als een bokker je niet betaald en antwoord op pb

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

als een bokker je niet betaald en antwoord op pb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 08:54

tsja en dan overkomt het je een keer....

ik heb een vestje verkocht aan een bokker. deze zou het geld de volgende dag overmaken. mijn internetbankieren lag eruit en vertrouwde er op dat het geld werd overgemaakt. inmiddels zijn we een dikke week verder, is het vest verstuurd en heb ik mijn geld nog niet. ook reageert zij niet op mijn pb-tjes, terwijl ze wel gelezen worden.

wat moet ik hiermee, of beter gezegd, wat kán ik hiermee? er zijn ongetwijfeld meer bokkers met deze ervaringen.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:57

Ja, ik heb een keer betaald maar nooit iets ontvangen. Terwijl de verkoper zegt het wel verstruurd te hebben.
Dat is niet te controleren, betalingen wel. Kan je geen adres achterhalen? Via profiel oid?

Probeer een moderator om hulp te vragen of miss een boktbemiddelaar? (Gwen en Sterre dacht ik)

Misschien een idee om een topic/forum gedeeltje op bokt te openen waar je:
- Óf elkaar kan waarschuwen: joh ... heeft dit al vaker gedaan en licht je op
- Óf: jongens wat moet ik hiermee?

Miss buiten de moderators en boktbemiddelaars ook een soort bokt 'advocaten' instellen??

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:58

Citaat:
Bedrogen op Bokt, wat nu?
Als je ondanks bovenstaande tips toch opgelicht wordt via bokt, stel daarvan dan een moderator op de hoogte door middel van een pb of TipEenMod. De moderator zal dan proberen contact op te nemen met de andere partij en zijn/haar verhaal aanhoren. Uit het verleden blijkt dat problemen tussen twee partijen in ongeveer de helft van de gevallen op te lossen zijn na bemiddeling door een moderator.
Helaas helpt dit niet altijd. Als iemand ervoor kiest om ook na een waarschuwing van een moderator geen uitleg te geven over zijn handelen en alsnog de beloofde afspraken niet waarmaakt, wordt deze persoon permanent geband van bokt. De benadeelden mogen een topic openen op ForumZaken om te kijken of er meer mensen 'bedrogen' zijn of informatie hebben om zo te proberen alsnog de spullen of hun geld terug te krijgen.
Wij raden mensen aan die opgelicht zijn altijd contact op te nemen met de politie.

Uit dit topic: viewtopic.php?f=5&t=564323

Het is voor ons het makkelijkst als je temt op het topic waarin je één en ander verkocht hebt. Dan hebben we én alle informatie bij elkaar, en dan kan een mod het oppakken die er ook de tijd voor heeft.

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:59

Ik denk dat het niet zo handig van je is geweest om het vest te versturen voor de betaling rond was...
Maar da's makkelijk praten achteraf. Idd dan maar een Bokt-bemiddelaar contacteren, denk ik.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:00

jiehaaa schreef:
Ik denk dat het niet zo handig van je is geweest om het vest te versturen voor de betaling rond was...
Maar da's makkelijk praten achteraf. Idd dan maar een Bokt-bemiddelaar contacteren, denk ik.

Klopt het is neit verstandig, maar ach als goed mensen heb je soms nog vertrouwen in anderen, ja toch? Jammer word dat vertrouwen vaak misbruikt!

Pellie

Re: als een bokker je niet betaald en antwoord op pb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 09:06

jawel, haar gegevens heb ik hier verder al op tafel. ik heb haar immers het vest gestuurd, dan is de rest gemakkelijk te vinden.

een zwarte lijst zou niet werken, dan krijg je welles - nietes discussieën.
ik (eigenlijk mijn vriend) krijg van iemand privé ook nog een aardig geldbedrag, zij is toevallig ook een bokker dus voor mij heel gemakkelijk om haar in zo'n lijst te zetten maar dat werkt niet.

klopt jiehaaa... ik vertrouwde er idd op dat het goed zou komen

bedankt ellende, dat ga ik maar even doen dan. het is verder wel via pb afgehandeld. maakt dat verschil?
(gaat link even lezen)
ik TEM even, en de politie inschakelen kan altijd nog.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 09:09

hier mag eerst een slotje op, ik heb na het posten van deze topic inmiddels een pb van haar gekregen.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:11

Bellen. Je hebt een naam/ achternaam en adres. Zoek in het telefoonboek op achternaam het bijbehorende telefoonnummer en bel diegene op (wellicht krijg je ouders aan de telefoon, maar gewoon het verhaal uit de doeken doen). Wellicht dat dat helpt.. Succes!

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:16

Pellie schreef:
hier mag eerst een slotje op, ik heb na het posten van deze topic inmiddels een pb van haar gekregen.

Bij deze dan een slotje. Hopelijk komt alles in orde.