de edit knop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

de edit knop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 12:28

Ik ben gek op de edit knop en gebruik hem regelmatig. Dit denk ik vooral omdat ik niet eerst op voorbeeld klik, maar gelijk op verzenden, mijn berichtje nog een keer lees en dan als het nodig het nog verander. Maar soms dan lees ik in een paar andere toppic's, bekijk ik nog een paar andere forums en besluit ik daarna even te kijken of er nog iemand reageerde op mijn post, maar dan kan ik de edit knop niet meer gebruiken, ook niet als er niemand gereageerd heeft. Dat vind ik best vervelend, want soms bedenk ik me later dat ik nog best wat toe kan voegen, maar dan werkt de edit knop niet meer en twee berichtjes na elkaar vind ik een beetje asociaal staan. Op een of andere manier doe ik dat gewoon niet zo snel.

Maar naar aanleiding van dat kwam ik op de vraag waarom de Edit knop niet wat langer kan blijven staan? want ik weet niet hoe snel die nu weg gaat, (moet in FAQ staan toch?, gaat zo even kijken), maar ik vind het behoorlijk irriterend als die opeens verdwenen is en ik nog wat wil bijschaven aan m'n post.

dus is dat een ideetje dat mogelijk is?

edit:nu heb ik dus gelezen dat het binnen drie uur kan, maar regelmatig kom ik na een halfuurtje terug en is die gewoon kwijt. ligt dat aan mijn instellingen?

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:30

Nee, vroeger was het dat je het kon veranderen tot na 3 uur na posten.

Er is ooit eens iets misgegaan geloof ik?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:48

Ben er ook wel benieuwd naar, mijn post kan ik ook niet veranderen 3 uur nadat ik op verzenden heb geklik

Zunzuncito

Re: de edit knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:00

Ik vind het juist goed dat je niet na drie uur nog eens van alles kan veranderen. Ik heb eens een topic gelezen waar de info van de TS niet duidelijk stond gegeven. Vervolgens viel de eerste troep bokkers daarover. Toen werd dat met de edit knop aangepast en viel vervolgens de tweede groep bokkers over de eerste groep bokkers, omdat ze "niet konden lezen". Zo blijf je aan de gang.
Nu heb je net genoeg tijd om alles even door te lezen en aan te passen. Zolang je jezelf niet van bokt afgooit, kan je volgens mij nog erg lang na-editten...maar als je je reactie nog wilt veranderen door een reactie van een ander na jou, lijkt het me dat dat meestal komt omdat je iets niet-snugger hebt opgeschreven en denkt dat nog even snel weg te kunnen halen, of wel-snugger op te kunnen schrijven. Beter lezen dus, meer 'preview-en' en dan pas posten.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:49

ik ben het met Ekkie eens.. maar ook met de TS-er
Opzich zou het handig zijn.. maar 3 uur lang is eigenlijk té lang.. want dan kunnen er intussen al weer heel veel gereageerd hebben terwijl jij alles al weer veranderd hebt
Maar volgens mij gaat de edit knop weer weg als je ergens anders een reactie geplaatst hebt. (want dan komt daar de edit knop weer terug volgens mij)

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:52

Nee, het lijkt me ook niet de bedoeling dat je nog een edit kan schrijven nadat er al iemand op jou bericht gereageerd heeft. Maar Wel lijkt het me handig dat je aanpassingen kan doen zonder dat iemand gereageerd heeft. Ik bedenk me vaak later dat ik nog wat toe wil voegen aan m'n post. Dan heeft er soms nog niemand gereageerd, maar kan ik ook niet meer editten.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:03

Ik dacht dat het 1 uurtje was, maar nu kan ik het vaak na een kwartier al niet meer editten.

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:25

Ik dacht zelfs dat je na 5minuten ofzo al niet meer kon editten. Soms wel lastig, maar goed. Valt wel mee te leven.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:29

Inderdaad lastig.
Maar vaak als er een ruzie plaatstvindt over bijv. een té groot iemand op een shet, ik zeg maar wat. Dat de TS dan snel der eerste tekst een beetje verandert, of wat foto's weghaalt, zodat de mensen die voor het eerst in het topic kijken zo denken van; húh? wat praten hun nou allemaal?

Ik snap allebei jullie punten.

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:30

Vroeger kon je het altijd nog veranderen (of zelfs verwijderen), maar daar werd soms misbruik van gemaakt. Ik vind het wel jammer, niet omdat ik er misbruik van maakte, maar inderdaad omdat ik soms nog een foutje zie of ineens bedenk dat het bericht op een andere toon wellicht beter overkomt.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:51

Het was toen 1 uur. En nu hangt het allemaal van de bui van bokt af

Echt heel vervelend

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:23

Op een ander forum waar ik zit kan het altijd...

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:44

Ik vind het ook wel fijn om langer te kunnen editten, want nu heb ik ook een beetje het idee dat je snel moet zijn voordat het niet meer kan, zeg maar. Is ook niet altijd handig.

Ik snap wel dat het soms problemen kan opleveren als iemand zijn/haar bericht totaal gaat veranderen na een bepaalde tijd, maar ik vind het ook niet nodig om een bericht altijd te kunnen editten. Maar wel wat langer dan nu misschien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:47

Ik vind het ook niet handig dat het nu niet zo lang kan..

Zoals gisteren had ik een verkoop topic aangemaakt- en toen bleek dat iemand anders er een half uurtje later achter kwam dat er bij 1 van de spulllen geen maat bij stond, dat wou ik even veranderen maar dat kon dus niet meer.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:16

om dat laatste zou je kunnen temmen denk ik Roseane, want dat is toch best belangijk

Toch zou het ook niet handig zijn als iedereen gaat temmen wanneer er een aanpassing zou moeten komen. Ik ga maar eens temmen, en kijken of er een mod is die uitleg kan geven hoe het nu precies zit en waarom met die Edit knop

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:25

Dat is een groot raadsel, ook voor ons
Ik denk dat het goede antwoord hier al tussen staat. Zodra je zelf een andere reactie plaatst, zou de edit knop bij je vorige reactie wel eens kunnen verdwijnen. En daarnaast dus als er al gereageerd is. In principe, als je zelf verder niks post, en als er niet wordt gereageerd, zou je 3 uur de tijd moeten hebben.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:31

aan je antwoord begrijp ik dat het niet aangepast kan worden?
Dat is wel jammer...