Nickyu een week geband, meet Bokt met 2 maten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Nickyu een week geband, meet Bokt met 2 maten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:26

Hallo Medebokkers en Moderators,

Zojuist kwam mij ter ore dat Nickyu een ban te pakken heeft van een week wegens het niet nakomen van afspraken met de moderators.

Laat jullie licht eens schijnen over het volgende........

In een bepaald topic over een middagje at work , Nick op een Andalusier , onstond er een conflict tussen Nickyu en Partij X.
Het escaleerde, en zowel Nick als Partij X kregen passende bans en een afspraak, nl. niet reageren op elkaars berichten en niet posten in elkanders topics.
Dit is een heel summiere samenvatting van wat er allemaal gaande was, maar voor nu even voldoende.

Partij X negeerde deze afspraak al tijdens de ban door herhaaldelijk pb's te sturen onder de account van een ander en later door rechtstreeks te reageren op berichten van Nick.
Dit is gemeld en gestaafd met hard bewijs.....echter...
Hierop volgde geen sanctie.

Over Partij X loopt (is inmiddels gesloten zie ik...) een nogal actief topic op VN.
Nick had na 60 pagina's te hebben meegelezen besloten ook te posten en werd direct "beloond "met een ban van een week.

Let wel, dit is geen topic van Partij X en Nick reageert niet op berichten van Partij X. Het gehele topic is gewijd aan Partij X en gezien de ervaringen die Nick heeft met hen was het op dat moment nuttig om te posten.
Had ze willen rellen of andere vuile spelletjes spelen, dan had ze in mijn ogen wel direct mee gepost vanaf het begin en andere taal gebruikt.

Hoe kan dit nu?
Kiest Bokt hier het hazenpad en worden mensen die ter discussie staan en meer dan dat, het hand boven het hoofd gehouden?
In mijn ogen is dit meten met twee maten.....
Hoe zien jullie dat?

Groeten
Cindy

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:37

terecht... ik heb de reacties gelezen.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:38

je bedoeld dat de ban van een week terecht is?.....

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:41

Een ban van 1 week krijg je als je 3 OW's hebt verzameld. Het is dus niet zo dat Nickyu nu direct een ban van een week krijgt. Nee, ze heeft haar derde OW in korte tijd te pakken dus dat wordt een ban van 1 week.

Als de andere partij een OW krijgt dan kijken we ook naar de hoeveelheid OW's die deze heeft gehad in de voorgaande periode.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:45

akkoord, maar dan rest nog steeds de vraag waarom Partij X in deze meerdere malen weg komt met het schenden van de afspraak en andere bokt regels, en Nick blijkbaar gepakt wordt op een wel heel ruime opvatting van de gemaakte afspraak?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:52

Misschien kun je hier beter gewoon direct bij de moderators voor terecht.. Beetje flauw dat het nu lijkt alsofje een beetje steun gaat zoeken bij alle andere bokkers om maar je gelijk te halen, omdat jij blijkbaar vindt dat Nickyu onterecht is gebanned..

Ik weet het preciese verhaal niet en afgaande op het verhaal wat hier voorgelegd wordt vermoed ik dat dit heel eenzijdig het beeld van de situatie is vanaf een bepaalde kant.

Weet ik dus totaal niet zeker, dus bij deze besluit ik verder maar niet te reageren

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:56

Ik vraag idd om de mening van anderen, en geef ook ruiterlijk toe dat ik niet geheel objectief ben in deze...
Echter vind ik het simpelweg niet kunnen dat regels en afspraken dusdanig selectief worden toegepast.
Of mag ik daar geen vraagtekens bij hebben, Bienotje?

Als iemand een ban verdient is dat zo....maar het moet wel fair gaan.

