longeren commentaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leOnie__

longeren commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 00:31

ik had laatst een forum geplaatst en kreeg alleen maar commentaar,
ik kan er best tegen, alleen het ging eigelijk maar om 2 dingen:
dat ik 14 was en byna Z reed [dat kon niet ofzo ]
en dat ik het bit verkeerd had vast gemaakt, oke dat weet ik nu, maar mijn instructriese heeft mij dat zo geleerd dus neem ik aan dat dat goed is!
hebben jullie ook zoveel commentaar?
bokt.nl staat volgens mij ook bekent om "commentaar geven"
maja,
ik kan tog gewoon 14 zijn en byna Z rijden? [g niet helemaal geef ik wel toe ]
the sjit

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 00:38

ik was die ene met dat "over 4 daagjes" 3 jarig paard,
dat ik aan het longeren was,

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:07

Je rijdt bijna Z maar maakt wel het bit verkeerd vast?

Bokt staat mss bekend om zijn commentaar, maar heeft wél bijna 45.000 leden. Het gros geeft goed bedoeld en vooral: goed onderbouwd commentaar.

En to be honest, kan me de reacties voorstellen...
- erg jong paard
- bit verkeerd vast
- geen begeleiding blijkbaar
Etc etc. Een jong paard is gemakkelijk te verpesten. Met zoiets simpels als het bit fout vast maken kun je 'm al flink pijn doen, en dat zal hem en de toekomstige eigenaren altijd blijven achtervolgen.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:24

Als je 14 bent en bijna Z rijd (dus nu nog in de M2), hoef jij je daar toch niets van aan te trekken.

Wat ik zeggen wil is dit: soms is het commentaar wat op een hele directe manier gebracht (omdat mensen soms een te snelle conclusie trekken) en komt het heel sneu over op TS, op jou in dit geval. Je kunt er een aantal dingen mee doen:
1. Niks, en je blaat dat mensen je bekritiseren.
2. Je doet je voordeel met de tips die je krijgt (hoe sneu het soms ook geformuleerd is) - en dat heb je ook gedaan, lees ik.

Niet iedereen kan een mening genuanceerd brengen en trekken soms onterecht een verkeerde conclusie omdat ze niet goed lezen. Op deze wijze ontstaan soms discussies die onnodig zijn en vaak de TS een rotgevoel bezorgen. Wees dus heel voorzichtig met wat je opschrijft en laat eventueel een van je ouders lezen wat je opgeschreven hebt.

Laatst las en postte ik ook mee in een topic wat uit de hand liep omdat TS nog vrij jong was, en niet helemaal had begrepen waarom het paard met bijzet liep. Na reactie van de moeder was het mij een stuk duidelijker, maar nóg bleven mensen TS bekritiseren.

Daarom is het belangrijk dat je duidelijk bent in wat je opschrijft en soms kun bepaalde details beter achterwege laten. Dat je bijna Z bent, is heel erg leuk om te vermelden. Maar dat je opschrijft dat je een bijna 3 jaar oud paard hebt, betekend dat het paard nog 2 is. Mensen kunnen daar over vallen.

Succes ermee.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:55

Sommige mensen op Bokt kunnen inderdaad wat streng zijn in hun commentaar. Meestal zeggen ze het echter met de beste bedoelingen.

Er is een algemener topic over: viewtopic.php?f=25&t=563657
Hier een slotje.