Rechtenforum??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Rechtenforum??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 23:04

Ik zou graag even een voorstel doen tot een nieuw subforum

Wat me erg handig zou lijken is een soort 'rechten'forum waar je oa vragen kwijt kan zoals:

Is het paspoort verplicht in België?
Mag ik op het fietspad stappen met mijn paard?
Is een ruiterbewijs verplicht?
Etc

Dit zijn maar simpele vraagjes maar ik gaf maar enkele voorbeelden.Ik merk dat er veel topics zijn met zulke vragen.

Dus,wie vind het wel een goed idee?

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:15

Dat lijkt me een goed idee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:02

Daar is leven zonder paarden toch al voor?

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:31

Volgens mij wel
En anders Nieuws&Welzijn ofzo...

MacavityL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:00

volgens mij bedoelt ze rechten en plichten met betrekking tot paarden.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:02

MacavityL schreef:
volgens mij bedoelt ze rechten en plichten met betrekking tot paarden.

Ik bedoel ivm de wet

Wat er nou precies wel en niet mag ivm paarden

slaatze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:44

Lijkt me idd een goede optie

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:54

Ja, goed idee.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:56

Idd, een erg goed idee

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 01:29

Is alleen een goed idee als er ook daadwerkelijk een aantal mensen op Bokt zitten die op de hoogte zijn van de wetgeving. Elkaar verkeerd gaan adviseren zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:17

Ik denk dat Olive daar een goed punt heeft.

Ik weet dat er een aantal mensen op bokt zitten die ook inderdaad veel verstand hebben van rechten en plichten. Maar op het moment dat er een topic over zo' n onderwerp geopend wordt reageren er vaak eerst 30 mensen die er niets vanaf weten, verkeerd advies geven, et cetera. Ik ben dus eigenlijk bang dat een subforum met dit soort vragen weinig oplevert.

holly

Re: Rechtenforum??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:16

Nu heeft Blue_Star het alleen over paarden dingetjes, maar wat als er meerdere onderwerpen aan bod kunnen komen zoals, help ik word op straat gezet, hoe zit het als ik een ruitershop wil beginnen, auto ongelukje gehad enz.....
Dat zijn toch onderwerpen waar niet iedereen zijn weg zomaar in weet en dan zou ik zeggen, ja wellicht is het prettig om dit soort moeilijke vragen bij elkaar te kunnen vinden, lezen en plaatsen.
Antwoorden van mensen die graag willen helpen, maar niet precies weten hoe houd je toch.
Als iemand vraagt om rij advies is Tyrza ook niet de enige die reageerd, toch?

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:14

Ellende schreef:
Ik denk dat Olive daar een goed punt heeft.

Ik weet dat er een aantal mensen op bokt zitten die ook inderdaad veel verstand hebben van rechten en plichten. Maar op het moment dat er een topic over zo' n onderwerp geopend wordt reageren er vaak eerst 30 mensen die er niets vanaf weten, verkeerd advies geven, et cetera. Ik ben dus eigenlijk bang dat een subforum met dit soort vragen weinig oplevert.

Idd, daar zul je toch denk ik rekening mee moeten houden.
Sommige mensen plaatsen onzinnige reacties, waar soms geen snars van klopt.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:14

Misschien een paar mensen aanstellen waar naar men een pm kan stellen als er een vraag is, vb. 3 mensen die echt kennis hebben van de wet?

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:04

Ik ben voor

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 17:35

Tieneke schreef:
Misschien een paar mensen aanstellen waar naar men een pm kan stellen als er een vraag is, vb. 3 mensen die echt kennis hebben van de wet?

Dat lijkt me niet echt handig omdat men dan overspoeld wordt
Bovendien zal de persoon niet de enige zijn die graag een antwoord op zijn/haar vraag wilt weten,er zullen vast nog anderen rondlopen met dezelfde vraag.

Armaris

Re: Rechtenforum??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 17:36

holly schreef:
Nu heeft Blue_Star het alleen over paarden dingetjes, maar wat als er meerdere onderwerpen aan bod kunnen komen zoals, help ik word op straat gezet, hoe zit het als ik een ruitershop wil beginnen, auto ongelukje gehad enz.....
Dat zijn toch onderwerpen waar niet iedereen zijn weg zomaar in weet en dan zou ik zeggen, ja wellicht is het prettig om dit soort moeilijke vragen bij elkaar te kunnen vinden, lezen en plaatsen.
Antwoorden van mensen die graag willen helpen, maar niet precies weten hoe houd je toch.
Als iemand vraagt om rij advies is Tyrza ook niet de enige die reageerd, toch?

