PB's versturen gaat niet, dus ban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

PB's versturen gaat niet, dus ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:54

Situatie: je wilt een PB naar een mod sturen maar dat lukt niet. Telkens komt de melding dat je niet zo snel na je vorige bericht een nieuwe kunt plaatsen Verward (PB/TeM te snel geplaatst is voor mij een nieuwe)
Wat doe je uiteindelijk? Je zet die PB gewoon op het forum als post. En dan? Dat levert je een ban op.
Is dat terecht?
Bokt werkt even niet mee, je probeert buiten de openbaarheid in gesprek te raken, de vraag is op zich niet 'privé' dus kan ook openbaar gesteld worden...Gaat gewoon over de Boktklok... En ja, dan heb je een ban van een maand.
Komaan zeg, een ban van een maand voor een vraag?

_Micha_

Re: PB's versturen gaat niet, dus ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:57

Dat vind ik onterecht helemaal als het geen persoonlijke vraag was. Misschien kun jij voor de bokker in kwestie het verhaal uitleggen want dit kan dus niet hé

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 00:04

Hmm misschien kon je dit beter per PB doen, dat kan nu toch gewoon weer? Anders gaat iedereen zich hierin mengen, terwijl het (waarschijnlijk?) je bedoeling is dat wordt overwogen of de ban weer ingetrokken kan worden Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:49

Ik denk dat de OW die Bas232 heeft gekregen voor het openbaar maken van een pb, bepalend is voor de tijdsduur van de ban.
Had hij er 1 minder gehad, was de ban ook minder lang geweest?

Ik ga 't nog even opzoeken in de boktregels, maar dit is mijn 1e gedachte.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:46

Misschien ook een beetje de manier waarom Bas232 het postte.. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:55

Als je nu geen PB meer kan versturen en je zit al in een discussie op bokt, dan is het logisch dat je het maar op het boktforum plaatst. De inhoud van die pb was nu echt niet schokkend hoor, geen persoonlijke vetes of andere dinges die de reden van bans zijn, zoals onlangs nog gedaan is door een andere bokker.

Op het moment dat Bas232 dit op het forum zet, had ik het zelfde probleem. Ik kon ineens niet meer posten, kreeg steeds een rode regel dat ik niet zo snel achter elkaar een bericht kon plaatsen. Ben je in discussie en wordt je dus door een fout in het programma buiten spel gezet, dat kan een gevoel oproepen om dan maar je pb op het forum te zetten, om dan als bokt nog niet steeds 100% operabel is maar een ban uit te delen, vind ik te kort door de bocht. Zeker als er zojuist daarvoor in een ander topic over ip-bans gediscussieerd wordt dat ip-bans een wassen neus is omdat die zo makkelijk te omzeilen zijn. Dat is dan toch de kat op het spek binden? Nu bas uitdagen om te kijken hoe snel hij deze ip-ban kan omzeilen en weer op bokt te verschijnen, zo komt het althans wel op mij over? Is dat niet macht uitspelen, om te kijken of iemand die tentation kan weerstaan? Beetje flauw. Komt op mij over alsof bepaalde dingen niet besproken mogen worden en of je geen weerwoorden mag hebben. Nu ik dit schrijf heb ik nl meteen het gevoel, zal wel een OW opleveren. Bokt mag toch niet op die manier een weerslag geven? Op die manier jagen jullie mensen weg die wel door een groep gewaardeerd wordt. De overgrote penny-tros familie die hier al op zit heeft ruimte zat om zichzelf te zijn. Sjammer want bokt heeft nog wel topics die voor mij op paardengebied wat leerzaams oplevert, maar discussiegehalte wordt steeds meer de kop ingedrukt op die manier en dat is heel sjammer. Wordt ook zo vaak zo snel getemmt, tolerantie binnen bokt wordt ook steeds minder, zo snel dat iets niet aardig of niet leuk of mag dat wel. En dan zal er nu wel weer een post komen, "Moet je lekker niet op bokt komen als je er zo een probleem mee hebt". (Ben benieuwd hoe lang het duurt eer die post hier verschijnt)

Dat was dus effe mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:58

MarJoo_ schreef:
Misschien ook een beetje de manier waarom Bas232 het postte.. ?

Dus straffen voor gedrag??

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:12

Het schijnt moeilijk te zijn de regels te lezen en je eraan te houden. Problemen met mods en/of andere bokkers, en/of bezwaar tegen modbeslissingen, kunnen per email of per PB gemeld worden. Het is uitdrukkelijk NIET de bedoeling dezelfde kwestie voor de zoveelste keer opnieuw in de vorm van een nieuw topic te openen. Met name omdat de bedoeling duidelijk is stemming te maken, niet om een constructieve oplossing te creeren. De bewuste bokker is een maand geband na een 4e OW binnen 6 maanden, conform de geldende regels. NIET na 1 vraag.

Ook hier dus weer een slotje. Alle klachten, opmerkingen, bezwaarschriften: per PB of mail.

De eerstvolgende die opnieuw een topic over deze zelfde kwestie opent kan op een OW rekenen.