Vrijheid van meningsuiting stopt bij Bokt....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Vrijheid van meningsuiting stopt bij Bokt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 00:44

viewtopic.php?f=136&t=568467&hilit=

Het is de zoveelste keer dat een discussie totaal overbodig in de kiem wordt gesmoord door een overenthousiaste moderator. Ik word het een beetje zat dat bij het minste of geringste in wordt gegrepen, terwijl er helemaal niks aan de hand is. Dit soort censuur lijkt mij totaal het doel voorbij schieten; we leven niet in een dictatuur en niet iedereen heeft gigantisch lange tenen.

Mijn advies is, als een moderator ergens een discussie gevoerd ziet worden en er wordt iets gezien wat niet '1000% politiek correct' is, laat hem/haar dan lekker de paarden gaan voeren ofzo

(Ik heb het niet over dingen die in strijd zijn met de Nederlandse wet!)

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:07

Schimmelig wat is precies je punt?

Het topic dat jij aanhaalt is nog gewoon open en de discussie is nog mogelijk. Ik zie idd enkele moderatoropmerkingen, maar niets raars.

Echter ik zie op pagina 2 in het topic jouw eerste reactie:

Schimmelig schreef:
Uhm, get real

Pardon? Iemand doet zn hele verhaal en jij doet het af met zo'n oneliner en neerbuigende smiley?

Dat is nogal onvriendelijk vind ik. En ja, logisch dat een moderator daar iets van zegt aangezien in de eerste Boktregel al staat dat het niet de bedoeling is om mensen de kwetsen of beledigen.

En een paar posts verder op de volgende pagina:

Schimmelig schreef:
@ de bokkers met commentaar op mijn post

Ik ben dit soort zogenaamde 'ik lucht mijn hart' en 'kijk eens hoe zielig ik ben' topics een beetje spuug zat... een beetje maar hoor

Pardon? Ook nog met een dergelijke smiley erbij. Dat getuigd van weinig respect voor je medebokkers.

En ja, daarna komt er een moderator met een opmerking waar ik geheel achter sta.

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar wat andere bokkers vinden. Is dit overdreven modererend gedrag van de moderators of is het volkomen terecht dat Schimmelig kotssmileys kan plaatsen als het onderwerp niet naar het zin is?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:14

@ Apple:

Mijn mond is gesnoerd, ik heb een OW gehad door mijn posts in het topic... Zo'n TS heeft een dikke schop onder haar hol nodig en een pil met daarin zware realiteit. Dit wordt door sommige mod's niet gewaardeerd.

Als iemand een topic plaats, krijg je feedback... of deze nu gewenst of ongewenst is, daar heb je zelf geen controle over, dus ik vind dat een mod zich hier ook niet mee mag bemoeien.

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:16

Ik vind dat jij je reactie wel wat aardiger had kunnen overbrengen. Dat je het er niet mee eens bent kun je ook op een andere manier brengen, en dat de mods zich ermee bemoeien is hun taak, om grote ruzies te voorkomen.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:17

Ik houd al die edit's niet bij joh...
Goed, wat verwacht een TS als deze al vanaf begin april loopt te miepen... zoals je leest in een latere post, kun je zien dat ik doel op dat er veel ergere dingen zijn... dan 'ik wil niet meer verder... mede omdat mijn vriendje weg is' ... dreigen met zelfmoord, is gewoon heel zwak.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:18

Sannert schreef:
Ik vind dat jij je reactie wel wat aardiger had kunnen overbrengen. Dat je het er niet mee eens bent kun je ook op een andere manier brengen, en dat de mods zich ermee bemoeien is hun taak, om grote ruzies te voorkomen.

Zoals je ziet staan er meerder reacties van mij, moet je ze wel even ALLEMAAL lezen he

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:21

Sorry, ik zal niet meer editten . Ik had nog niet gezien dat je al gereageerd had.

