IP ban deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bas232

IP ban deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:00

Ik wil niet flauw doen, maar de vorige topic had te snel een ban.

Een IP ban kan wel degelijk, echter, heren en dames van het mod team, je moet het wel goed doen.

Ergo, je moet een ban op een reeks zetten, niet 1 enkel IP want dat gaat nl niet werken.

Ik heb bv. 192.168.92.5, maar krijg een nieuw IP op elk moment dat ik mijn modem effe op en af zet.
Mocht je een IP ban willen doen, moet je eerst kijken naar hoeveel IP's iemand heeft.
Zijn het er meer, dan moet je bannen op bv: 192.168.92.* dan gooi je 256 computers in die reeks eruit.
Ik weet het is wat zwaar, maar dat werkt beter dan een single IP bannen, want dat werkt namelijk vaak niet.

Sorry voor de nieuwe opening....wil jullie MOD's enkel iets bijleren Clown

Justy

Re: IP ban deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:02

Wij weten wel hoe je een IP-ban kunt uitdelen hoor Bas Knipoog

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:13

Ipbannen zijn makkelijk te omzeilen via een proxy, dus een hele reeks blokkeren is lang niet waterdicht. En 192.168.xxx.xxx is een ip reeks die alleen in lokale netwerken gebruikt wordt, evenals 10.0.xxx.xxx.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:21

weetergeen schreef:
Ipbannen zijn makkelijk te omzeilen via een proxy, dus een hele reeks blokkeren is lang niet waterdicht. En 192.168.xxx.xxx is een ip reeks die alleen in lokale netwerken gebruikt wordt, evenals 10.0.xxx.xxx.

Moet je wel een proxy hebben die anonymous is.
Ik heb een hele mooie getest, elke refresh een nieuw IP, gelukkig voor de MOD's werk dat niet met bokt.
Bokt herkent dat.....
Trouwens, ik gaf 192.169.x.x even als voorbeeld, ik weet ook dat die locale IP's zijn en niet routeerbaar.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:26

Justy schreef:

Volgens mij zijn er ook al IP-bannen gevallen, of niet?

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:27

Justy schreef:

Weet je dat zeker?
Kan je namelijk niet Clown

Even simpel, je krijgt een IP ban en je reeks (wat jullie kennen) ligt eruit.
Pak je gewoon een In-Bel modem, volledig nieuw IP ver uit de range, en voila daar ben je weer Clown

IP bannen, om het even kort te zeggen, werkt niet tegen mensen die weten wat een IP is Haha!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:31

Maar een hele reeks bannen lijkt me niet echt slim, zo blokkeer je andere mensen die ook een ip binnen die reeks hebben. Via transparante proxy's werkt het niet, maar bokt heeft het niet door als een proxy niet transparant is en dan heb je gewoon toegang tot bokt ook al ben je gebanned.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:37

Bas, we weten genoeg van IP-ban's af, je vergeet echter even dat in Holland er doorgaans wel een vast IP is, of dat het wisselen van IP minder frequent dan in België gebeurt. En gezien het grote deel dat Bokt bezoekt van NL komt Knipoog Daarnaast zijn wij ook bekend met de vele wijzen om IP-bannen te ontwijken, en door de jaren hebben we daar al genoeg ervaring mee gekregen met hoe die te herkennen en aan te pakken Lachen

Dus maak je geen zorgen, een IP-ban geven lukt ons afdoende voor de gemiddelde Bokker, en voor alles-wetende Bokker over IP's hebben we ook genoeg kennis en ervaring om dat te pareren. Dus een IP-ban zal desgewenst ook tot aan zijn doel komen.

En tot slot haalt weetergeen ook een goed punt aan, door reeksen te bannen, kan je ook onschuldigen bannen, wat we liever voorkomen Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:39

Ter aanvulling: waterdicht is het waarschijnlijk nooit. Maar ik quote mezelf even uit een ander topic:

Justy schreef:
En ja, als je al zo'n ban voor onbepaalde tijd hebt dan maakt het natuurlijk niet uit wat de sanctie is en dan kun je onder onbekende IP's schaduwaccount na schaduwaccount aanmaken om het moderatorteam een beetje te zieken. Maar ach, misschien wordt het dan wel tijd om langzaam iets anders te gaan zoeken, een leven ofzo Clown Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:46

justy: waarvoor was/is elize_vz een onzin account? Het kan toch waar zijn?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:48

Niels: ten eerste is dat zwaar off-topic hier en ten tweede hadden wij reden genoeg om aan te nemen dat het wel degelijk een schaduwaccount was.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:49

wat is een IP-ban? Schijnheilig

*voelt zich heet dom nu Clown *

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:02

So0p_ schreef:
wat is een IP-ban? Schijnheilig

*voelt zich heet dom nu Clown *

Geeft niet hoor, ik zal de domme wel wijzer maken Haha!