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:11

Dat er op bokt met 2 maten gemeten word is al oud nieuws

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:16

Ik ben het met Jacimatho eens. Ik weet wel welke situatie er genoemd wordt, en het lijkt wel alsof er gelijk op Nickyu gesprongen werd? (qua ban actie van de mods, niet door de mensen in het topic)

Ik zag haar alleen maar een nuttige bijdrage leveren, het lijkt mij niet dat ze "even kwam rellen"

Ik vind de ban dan ook een beetje te snel, vooral omdat Partij X ook het nodige op de kerfstok heeft, en dat is veelal door de vingers gezien.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-05-06 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:17

stalleke schreef:
Dat er op bokt met 2 maten gemeten word is al oud nieuws

En dat is mij ook al vaker opgevallen. Niet persee met deze personen, maar wel ongeveer hetzelfde verhaal met andere personen!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:17

Maar wie van alle medebokkers kan jou nu helpen om te oordelen of de ban van Nickyu eerlijk is of niet? En wie kan nu duidelijk antwoord geven op het gegeven dat jij denkt dat partij X onterecht de dans ontspringt..
Helemaal niemand, want men weet het verhaal erachter compleet niet. (waarschijnlijk de moddies wel, aangezien die neem ik aan zijn ingelicht over de meningsverschillen op het forum en via pb)..

Als je een stelling neerzet als de volgende:
Mag bokt selectief hun eigen regels omtrent ongewenst gedrag op het forum toepassen?!
Het antwoord daarop zal van iedereen een volmondig nee zijn. Niemand is het ermee eens als de een voor een bepaald iets een waarschuwing krijgt en dat bij een ander door de vingers wordt gezien.

Als je gaat vragen over hoe men denkt in deze situatie die jij omschrijft, dan kan niemand realistisch antwoord geven naar mijn mening..
Gewoonweg omdat niemand precies weet hoe het zit en niemand verder kan oordelen wat er allemaal gaande is geweest en of er dus daadwerkelijk met verschillende maten wordt opgetreden..

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 16:21

ik snap je uitgangspunt Bienotje, goed verwoord...

Het is mijn bedoeling om de situatie aan te kaarten ipv het onder de tafel te laten verdwijnen.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:23

een week is wel lang.
of bokt met twee maten meet????

maar er zijn er meerdere die een ban krijgen
zoals een dinnetje van ons huiskamer tpoci
ook onterecht meen ik.
maar ja dat is mijn mening

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:23

Zelf ben ik nooit op zoek gegaan naar deze discussie, heb hem juist proberen te vermijden, maar deze vete duikt óveral op en ik denk dat de rest van de 45 000 (of weet ik hoeveel) dit ook wel zat is. Het boeit me niet langer wie er gelijk heeft, als ik, zonder al dat gezeur maar kan bokken. Dit kan toch ook over pb? Moet je nu echt een topic openen hierover? Als je de moddies pb't luisteren ze heus wel. Dit is echt een onzinnig topic...

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:24

In dit geval lijkt het me toch vrij helder dat er een contactverbod was. Dat zegt Nickyu zelfs ook nog in de gewraakte post waardoor ze een OW heeft gekregen.

Volgens mij houdt een contactverbod in dat je je op geen enkele manier bemoeit met de ander.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:26

lezen jullie dan alle topics na apple

Cayenne

Re: Nickyu een week geband, meet Bokt met 2 maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:28

@Apple, is dit contact verbod dan niet voor beide partijen? Want ik meen mij dit ook nog te herinneren:

jacimatho schreef:

Partij X negeerde deze afspraak al tijdens de ban door herhaaldelijk pb's te sturen onder de account van een ander en later door rechtstreeks te reageren op berichten van Nick.
Dit is gemeld en gestaafd met hard bewijs.....echter...
Hierop volgde geen sanctie.

Hier is ook nooit iets aan gedaan, dus dan lijkt mij dat toch echt niet eerlijk.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:31

Terorita: nope, dat zal niet lukken alle posts in alle topics nalezen. Het kan dus inderdaad best zijn dat we regelmatig dingen missen (en daardoor kan het ook komen dat het lijkt alsof de ene partij bevoordeeld wordt tov de andere partij).