Maar goed, als je nu kijkt naar de Boktregels dan staat daar ook iets over het beledigen van Bokkers.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:22

Goed, ik vond het opbouwende kritiek... maar mijn tenen zijn ook niet erg lang

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:24

Schimmelig schreef:
Sannert schreef:

Zoals je ziet staan er meerder reacties van mij, moet je ze wel even ALLEMAAL lezen he

Ik heb bijna dat hele topic gelezen. Maar mij ging het om je begin post, die wat apple al quote. Die vond ik erg onbeschoft en beledigend (of hoe je het ook wilt zeggen. ) Ik denk dat als je daar al eens anders begonnen was, er ook geen mods zich ermee bemoeit hadden.

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:24

Schimmelig schreef:
Ik houd al die edit's niet bij joh...
Goed, wat verwacht een TS als deze al vanaf begin april loopt te miepen... zoals je leest in een latere post, kun je zien dat ik doel op dat er veel ergere dingen zijn... dan 'ik wil niet meer verder... mede omdat mijn vriendje weg is' ... dreigen met zelfmoord, is gewoon heel zwak.

misschien is het handig, als je dit dan direct bij je eerste reactie in een dergelijk topic vermeld.
Zo een loze reactie kan namelijk behoorlijk kwetsend overkomen. Helemaal omdat het een feit blijft, dat via internet vaak iets heel anders over komt, als hoe je iets bedoelt, vanwege het feit dat lichaamstaal niet aan de orde is. (hoe leg ik dat uit...)

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:27

Maar goed, verderop plaats je dit:

Schimmelig schreef:
@ Woogy:
Sorry dat ik zo bot overkom.

Ik kijk om mij heen en ik zie dit; dagelijks worden mensen opgeblazen, vrouwen verkracht, kindjes gemollesteerd, hele volksstammen lijden honger. Kortom: één grote ellende.
Als ik de situatie bekijk, waar die mensen in zitten en vervolgens hoor ik dat iemand 'het leven niet meer ziet zitten, omdat er een relatie over is' dan kan ik het niet laten om te relativeren... hey, shít happens, maar er zijn ergere dingen... veel ergere dingen.
Als je vindt dat je het zwaar hebt, denk dan even aan de mensen die geen dak boven hun hoofd hebben, laat staan zich een paard kunnen permiteren, of welk dier dan ook en die dagelijks voor hun leven moeten vrezen en prijs je gelukkig dat je nu weer een nieuwe kans hebt, om het goed te doen.
Let wel, ik zeg niet dat jouw situatie makkelijk is en ik wil je in ieder geval sterkte wensen.

Gr Schimm

Als je nu alleen dat had geplaatst en niet al die oneliners met neerbuigende smileys dan was de boodschap ook helder overgekomen (waarschijnlijk zelfs een stuk helderder, want die vertroebelt door die andere reacties).

Zoals met alle zaken, het gaat er niet om wat je zegt maar hoe je het zegt.

Edit (weer een edit ): ik zie dat Sannert en Sans6 hetzelfde zeggen alleen dan met minder tekst .

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:27

Ik snap wat je bedoelt (soort van, ik probeer ook overal smileys achter te plakken, zodat het duidelijker is)... met de 'get real' post... wilde ik dus duidelijk maken dat ze met haar hoofd tegen een muur aan loopt

Als iemand continu zielige stukjes over zichzelf neer zet, zou er gerelativeerd moeten worden... helaas slaan sommige mensen dat proces liever over.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:28

T'is vaak doen en dan denken eeh Apple, daarin lijk ik denk ik een beetje teveel op mijn paardje

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:30

Zo paard zo baas dus .

Maar goed, ik ga naar bed

(over volkomen offtopic reactie gesproken)

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:31

Schimmelig, ik vind die OW absoluut terecht. Denk jij dat je op je 21ste al het leed van de wereld doorgrond hebt? Ik ben benieuwd wat er met jou gebeurt als het je eens echt tegenzit. Ik hoop dat jij mensen tegenkomt die je helpen en met je meeleven ipv mensen die je de grond in trappen omdat je het ff niet ziet zitten.

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:33

tuurlijk, relativeren is goed.

Alleen wat voor de één peanuts is, is voor de ander een bijna onoverkomelijke ramp.
Ik denk dat dit ook ligt aan wat je gewend bent, en deels aan hoe je opgevoed bent (let wel, ik bedoel hier niet mee dat de TS van het betreffende topic slecht opgevoed is of iets dergelijks).

