Haaai , ik ben Desprit d'escuro , m'n baasje noemt me Esprit , dat vind ze mooier en ik vind het goed
ze zegt ook vaak Sprietje tegen me
ik ben 3.5j jong en ben een BWP, m'n baasje heeft me al vanalles geleerd. Ik krijg nu sinds een grote maand zo'n raar ding op m'n rug en een raar ijzeren whatever in m'n mond
ik vond/vind het nog allemaal een beetje raar
, maar m'n baasje zegt dat het normaal is
volgens m'n baasje doe ik het erg goed. De eerste keer toen ze op me zat dacht ik dat er een olifant op me zat
nee grapje
Ik mocht ook al eens naar buiten gaan met m'n baasje op me en ik vond het allemaal heel leuk. Toen kwam ik in zo'n instelling terecht waar ze allemaal achter elkaar in een soort zand ding rijden. Maar al bij al vind ik het daar leuk , maar wel lastig
, dan na dat ik in dat zand ding gereden heb ga ik terug met m'n baasje op me langs de weg naar de wei waar ik sta.
Maar ppfff nu ik weet dat ik moet werken doe ik soms wel eens vervelend tegen m'n baasje.
Als ik moet rijden en ze legt dat zadel op me ( ik ben er ondertussen al achter gekomen dat dat raar ding een zadel is
) dan vind ik dat niet zo leuk
, maar eenmaal het erop ligt ben ik weer braaf
, als ze dan wil dat ik wat vlugger ga lopen dan vind ik het wel leuk.Sinds vanmorgen sta ik in de instelling waar je in het zand rijd. maar wel in de weide niet in zo'n rare kleine ruimte , dat zou ik niet willen! Vanmorgen dacht ik dat we op wandel gingen dus ik was super blij , maar toen ik toekwam in de instelling werd ik afgezadeld en ging m'n baasje me in de wei steken...
, ik wou niet ! ik wou terug naar de wei waar ik stond met m'n halfbroer! Maar ik had m'n baasje horen zeggen dat we van de wei moesten waar m'n halfbroer ook staat, dus voorlopig moet ik in de instelling staan!
, nou ik ben dan toch maar in de weide gegaan! En der stonden nog andere paarden in maar die ken ik niet ! , en OOja mijn groootste vijanden stonden ook in de wei !!! ... KOEIEN
ik vind die beesten zooo eng , met hun rare aftekeningen , en hun rare geluiden : MuuUuuh , ik ben er zoo bang van ! Maar nu ik in de wei sta mag ik wel niet meer bang zijn! Ik moet nog allemaal wennen aan de andere paardjes en aan die rare koeiebeesten, maar ik zal vast wel een vriendje hebben in de wei bij die instelling! Morgen komt m'n baasje naar me toe en gaan we rijden in dat zand ding
en dan ga ik terug in de wei. Volgende week doe ik ook mee aan een kamp ofzo..Ik weet echt niet wat dat nu weer wil zeggen... achja ik zal wel zien
Zo nu ken je me een beetje 
haha , net een verhaaltje
, tis een beetje lang uitgevallen
foto's in me profiel