In dit geval was de post in een topic dat wij sowieso erg bijhielden en met meerdere moderators aan het bijlezen waren.

Cayenne: aan PB's (en dan ook nog onder een account van een ander) kunnen wij weinig doen. Het reageren op berichten van Nick is ook wel degelijk besproken door ons en de betrokken partij heeft daar ook meerdere OW's voor gehad (en recent ook een ban van 1 week).

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:31

Iedereen kan toch in forumzaken lezen wie er een ban of waarschuwing heeft gekregen? Ik weet niet of dat het meteen helemaal bijgewerkt is voor iedereen, maar dan weet je tenminste wel wanneer iemand geband is voor één ding of voor 3 waarschuwingen. Ik snap wel dat niet alles eerlijk overkomt, maar hoe moet het MOD team dit anders aan gaan pakken? Eerst was er herrie dat er te snel en te lang geband werd; nu blijkt dat in dit geval de ban van één week komt wegens 3 waarschuwingen (oeps!)...
En ik lees ook dat er steeds met twee maten gemeten wordt, maar ik ga ervan uit dat een MOD een duidelijke PM naar betreffende users stuurt en inderdaad: omdat alles via internet gaat, ga je ervan uit dat iemand genoeg hersencellen heeft om niet te gaan PM-en op een account van iemand anders, maar sta daar dan ook boven als ontvanger, tel tot 10, gooi een paar dartpijltjes naar een briefje met de tegenpartij's naam erop, ZEN alles even naar thailand en delete de PM-zooi...

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:33

Ook ik vind dat bokt met twee maten meet, dit heb ik eerder in een ander topic ervaren, nu in het hk-topic waar ik nu veel in post, en ook weer door de situatie met nickyu...

Ik merk dat dit gaat irriteren, dat bepaalde mensen blijkbaar harder gestaft worden dan anderen....

Bovendien vond ook ik niet dan nickyu over de schreef ging door het reageren in het andere topic....

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:34

Apple schreef:
Cayenne: aan PB's (en dan ook nog onder een account van een ander) kunnen wij weinig doen. Het reageren op berichten van Nick is ook wel degelijk besproken door ons en de betrokken partij heeft daar ook meerdere OW's voor gehad (en recent ook een ban van 1 week).

Ik heb haar ook zien reageren in topics over de merrie van Nickyu, ik weet niet of dit al na de afspraak was of daarvoor

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:36

Dat weet ik ook niet. Als je toevallig nog die topics bij de hand hebt kan ik dat wel bekijken.

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:36

Nickyu ging misschien wel over de schreef doordat ze wist dat niet reageren mocht, MAAR als de andere partij ook bij haar reageert en dat wordt niet gestraft? Tja, dan zou ik ook reageren!

Ook vraag ik me af, wist Nickyu dat er een contactverbod was?
In het HK-topic waar ik post zijn bijv. mensen geband die niet eens wisten dat ze een contactverbod met die persoon hadden. (Ik wist het ook niet dat ik dat had, maarja geldt blijkbaar voor het hele topic..)

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:37

Uit de desbetreffende post van Nickyu blijkt dat ze heel goed weet dat er een contactverbod is.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 16:37

Apple schreef:
Terorita: nope, dat zal niet lukken alle posts in alle topics nalezen. Het kan dus inderdaad best zijn dat we regelmatig dingen missen (en daardoor kan het ook komen dat het lijkt alsof de ene partij bevoordeeld wordt tov de andere partij).

In dit geval was de post in een topic dat wij sowieso erg bijhielden en met meerdere moderators aan het bijlezen waren.

Fijn dat je het ruiterlijk toegeeft,moderators zijn tenslotte ook maar menselijk.

Enige actie naar aanleiding van het eerlijk naar twee kanten laten werken van de afspraak zou dan heel fair zijn, maar dat is tussen Nickyu, Partij X en het Moderator Team.