen") wordt veel geroddeld en commentaar geleverd, maar hier is alles openbaar dus dan maar zo.

Ik heb het nergens over penny's, ik vraag me alleen af wat er nu zo typisch bokt is. Het topic wat ik aanhaal is slechts een voorbeeld, want je komt het veel en veel vaker tegen.
Hoe kan je iemand rechtstreeks aanspreken als iemand foto's plaatst?
En wat heeft het met het bokt van vroeger te maken?
en waar wordt gezegt dat anderen (in jou benaming penny's) geen recht hebben om hier te zijn?
En waar staat (in dit topic) dat er niet geaccepteerd wordt dat bokt groeit?

maw: Ik snap compleet de context van je bericht niet, compleet niet relevant imo

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:48

Dat is dus een typisch-Bokt reactie Pling

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:09

Sylvia schreef:

thx voel me nu helemaal ingeburgerd

Stef ik begreep uit jouw text dat je de "typisch bokt" uitspraak maar vreemd/dom vond (iig negatief er tegenoverstond). En ik bedoelde met rechtstreeks aanspreken dat je diegene in dat topic daar over aan kan spreken.
Die laatste zin was in het algemeen bedoeld

Maar mij ontgaat geloof ik de strekking van je vraag, waar maak je je nou druk om? om de opmerking "typisch bokt"?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:22

Sylvia schreef:
Ja Haha!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:29

1 keer is genoeg denk ik,
maar iedereen heeft zn eigen mening, en ik denk niet dat iedereen eerst kijkt of datgene wat ze willen vertellen al verteld is door een poster boven hen Lachen