Het is erg simpel.

Jij gaat met je computer op Internet, op dat moment krijgt je computer een IP....oftewel een Internet-Nummer.
Dat nummer is uniek voor jou toegang tot internet, zonder dat nummer kan je niets.
Een IP is dus niets anders dan een Internet adres, zie het als bv straat + huisnummer dat je thuis ook hebt.
Echter, het is een beetje moeilijker dan dat, want je denkt mischien waarom heb ik dan dat IP nog nooit gezien of gebruikt?
Ook dat is simpel, het internet gebruikt telefoon-boeken (name-servers) en in die telefoonboeken staan lijsten met IP's en namen.

bv: www.bokt.nl = 80.84.240.89

Dit houd in dat elke keer als jij www.bokt.nl intypt er een programmaatje gaat opzoeken wat je bedoelt en vervolgens jou machine naar de server 80.84.240.89 gaat verwijzen.
(is iets moeilijker dan dat, maar toch)
Hetzelfde geld voor jou computer, die is ook gekent.
BV mijn computer, die heeft: 195.144.92.19 als je dat gaat opzoeken in hetzelfde telefoonboek kom je hier: 195-144-092-019.dyn.adsl.xs4all.be

Ok, tot hier de simpele Internet IP les.
Laat me even weten als je het nog snapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:34

En dan nu de ban? Dus die persoon met dat internetadres kan nooit meer internetten Blond Of alleen niet meer van dat adres op bv bokt? Blond Blond Ga je toch lekker onder je werk verder, is een ander ip, toch? Slim

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:40

russel schreef:
En dan nu de ban? Dus die persoon met dat internetadres kan nooit meer internetten Blond Of alleen niet meer van dat adres op bv bokt? Blond Blond Ga je toch lekker onder je werk verder, is een ander ip, toch? Slim

Yep, dat is dus zo.
IP bannen heeft weinig zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:41

Yep en dan een zooitje verschillende werkadressen inloggen en een zooitje sa aanmaken. Maar goed dat ik werkloos ben Haha! Haha! Haha!

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:44

russel schreef:
Yep en dan een zooitje verschillende werkadressen inloggen en een zooitje sa aanmaken. Maar goed dat ik werkloos ben Haha! Haha! Haha!

Er bestaan betere bans dan IP.
Maar dan moet er een mod zijn die de boel scherp in de gaten houdt, dan kan je iemand bannen.
Helaas kunnen/willen de mods dat hier niet, dus denken ze dat een IP ban helpt.
Ik lach me kapot, want zoals ik eerder zei: De mods hier zijn niet in staat dat te kunnen, het is een zooitje daar Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:50

Dus ze kunnen je bannen wat ze willen, maar jij komt als een duveltje steeds uit een doosje te voorschijn? Clown Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:53

Bas: voor iemand die het modteam zo'n warm hart toedraagt als jij (je hebt immers al heel veel topics geopend om het modteam te helpen) vind ik de laatste opmerking toch niet zo hulpvaardig klinken eigenlijk. Lachen

Dat er iemand zou moeten zijn om de boel goed in de gaten te houden zou best waar kunnen zijn. Ik weet zeker dat dit ook gaat lukken als Bokt een paar betaalde functies aan kan bieden. Ja Tot die tijd is het echter vrijwilligerswerk en lijkt me dat we dit als verstandige volwassen mensen in elk geval zoveel mogelijk zelf ook kunnen voorkomen?

Ik heb soms het idee dat mensen vinden dat ze zelf niet op hun gedrag hoeven te letten 'want dat doen de mods wel'. Of ze proberen gaatjes in de regels te vinden. Maar eerlijk gezegd lijkt me dat men daar vanaf een jaar of 11 wel zo'n beetje over heen gegroeid moet zijn. Bokt is voor de fun tenslotte Vork

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:56

russel schreef:
Dus ze kunnen je bannen wat ze willen, maar jij komt als een duveltje steeds uit een doosje te voorschijn? Clown Clown

Ja Russel, ik kan dat.
Is niet eens zo moeilijk.
Echter ik heb een beperking, en dat is Marreke mijn vrouw.
Zodra ze zien dat ik zoiets doe, dan wordt zij boos en heb ik geen leven meer.

