Forum openen voor: Ben opgelicht door koper van marktplaats!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Forum openen voor: Ben opgelicht door koper van marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:07

Ik lees de laatste tijd zoveel over dat bokkers iets kopen via het internet (marktplaats ebay etc) vervolgens hun geld overmaken en er nooit weer wat van weer horen of gewoon ene compleet ander nutteloos product krijgen opgestuurd..
is het misschien niet een idee om een centraal forum of topic te starten hierover, waar mensen hun ervaringen kunnen delen en misschien zo achter meer info vd oplichters kunnen komen..Misschien dat sommige bokkers zijn opgelicht door dezelfde persoon?!

Wanneer zo`n forum gestart word kun je mensen waarschuwen, of misschien wanneer je van plan bent via marktplaats eerst eens kunt chekken in het forum of het een "besproken oplichter"is.....

Het is maar een idee, maar lijkt mij zeer gemakkelijk en informatievol, omdat steeds meer mensen en bokkers kopen via het internet Lachen

slimmerik

Re: Forum openen voor: Ben opgelicht door koper van marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:10

Ik denk niet dat het aan bokt is om een lijstje met "oplichters" te publiceren. Er bestaat ook nog zo iets als wet op de privacy (of hoe dat ook mag heten).

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:13

Dat ben ik met jeens slimmerik, ik bedoel ook niet alleen maar zo`n lijste maar gewoon waar je je ervaringen kunt delen ook voor bv normale ruitersport winkels die ook online spul verkopen..
kortom ik bedoel het iets breder..
En wat betreft die privacy wet...Tja daar moet je maar aan denken vind ik voordatje iemand echt oplicht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:09

Zodra je dingen (ver)koopt via internet neem je gewoonlijk een aantal voorzorgsmaatregelen. Zowel als koper als als verkoper.
Doe je dat niet dan ben je potentieel oplichtingsklant. Moet dan opeens op Bokt van iedereen het handje vastgehouden worden door een subjectief lijstje bij te houden? Volgens mij niet, je bent zelf bij een (ver)koop en je kunt zelf je eisen stellen en nadenken. Staat iets je niet aan bij de (ver)koop dan annuleer je of je zoekt naar een oplossing.
Ik koop en verkoop al jaren via verschillende site's maar ik heb nog nooit problemen gehad. Wel een aantal (ver)kopen laten schieten ivm twijfels.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 21:16

ik heb ook nooit gene problemen gehad met kopen en verkopen, alleen word ik het misschien ook een beetje beu dat er (zoals nu) 5 verschillende topics lopen over uiteindelijk hetzelfde probleem

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:18

Ik heb ooit voorgesteld om een soort bokt juristen op te stellen, maar het is neit aan bokt om dit soort dingen te behandelen.

Op de eerste plaats is bokt tenslotte voor paardenindormatie

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:11

Sorry, mij lijkt het geen goed idee, dan krijg je dalijk topics over van alles. Oké, je kan paardenspullen online kopen. Maar dan vind ik het niet een reden om het op bokt te zetten. Je weet voor je iets koopt online dat je dat risico loopt. Dat moet je zelf in de gaten houden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 00:12

Ben vandaag dus fijn belazerd. Ik koop voortaan liever via Bokt. dat vertrouw ik meer dan marktplaats enzo!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 00:18

Ik ben ook wel eens opgelicht via marktplaats.
Er bleken meer gedupeerden te zijn.
Het heeft veel moeite gekost maar door en opsporingsberichtje te zetten op Marktplaats kwamen er dus meer slachtoffers en een groot deel heeft aangifte gedaan. En die persoon (uit Zwolle) is opgepakt.
Misschien dat we op bokt toch iets kunnen met zo'n forum maar dan bijvoorbeeld alleen initialen plaatsen en woonplaats van de oplichter.
Dan kunnen gedupeerde kijken of de initialen kloppen en via de PB met elkaar in gesprek komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:05

Toch lijkt mij dat zo'n topic niet kan. Het zou ook in strijd zijn met de boktregels. Dit staat er nl. in de regels:

Citaat:
7) Het bespreken van advertenties van bokt of andere sites is niet toegestaan.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:22

Karoliefje_ schreef:
Ben vandaag dus fijn belazerd. Ik koop voortaan liever via Bokt. dat vertrouw ik meer dan marktplaats enzo!

Ik ben eens opgelicht via bokt dus dat zegt weinig!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:36

als ik van internet koop zorg ik ervoor dat ik het persoonlijk kan gaan halen en dan het geld geef.

ik heb ook eens van iemand op bokt diertjes gekocht maar ik wist dat ze heel betrouwbaar was en heb mijn diertjes dus ook aangekregen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:45

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:52

Dit mag niet op bokt, omdat de (ver)kopers zich niet kunnen verdedigen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:28

Bokt heeft niets te maken met marktplaats. als er dingen daar fout gaan, kan je het hier dus niet oplossen. De site die wendy geeft, kopersbelangen, is daarvoor weer wel geschikt.

In de stickys op EA staan een aantal tips om op bokt zo veilig mogelijk te handelen, en wat je moet doen als het toch fout gaat:
viewtopic.php?f=63&t=564533

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 17:26

Die ha dik idd al gelezen maar begrijp de boodschap...Lachen
Het was maar een idee Lachen