En daarbij, op het moment dat deze TS dit schreef, voelde ze zich wss echt beroerd. Ik denk ook wel eens dat een bepaalde situatie NOOOOOOIT meer goed komt, en 2 dagen later, wanneer ik alles voor mezelf op een rijtje heb gezet en er in alle rust even over heb kunnen nadenken, blijkt dat het allemaal toch niet zo erg is als ik me had voorgesteld.
Niet iedereen kan dus even goed en snel relativeren, maar dit wil niet zeggen dat de betreffende persoon niet in zijn/haar waarde gelaten moet worden.
Verder zien veel mensen Bokt op zo'n moment even als uitlaatklep, en moeten ze echt even iets van zich afschrijven. Iedereen is daar vrij in om op te reageren, maar diegene hoopt dan wel op een reactie waar hij/zij iets mee kan.

Pff wat een verhaal.

Karl66

Re: Vrijheid van meningsuiting stopt bij Bokt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:34

Citaat:
Schimmelig schreef:
@ de bokkers met commentaar op mijn post

Ik ben dit soort zogenaamde 'ik lucht mijn hart' en 'kijk eens hoe zielig ik ben' topics een beetje spuug zat... een beetje maar hoor

Dit kan ik me prima voorstellen, maar misschien is het dan slimmer om dit soort topics niet te lezen ipv met dit soort commentaar te komen.

Voor mij werkt dat prima

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:35

O please Billy... Je hebt geen idee wat ik in mijn ''korte maar turbulente leventje'' allemaal heb meegemaakt, dus ajb zeg... Zelf ben ik echter niet suicidaal en dreig ik niet op Bokt met mijn leven

Ik probeer juist positieve ervaringen op te doen uit alle problemen die zich voordoen en natuurlijk... de situatie te RELATIVEREN. Ik wil je best per PB vertellen wat er gebeurt is... maar omdat nu in een topic te zetten... neuh

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:36

Billy heeft echter het volste recht om te zeggen wat zij denkt...

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:37

Och Karl, zo een TS vraagt toch om feedback... en wie ben ik om dat te weigeren.... mensen die zich verzwelgen in zelfmedelijden, hebben dat toch helemaal zelf in de hand

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:38

@ sans... Natuurlijk, so do we all... Ik kan niet zeggen dat dit topic moderator free is (he Apple ) maar ehm, ga mij niet vertellen dat ik, omdat ik 21 ben.... niet enige wijsheid in pacht heb

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:42

Schimmelig schreef:
Och Karl, zo een TS vraagt toch om feedback... en wie ben ik om dat te weigeren.... mensen die zich verzwelgen in zelfmedelijden, hebben dat toch helemaal zelf in de hand

Net zoals jij je OW door op deze manier te reageren ook zelf in de hand hebt

Ik vind zelf heel veel topics hier op bokt ook zwaar onzinnig, dus in plaats van mijn hart daarover te luchten en een OW op te lopen, lees ik gewoon de in mijn ogen zinnige topics.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:45

OW's stellen niet zoveel voor.. is mij vertelt door een mod (gelukkig)

Alle topic's zijn er om gelezen te worden tenslotte... maar als ik stomzinnige dingen lees, kan ik het soms niet laten te reageren (net alsof er een etiketje verkeerd zit in je kleding, moet je ook altijd even wegknippen)

Ok ok, heel slecht van mij.. maar jij hebt vast ook wel eens gereageerd op zo'n topic (jajaja )

Karl66

Re: Vrijheid van meningsuiting stopt bij Bokt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:50

Hoeveel het voorstelt, daar kom je vanzelf wel achter als je op deze manier in deze topics blijft reageren

Ik zal nooit op zo'n manier in zo'n topic reageren, want ik vind dat het meer over jouw frustraties zegt dan over die van de TS van zo'n topic.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 01:50

Goed, iedereen weer even on-topic... dit gaat tenslotte over TE enthousiaste mod's die zich TE graag met topic's bemoeien.

@ karl:Frustratie is heel iets anders... echt