Ik heb reeds aan de mod's en Bart gevraagd mijn kunsten te tonen zonder vervolg en dat zagen ze niet zitten......
Zo spijtig, want ik had graag een mod-training gegeven.
Zoals ik reeds zei, ik kan het helaas niet doen....anders liet ik het direct zien.

Nu denk je wat een lafaard, ja terecht!, want ik kan niet zien wat de mods kunnen zien, ik kan het enkel testen middels mijn eigen forum. (http://forum.msi.com.tw) maar ik moet zeker zijn dat het geen gevolgen heeft, dat durven de mod's mij niet te geven.
Heb reeds genoeg OW? en Ban's aan mijn broek, probeer er niet nog een te krijgen Clown

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:57

Shadow0 schreef:
Bas: voor iemand die het modteam zo'n warm hart toedraagt als jij (je hebt immers al heel veel topics geopend om het modteam te helpen) vind ik de laatste opmerking toch niet zo hulpvaardig klinken eigenlijk. Lachen

Dat er iemand zou moeten zijn om de boel goed in de gaten te houden zou best waar kunnen zijn. Ik weet zeker dat dit ook gaat lukken als Bokt een paar betaalde functies aan kan bieden. Ja Tot die tijd is het echter vrijwilligerswerk en lijkt me dat we dit als verstandige volwassen mensen in elk geval zoveel mogelijk zelf ook kunnen voorkomen?

Ik heb soms het idee dat mensen vinden dat ze zelf niet op hun gedrag hoeven te letten 'want dat doen de mods wel'. Of ze proberen gaatjes in de regels te vinden. Maar eerlijk gezegd lijkt me dat men daar vanaf een jaar of 11 wel zo'n beetje over heen gegroeid moet zijn. Bokt is voor de fun tenslotte Vork

Shadow, ze willen mij echt niet.....bovendien heb ik niet de tijd om dat te doen....
Heb reeds aangeboden ze te testen zonder gevolg, antwoordt: "Neen dank U"

Ze durven niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:10

Volgens mij is er al eerder iemand geweest die hierover is begonnen en volgens mij werd dat niet gewaardeerd. Dan toch jammer bas als je niet meer mee mag bokken om het evenwicht een beetje kunnen bewaren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:15

Misschien Bas, komt dat omdat het modteam andere zaken aan het hoofd heeft? Je hebt immers te maken met vrijwilligers die dit voor de lol doen in hun vrije tijd, en op hun werk / studie / leven / andere situaties waarschijnlijk al trainingen en leermomenten genoeg meemaken.

Als je graag wilt laten zien wat je weet van de techniek, dan zijn er heel veel plaatsen waar je terecht kunt. De mensen van Bokt die daar meer over willen weten zullen die plekken ook vinden.

Maar Bokt zelf is gewoon een plek om wat met elkaar te kletsen. Geen plek voor simulaties, testen, trainingen, opleidingen en andere zaken. De mods doen dit niet om opgevoed te worden of alle ins en outs van de ip-adressen te leren kennen. Het moet gewoon een beetje leuk blijven.

Als je mensen uitnodigt om een avondje te komen eten wil je immers ook dat het gewoon gezellig blijft zonder dat je eerst een heel huishoudelijk reglement opstelt. Helaas is Bokt wat groter dan de plaatselijke buurtbarbeque, en ontkom je niet aan een aantal regels.

Maar laten we ons allemaal gewoon als nette gasten gedragen. Daar zijn we immers oud genoeg voor.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:36

Bas232 schreef:

Shadow, ze willen mij echt niet.....bovendien heb ik niet de tijd om dat te doen....
Heb reeds aangeboden ze te testen zonder gevolg, antwoordt: "Neen dank U"

Ze durven niet!

Jij loopt wel behoorlijk naast je schoenen of niet? Hoe geweldig vind jij jezelf?

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:40

Shadow0 schreef:

Maar laten we ons allemaal gewoon als nette gasten gedragen. Daar zijn we immers oud genoeg voor.

Dat vind ik de enige nuttige opmerking die hier in dit hele topic te voorschijn is gekomen!
Bokt is toch voor de fun??