Persoonlijke gegevens / IP adressen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

McCloud

Persoonlijke gegevens / IP adressen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 13:52

Besten

Ik heb het op het Western deel van dit forum al verscheidene keren aan de stok gehad met mod's en m.n. met Romkabouter.

Ik geef op topics m.b.t. westerzadels nog al eens mijn (harde) mening. Die mening wordt soms onderbouwd met voorbeelden hoe het (wederom naar mijn mening) wel en niet moet, daarbij gebruik makend van praktijkvoorbeelden en vergelijkingen uit/met mijn eigen westernzadelmakerij. Al snel krijgt dan ene Romkabouter de sterke neiging om voor politie agent te moeten spelen, hoewel er geen sprake is van belediging, reclame, onfatsoen o.i.d.

Om zaken goed uit te leggen en duidelijke vergelijkingen te kunnen maken, ontkom je er vaak niet aan om zo af en toe "man en paard" te noemen. Als men dat als sluikreclame ziet, dan heeft een forum als deze geen zin, want kneuteren over het mooie groene gras kan iedereen.

Op een bepaald moment had ik van de politie-mod-agenten. En ik ben niet de enige zadelmaker die het niet meer ziet zitten om mensen geheel gratis en vrijblijvend op Bokt te beantwoorden. Een jaar terug heeft ook Willem Muijs besloten Bokt alleen nog maar te bezoeken als hij helemaal niets meer te doen had, omdat hij meende geen goed meer te kunnen doen.

Om mijn naam (SABLOU) uit de storm te halen, besloot ik om dat account te laten sluiten en een nieuw account te openen. Geen reactie meer op "niet passende westernzadels" , "zadels uit Urk" of dat soort topics. Nee gewoon zo af en toe nog kijken.

Wat blijkt:
De vriendin (gebruiker Susan) van mod Romkabouter heeft binnen een paar dagen door dat SABLOU met een nieuwe naam op bokt zit. Hoe weet ze dat? Het nieuwe account heeft NIET het zelfde e-mail adres als het oude account. Verder is er bij het nieuwe account niets opgegeven. En heb ik in topics van het nieuwe account het woord zadel niet gebruikt. Taalgebruiik misschien? Nee, ook niet want ik schrijf expres anders. Romkabouter verdedigt e.e.a. met : ".....En susan heeft het niet van mij, maar net als verscheidene andere users door logisch te denken..." Nu mag Romkabouter mij uitleggen wat de logica van Susan was.

Geklets (ik hou het netjes) natuurlijk. Romkabouter geeft toe dat hij software heeft, waarmee hij IP adressen kan achterhalen. Op zich al bedenkelijk, want ik werk vanaf verschillende PC's en die hebben dus verschillen IP adressen. Verder wisselen IP adressen in netwerken (ik heb geen vast IP adres op de meeste van mijn PC's en de server deelt deze IP adressen veelal random uit) dus ook daar zit hij niet op 100% (overigens mijn ëchte" beroep is : ICT Manager met als specialiteit infrastructuren - 30 jaar ervaring in complexe netwerken). Nee, Romkabouter heeft gewoon naar het e-mail adres van de nieuwe account gekeken en inderdaad: die lijkt wel op de naam van de zadelmakerij van SABLOU: info@vaquero.nl en toen geroepen: Susan.....je hebt gelijk hoor..... Romkabouter neemt het dus niet zo nauw met de privacy / security.

Dus wat doe ik: ik open een geheel nieuw account bij @home (daar ben ik nog niet) en dan maar kijken of Romkabouter en Susan mij kunnen vinden. Overigens het statement dat je geen 2e account mag hebben is natuurlijk ook kul. NIEMAND kan mij er van weerhouden om op bokt -tig accounts te hebben als ik dat perse wil. Ook niet van hetzelfde IP adres, want wat doen huisgenoten dan?

De moraal van het verhaal zit 'm natuurlijk in het aanstellen van mod's en het gedrag van mod's en gebruikers in het algemeen. Nu is de zaak zo hoog opgelopen, dat we onze tijd zitten te verdoen aan dit soort misselijke berichten. Terwijl er nog enkele western gebruikers nog best geholpen zouden zijn, met een goed advies over een bosal of een zadel. Maar zoals (helaas) vaak zit de politieagent er niet voor de goede orde, maar voor de macht die je vanuit je politieauto nu eenmaal lijkt te hebben. Het lijkt wel of goede adviezen niet gewenst zijn.

Wees dan een vent en stuur Vaquero 1 berichtje en vertel hoe en wat. Klaar is Kees.
Ik vraag me werkelijk af, of Bokt blij is met adviezen en meningen (soms hard, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden) of dat het clubhuis is politieagentjes.

MVG
Louis van Kerkhoff
Vaquero Westernzadels.

natasja50

Re: Persoonlijke gegevens / IP adressen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:01

Kun je deze "ruzie" niet beter bij de bemiddelaar Sterre ter sprake brengen?? Ik denk dat zij daar voor is....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:06

Heeft weinig zin, denk ik. Ik begrijp je frustratie, maar ben bang dat er weinig tegen te doen is.
Afgaande op hoe er in het verleden met zulke zaken is omgegaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:41

natasja50 schreef:
Kun je deze "ruzie" niet beter bij de bemiddelaar Sterre ter sprake brengen?? Ik denk dat zij daar voor is....

Ik denk dat hier geen bemiddelaar voor nodig is, misschien voor de mod's want :

McCloud schreef:
Wees dan een vent en stuur Vaquero 1 berichtje en vertel hoe en wat. Klaar is Kees

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:48

McCloud Ik heb geen idee hoe ze daar allemaal achterkomen, maar volgens mij is het je IP ardes wat ze dan zien of zo

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:52

Aangezien TS geband is (SA) een slotje.