Daar heb je wel gelijk in,dat vind ik ook een goed idee maar de mods moeten het ook goed vinden aangezien ik in de FAQ las dat het enkel over paarden mocht

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:59

Ik ben voor, maar stel dat iemand er niet zeker over is en zijn oordeel erover geeft. Bokkers denken dan dat het kan en dan kunnen ze misschien nog wel een bekeuring krijgen omdat een bokker het verkeerd gezegt heeft..

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:20

@Holly: nee, bij rijproblemen geeft niet alleen Tyrza advies, maar als je op basis van wat xxlovertjuhxx zegt je paard een wending verkeerd aanleert is dat vervelend maar niet meer.

Als je op basis van verkeerd juridisch advies dat je van bokt haalt een contractje opstelt met je bijrijder, en uiteindelijk toch voor een schadeclaim van 30.000 euro (ik noem maar iets) opdraait is dat een stuk vervelender.

Als je op bokt een forum voor juridische zaken opent zonder zorg te dragen dat er op welke manier dan ook goed advies gegeven wordt, ben ik bang dat je valse verwachtingen schept.

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:47

Ik ben het eens met Ellende.
Op het eerste gezicht leek het mij ook een handig subforum, maar wat heb je eraan om advies te vragen aan mensen die je niet kunnen helpen? Er zijn genoeg mensen die maar al te graag willen helpen, maar die dan verkeerd advies geven. Daar zou ik niet blij mee zijn als TS zijnde, stel je voor wat de gevolgen kunnen zijn!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:53

Natasja91 schreef:
Ik ben het eens met Ellende.
Op het eerste gezicht leek het mij ook een handig subforum, maar wat heb je eraan om advies te vragen aan mensen die je niet kunnen helpen? Er zijn genoeg mensen die maar al te graag willen helpen, maar die dan verkeerd advies geven. Daar zou ik niet blij mee zijn als TS zijnde, stel je voor wat de gevolgen kunnen zijn!

Ok,daar hebben jullie een punt.
Nu ik zo zie lijkt het ook geen goed idee MAAR wat met die topics ivm rechten?(en die zijn er)daar kan men toch ook advies opgeven??
Mag men dan helemaal géén topics meer openen over zulke dingen?

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:29

Jawel, maar met zo'n subforum wordt meer de indruk gewekt dat je er betrouwbaar advies kunt krijgen. Als je zelf zo'n topic opent, weet je dat er ook verkeerd advies kan komen. Met zo'n subforum zou ik verwachten dat ik er betrouwbaar advies krijg.

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:27

In mijn eerdere post heb ik al aangegeven dat het mij geen goed idee lijkt. Ik ben goed op de hoogte van de wetgeving, maar ga mij als jurist absoluut niet wagen aan het geven van adviezen op een forum. Het zou toch wat zijn als ik,of een andere jurist, omdat het verhaal via de computer niet helemaal duidelijk is verkeerd advies zou geven. Dat kan hele grote gevolgen hebben voor mensen. Ellende merkt dat dus terecht op. Als je een vraag hebt over regels met betrekking tot buitenrijden e.d. is dat vast wel te vinden of op te vragen bij de betrokken instantie. Voor overig juridisch advies, zeker als er grote bedragen en/of belangen mee gemoeid zijn, is het altijd verstandig om bijvoorbeeld een advocaat of een notaris te raadplegen.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:39

Misschien is het verstandig om aan te geven dat het niet de bedoeling is dat je zomaar een beetje info uit je holle kies trekt, maar het kan onderbouwen door sites/boeken/andere info??

Vind het wel een goed idee, maar inderdaad geen advies is beter dan verkeerd advies.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:48

Elaine schreef:
Misschien is het verstandig om aan te geven dat het niet de bedoeling is dat je zomaar een beetje info uit je holle kies trekt, maar het kan onderbouwen door sites/boeken/andere info??

Uit ervaring op WD kan ik melden dat dat niet helpt.