Slotjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita

Slotjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 23:02

zoekfunctie werkt niet dus ik vervuil het forum maar met een nieuw bericht.

Ergens heb ik gelezen dat het op Bokt niet zo werkt dat topics op slot gaan, wanneer er niks meer toegevoegd wordt zakt een topic snel genoeg naar beneden. Dit heb ik gelezen en ik ga niet zoeken waar (kan ook niet want zoekfunctie werkt niet).

Nu vind ik het niet meer dan normaal dat je in een bepaald topic na een maand bijvoorbeeld eens om een update vraagt in mijn geval over een gekocht hondje van iemand. Of dat wanneer je een topic van juni jongstleden wat over hondenijsjes gaat naar boven haalt. Hoe aktueel wil je het hebben.....

Wat kan nu toch helemaal het nut zijn om die topics dan acuut op slot te zetten???? Moet ik dan een nieuw topic voor openen met een verwijzing ofzo?? Dat is toch doodgewoon forumvervuiling, dan krijgen we die zoekfunctie nooit terug.

En dat allemaal omdat een meisje niks anders te doen heeft dan op de temknop te duwen ......

Misschien dat iemand, Ibbel??, mij dit op deze warme avond uit kan leggen.

beantsje

Re: Slotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:27

Je kan in zo'n geval best een PM naar de mod sturen die hem afgesloten heeft. Op die manier wordt een slotje er ook nog weleens weer afgehaald.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:41

Sja, dan worden topics volgens mij zowieso te lang.

De topics zijn dan niet actueel genoeg meer, en mensen die de update willen lezen moeten het hele topic uitzoeken.

Ik zou zeggen; stuur dan gewoon een pm naar de TS.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 07:43

Op fotofora wordt een topic na twee weken als oud beschouwd. Dit om er voor te zorgen dat andere topics de ruimte krijgen.

Het punt met oudere topics is dat een zinvolle aanvulling wel mag. Maar over het algemeen lezen mensen enkele de eerste reactie, waar vervolgens op gereageerd wordt. Vaak is het zo dat de situatie ondertussen al veranderd is of dat men al antwoord heeft gekregen op de vraag.

Als je echt graag wilt weten hoe het met iemand gaat of een vraag wil stellen, kun je in de meeste gevallen een pb sturen naar de topicstarter.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 07:55

Toch komt het ook vaak voor dat er veel mensen achter elkaar om een reactie vragen en dat het topic als nog op slot gaat. Zou het dan een probleem zijn om te vragen of het weer open mocht?

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 08:00

Siempie schreef:
Op fotofora wordt een topic na twee weken als oud beschouwd. Dit om er voor te zorgen dat andere topics de ruimte krijgen.

Het punt met oudere topics is dat een zinvolle aanvulling wel mag. Maar over het algemeen lezen mensen enkele de eerste reactie, waar vervolgens op gereageerd wordt. Vaak is het zo dat de situatie ondertussen al veranderd is of dat men al antwoord heeft gekregen op de vraag.

Als je echt graag wilt weten hoe het met iemand gaat of een vraag wil stellen, kun je in de meeste gevallen een pb sturen naar de topicstarter.

Die uitleg snap ik wel.

Toch is er dan nog iets dat ik niet begrijp. Als je een topic begint wordt er vaak gezegd: daar is al een topic over (geweest). Maakt dat uit dan?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:23

Op zich komt alles wel een keer in herhaling. Maar als er gereageerd wordt met "Daar is al een topic over geweest" , dan kun je ervan uitgaan dat een topic met hetzelfde onderwerp al bezig is, of dat het al eindeloos herhaald is.

En die topics zijn dan vaak makkelijk te vinden (ook zonder zoekfunctie) als men maar een beetje leest en rondkijkt ipv klakkeloos een nieuw topic te openen. Dat soort topics staan bv onder mededelingen bovenaan een forum of als sticky. Andere zijn dan vaak weer te vinden op de 1e of 2e pagina.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 11:05

Als er een topic geopend wordt, en er is recent een andere topic over geweest dat bv nét naar pagina 2 is gezakt, maar waar bv een week geleden nog actief in gepost werd, dan wordt daarnaar verwezen. Het komt nl nogal eens voor dat niet even verder dan de neus lang is wordt gekeken. Soms staat een identiek topic zelfs gewoon halverwege pagina 1.

Voor fototopics wordt zoals gezegd 2 weken aangehouden, voor overige topics wordt (natte vingerwerk) aangehouden 2 weken tot een maand, waarbij geldt dat er nuttige info moet worden gegeven. Een vraag: hoe is het nu met het paard, wordt niet gezien als nuttige toevoeging. Een post met: mijn paard heeft dat ook gehad en ik heb toen dat-en-dat gedaan (waarbij dat-en-dat niet al 10 keer gemeld moet zijn natuurlijk) is wél een zinnige aanvulling. Is een topic al 10 pagina's of langer, dan speelt ook wel mee of men nog wel het hele topic doorleest (meestal niet) en dan vinden wij het vaak ook logischer dat er een nieuw topic wordt gestart. En een verwijzing naar het vorige kan dan soms inderdaad best zinvol zijn.

Komen bepaalde topics regelmatig terug dan wordt er of een FAQ van gemaakt, of een centraal topic.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 15:30

dit heb ik even privé met Ibbel opgenomen want we praten langs elkaar heen

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:06

Voordat ik een topic open, zoek ik eerst altijd wel even of ik mijn antwoord niet al in een ander topic kan vinden.