Handelaren op Bokt, hoe zit dat eigenlijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden wij van handelaren op Bokt

Poll eindigt op

Prima, als ik maar kan kopen wat ik wil
32 (47%)
Wel ok, maar ik ze moeten mij niet lastig vallen
18 (26%)
Vervelend, ik koop liever tweedehands
Geen stemmen
Not done, bokt is geen marktplaats of e-bay
17 (25%)

Totaal aantal stemmen: 67

mrie

Handelaren op Bokt, hoe zit dat eigenlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 00:15

Ik heb een topic staan in gezochte artikelen. Tot mijn verbazing krijg ik voornamelijk reakties van mensen die handelaar zijn. Daarmee bedoel ik Bokt alleen maar gebruiken als marktplaats. Als ik hun berichten van de laatste periode na kijk wordt er echt alleen maar handel gedreven. Ik vind dat erg storend, daarvoor zijn al genoeg andere fora.
Maar hoe zit dat nu eigenlijk? Is hier beleid over? Wordt hier al over nagedacht? Er is een plek gekomen voor commercieelen, prima. Maar wordt nu de sfeer niet te winkelcentrumachtig

Karl66

Re: Handelaren op Bokt, hoe zit dat eigenlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 00:42

Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen op bokt zijn die zich daar druk om maken.

Door een gezocht-topic te openen, doe je zelf natuurlijk ook iets wat je ook op marktplaats had kunnen doen. Dan moet je niet raar opkijken dat er vanuit verkopende users ook gereageerd wordt.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 00:54

Karl66 schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen op bokt zijn die zich daar druk om maken.

Door een gezocht-topic te openen, doe je zelf natuurlijk ook iets wat je ook op marktplaats had kunnen doen. Dan moet je niet raar opkijken dat er vanuit verkopende users ook gereageerd wordt.

Nou mij verbaast het dus... kan je zo hebben. Wat betreft het je niet voor kunnen stellen zou ik zeggen volg de poll. Ik ben benieuwd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:02

Ik ben ook benieuwd Lachen

Op zich is het niet erg dat ze op bokt zitten, maar het is irritant als je duidelijk om het een vraagt en je hele topic vol staat over iets anders wat die handelaar toevallig te koop heeft.
Eigenlijk irriteert me dat het meeste van mensen die zich alleen hiervoor registreren op bokt.

Anderen zoals bijvoorbeeld nickyu of kowiko doen ook gezellig mee op bokt, dan vind ik het al anders Lachen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 09:48

Even totaal of topic. Wendy, ik krijg zo'n hoofdpijn van je avatar Ziek Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:51

Waar ik me ook kapot aan kan ergeren zijn die penny-grietjes die hun hele koopwaar aanbieden als je zelf ook iets te koop aanbiedt... alsof je misschien ook wilt ruilen of je handelsvoorraad wilt uitbreiden... ergerlijk.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:54

Ik vind het nauwjuist wel leuk Haha! zo kom je bij bepaalde online shops waar ze artikelen verkopen die je normaal in de winkel nooit tegenkomt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:10

Hmmm, ik heb er dus totaal geen problemen mee, maar ja, ik ben zelf ook een handelaartje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:17

Vanuit Bokt-beleid is het wel zo dat men niet enkel de link mag spammen. Als een user iets concreet zoekt, dan mogen (klein)handelaars daar best op reageren, maar wel met uitleg/foto/beschrijving etc. Mochten jullie echter berichten tegenkomen waar ook andere zaken in worden aangeboden, dan die waarom gevraagd wordt, of zeer vergelijkbaar, dan kun je daar rustig op TEM'en als zijnde off-topic.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 19:33

Maar Maya, wat is dan de defenitie van (klein) handelaar? Als men thuis een ruitersportwinkel heeft is het dan een kleine handelaar? Of een web-winkel nieuwe spullen? of web-winkel tweedehands? Ik vind het zo moeilijk het onderscheid te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:25

Kleinhandelaars, dat vind ík met name mensen die een eenvoudige online shop hebben, of idd van die tweedehands-web-winkeltjes. Die verhuizen wij ook naar EA CO Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:21

Ik vind het soms erg irritand, dan zoek je bv een voorbrenghalster maat cob. dan krijg je allemaal berechten van ik heb wel hoofdstellen, of ik heb wel een witten, Maar als ze goed lezen zien ze dat je dat niet zoekt, ik zie dat dus echt als spammen en lastig vallen,
En daar kan ik me echt kwaad om maken, en als je dan zegt van je kan toch zien dat ik dat niet zoek, zeggen ze ook rustig van tja ik kan het toch proberen.

handelaars horen wat mij betrefd niet op bokt thuis.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:34

Als je iets plaats bij gezocht en een handelaar reageert dat hij het gezochte heeft, wat is dan het probleem? Jij zoekt iets, hij heeft het. Dan kun je kiezen of je daar op ingaat of niet.
Dat vind ik dus helemaal niet erg.

