*Discussie over 'kijk-mijn-foto's!'-topics*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blueberry

*Discussie over 'kijk-mijn-foto's!'-topics*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 21:36

Ik zie de laatste tijd steeds vaker bij fototopics dat mensen alleen een link plaatsen van de site waar hun foto's op staan en dan vragen wat bokkers ervan vinden.

Dus zoiets:

Citaat:
Ik@wedstrijd:
Hallo ik had van het weekend wedstrijd en het ging heel goed.
Hier staan de foto's
www.mijnalbum.nl/foto

Laten jullie even een berichtje achter?

Mag dit? Het is toch alleen de bedoeling een link van je foto te maken als deze megagroot is?

Ik vind namelijk dat als je graag foto's wilt plaatsen en daar graag kritiek/tips over wilt krijgen je best even moeite mag doen om die foto's gewoon te plaatsen zodat wij die makkelijk kunnen bekijken en eventueel kunnen quoten (oke officieel mag dat niet maar soms is het handig..) om een argument te ondersteunen ofzo.

Ik klik namelijk meteen die fora weg als ik zie dat mensen niet eens even de moeite nemen om een foto te plaatsen maar wel graag tips van bokkers ontvangen!

Maar dat is mijn mening, bestaan hier regels over?

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:56

Geen idee met de regels
Ik klik het ook altijd meteen weg.. geen zin om helemaal via een site de foto's moeten te bekijken.

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:00

Same Here.
Ik vind ook dat diegene best wat moeite mag doen om de foto gewoon normaal te laten zien.
Volgens mij is dit ook niet toegestaan, op zo'n manier.
Of ik moet me vergissen.

Iriis_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:01

Ik weet niet hoor..

Ik heb geen zin om der een probleem van te maken

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:08

Ze moeten het zelf weten wat mij betreft, maar ik klik ze ook weg hoor! Ik heb dr ook geen zin in om dat nog eens op te gaan zoeken, en zet altijd netjes mijn foto's in het topic.

Zelfde met advertenties overigens, die klik ik bijna altijd meteen weg als er een hoop tekst staat, en dat je dan maar moet mailen voor foto's ofzo... Maar ze hebben zichzelf er dus mee.

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:06

Volgens mij staat hier tot nu toe niks over in de regels.
Als ik zo'n topic tegen kom klik ik dat ook direct weg. Je opent een topic om een verslag te geven van je wedstrijd/training/enzovoort en als je dan niet even de moeite wilt doen om een verhaaltje te tikken en je foto's normaal in het topic te zetten... Mij bekruipt dan altijd het gevoel dat het meer te doen is om de berichten dan om gewoon een leuk verslag van je dag...

Ibbel

Re: *Discussie over 'kijk-mijn-foto's!'-topics*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:40

Er staat hierover juist vrij veel in de regels

Op WD geldt bv dat bij meer dan 5 foto's een verslag naar HAW gaat. Bij een wedstrijdverslag kan het dus haast niet anders of je plaatst 1 of 2 foto's in het topic, en de rest als link.

OP EV geldt:
Per gebruiker mag er maar één topic met foto's per evenement geplaatst worden. Hierin mogen maximaal 15 foto's getoond worden, daarnaast kan er een link gegeven worden naar een website of de rest van de foto's.
Zorg dat je foto's altijd in het topic zelf zichtbaar zijn en mensen dus niet eerst naar je site toe moeten om foto's te bekijken. Wanneer je meerdere foto's hebt gemaakt, kun je natuurlijk wel een selectie op bokt plaatsen en voor de rest doorverwijzen naar je website.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:25

Hmhm, ik vind het ook irritant, klik ook altijd weg dan.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:12

Ik ook.
Heb geen zin om te zoeken.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:19

Ik vind het ook irritant en klik eigenlijk nooit op de link om naar de foto's te kijken..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:57

Ibbel schreef:

Op WD geldt bv dat bij meer dan 5 foto's een verslag naar HAW gaat. Bij een wedstrijdverslag kan het dus haast niet anders of je plaatst 1 of 2 foto's in het topic, en de rest als link.

OP EV geldt:
Per gebruiker mag er maar één topic met foto's per evenement geplaatst worden. Hierin mogen maximaal 15 foto's getoond worden, daarnaast kan er een link gegeven worden naar een website of de rest van de foto's.
Zorg dat je foto's altijd in het topic zelf zichtbaar zijn en mensen dus niet eerst naar je site toe moeten om foto's te bekijken. Wanneer je meerdere foto's hebt gemaakt, kun je natuurlijk wel een selectie op bokt plaatsen en voor de rest doorverwijzen naar je website.

Aha, dat wist ik niet, maar ik kom dan ook bijna nooit op EV.
De quote van de TS is dan dus tegen de regels.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:37

Yup. We gaan dit trouwens gelijktrekken op ITP en HAW, zodat op alle fotofora komt te staan dat er altijd een aantal foto's rechtstreeks in het topic moeten staan. De charters bij die fora worden dus aangepast.
Actief temgedrag wordt, zoals overal, ook hierop ook zeer op prijs gesteld!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:20

Ibbel schreef:

OP EV geldt:

SODEJU! Ik heb er nog echt een half uur naar lopen zoeken!

Vind t altijd wel leuk om te kunnen zeggen. "Je moet wel je foto's plaatsen want het is tegen de regels in om alleen een link te plaatsen en bovendien kijkt het irritant" , maar omdat ik nooit regels erover kon vinden zei ik dat nooit

(ik weet het, ben soms een beetje een betweter..)