Waarom wil je alleen van een particulier kopen? Mijn ervaring is dat handelaren wat realistischer prijzen vragen dan de particulier die vaak bijna nieuwwaarde wil voor duidelijk gebruikte spullen.

Als ze wat aanbieden vind ik wel dat ze dat dus alleen bij gezocht of bij commercieel mogen doen.

Waar ik mij heel erg aan stoor is de verkapte verkoopadvertenties in andere topics. Bijvoorbeeld dat topic over een meisje wat een paard kado had gekregen van een handelstal. En passant werd in dat topic die handelsstal wel heel erg opgehemeld en dat vind ik dan reclame.
Of de bokker die een topic opende met wat vinden jullie van bepaald tuig. Toen er reacties kwamen kon ze niet wachten met vermelden dat zij dat tuig wel naar nederland kon exporteren. Dat vind ik dan gewoon verkoopadvertenties.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:36

Ehm Dobbel, wil niet l*llig doen hoor maar een tijd terug vroeg ik eens om adressen waar ik een afbeelding op een shirt kon laten plakken (plakken dus he) kreeg ik van jou een adres van een borduur studio door (waar ik overigens al zaken mee deed) waarschijnlijk had je gewoon even niet goed gelezen naar wat ik zocht en zo gebeurt dat dus wel vaker. Niet iedereen is meteen maar aan het lastigvallen en spammen. Beter lezen zou idd wel prettig zijn in veel gevallen.

Als je niet wilt dat een handelaar reageert dan zet je dat er toch gewoon bij? Wat is dan het probleem? Als je geen nieuw wilt kopen maar alleen 2e hands dan zet je dat er ook bij, reageren ze dan nog, ja, dan gewoon even een mod inschakelen, het kan allemaal zo simpel zijn he, zonder frustraties Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:29

Eh en ja je zocht dat dus ook. ze kunnen nu ook sublimeren enz. dus tja.
En dan der bij zitten deze mensen niet op bokt en bied ik deze dienst niet aan dus was puur goed bedoeld en niet zoals de handelaren hier af en toe.

Ik krijg vaak reacties op iets wat ik zoek maar hun hebben dat dan niet en bieden een alternatief aan, dat vind ik een probleem, hebben ze precies wat ik zoek dan hoor je mij niet klagen.

Het gebeurt dus gewoon heel vaak, dan zoekt iemand iets. bv zwart zoals ik al zij een zwart voorbreng Halster. dat hebben ze dan niet en beiden ze je hoofdstellen aan of een witten of een bruine, maar dat zoek ik dus niet en staat er dan ook duidelijk bij.

Of laatst had ik een advertentie geplaatst gezocht zweetdeken met hals en buiksingels. dan krijg je toch legio berichten van ik heb wel zweetdekens voor je maar dan zonder buiksingels, Ja hallo dat zoek ik dus niet en dat is irritand,

Ik zelf koop net zo goed nieuw als 2de hands als ik iets zoek en iemand heeft dat dan is het goed. wie maakt niet uit, maar reageer niet als je niet het gevraagde hebt,

daar gaat het om.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:42

Ik vind het hartstikke handig. Als ik bokt niet had gehad was ik nu nog steeds als een dolle op zoek naar goede pássende dingen voor m'n shetlander. Nu heb ik nog eens keus ook OK dan!
Nee hoor ik maak me er echt niet druk om, alleen maar handig.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:07

Ik vind het eigenlijk wel handig Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:11

dobbel schreef:
Eh en ja je zocht dat dus ook. ze kunnen nu ook sublimeren enz. dus tja.

Eh nee ik zocht dat niet, toen deden ze dat dus nog niet en kon ze alleen maar borduren en daar vroeg ik dus níet om (ik heb het niet over een maand terug of zo, is al enige tijd terug maar het valt mij dus op dat juist jij daarover begint terwijl je zelf dus ook niet goed leest Clown Knipoog )

dobbel schreef:
Ik zelf koop net zo goed nieuw als 2de hands als ik iets zoek en iemand heeft dat dan is het goed. wie maakt niet uit, maar reageer niet als je niet het gevraagde hebt,
daar gaat het om.

Het gaat dus gewoon om het niet goed lezen van een advertentie. Hoezo dan je uitspraak dat handelaren niet op Bokt thuis horen? Handelaren die wel kunnen lezen dan toch zeker wel mag ik aannemen?
En als je reclame maakt voor iemand anders mag het wel? Wel apart vind ik hoor.....