sommige SA's toegestaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

sommige SA's toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 16:54

klein vraagje...

Het valt me op dat sommige SA's zijn toegestaan.... en dan heb ik het niet over mensen die met een probleem zitten en dat onder een SA van zich af willen schrijven.... maar over een bokker die onder een andere naam "opnieuw" begint met posten...

Mogen sommige bokkers wel een SA en anderen niet? of wordt er achter de schermen (langduriger) overlegd voordat een SA een ban krijgt?

Mods, sorry als het rottig over komt, ik bedoel het niet rot... ik vraag het me alleen af.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:06

Volgens mij is een SA alleen toegestaan na goedkeuring van een moddie en alleen als het nodig is zeg maar.. als je bijvoorbeeld anoniem wilt blijven maar toch graag wat kwijt wilt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 17:07

dacht ik dus ook, vandaar mijn opening...

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:09

En waarom baseer jij dan dat sommige extra SA 's mogen maken? ( Niet kwaad op aanvallend bedoeld, zo komt het misschien over, maar ik weet niet hoe ik het anders moet typen. Tis gewoon belangstelling en nieuwsgierigheid )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 17:12

ik snap je...

Ergens op Bokt (ga geen namen/forums noemen) staat een topic van een user, die onder een andere naam erg bekend is hier... geen probleemtopic.
Ik had een TeM gestuurd met de vraag of dit een SA was... kreeg ook netjes antwoord hoor, van een mod... maar ik zie de "2e account" niet bij de "Uitgedeelde OW's en ban's" staan...

Vandaar mijn vraag hier...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:12

Volgens mij is het gewoon een kwestie van temmen! De moderators kunnen niet alles weten zolang wij het ze niet vertellen.
Vorige week heb ik nog een totaal normale post ontmaskert als zijnde van een vreselijke penny die een ban had onder haar eigen naam EN aan ban had voor een ander SA. Het is dat ik het herkende anders was ze idd weer vrolijk verder gegaan met dezelfde vraag 100 keer stellen...

En ja, voor dringende privéproblemen moet je een SA aan kunnen maken, maar dan begint de eerste post meestal met een verontschuldiging dat er een SA wordt gebruikt.

Anoniem

Re: sommige SA's toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:21

In principe is een SA alleen toegestaan in serieuze gevallen die iemand anoniem van zich wil afschrijven, en ná toestemming van een mod.

Je ziet tegenwoordig heel veel mensen die hun wachtwoord vergeten, of hun eigen gebruikersnaam niet meer leuk vinden en dus maar een andere aanmaken ipv hun wachtwoord aan te vragen via het inlogscherm en later een naamwijziging aan te vragen. In principe worden al die latere accounts geband onder noemer SA, en moet iemand met zijn allereerste hoofdaccount doorbokken.

Soms kom je iemand tegen met ongeveer 10 aangemaakte SA's (niet allemaal gebruikt om te posten overigens) en dan wordt er gekeken naar het meest in gebruik zijnde account omdat het niet altijd even duidelijk is welke het hoofdaccount is. Dan wordt een latere account als hoofdaccount bestempeld.

We proberen zoveel mogelijk te behandelen wat we zien, maar soms missen we wel eens iets. Bokt is namelijk best groot en druk. Als jij nu naar een specifiek geval refereert dan kun je de betreffende gebruiker TEM'en, en wordt het opgepakt door de moddies

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 17:25

bedankt voor je antwoord Maya... Ik heb je even een pm gestuurd...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 17:50

Maya: bedankt voor het snelle antwoord! ik begrijp het nu...

Hier kan wat mij betreft een slotje op!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 01:21

Worden SA ook verwijdert uit de leden lijst?
En de mensen die een permanente ban hebben?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:35

Ze worden geband, maar niet verwijderd. Verwijderen betekent nl dat je óók de posts kwijt bent.

Bij 'per ongeluk' SA's, die dus wel zijn aangemaakt maar niet zijn gebruikt en/of nooit zijn geactiveerd, zou je wel kunnen verwijderen. Ik zal eens navragen of dat eigenlijk gebeurt...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:21

Ik heb ooit eens een 'SA' aangemaakt op mijn werk. Ik wist mijn ww niet meer, en kon op mijn werk niet in mijn emailbox komen om de geactiveerde link te kunnen ontvangen.
Zodoende had ik een ' SA' aangemaakt. Ik heb een reactie met die SA geplaatst, en verder nooit meer gebruikt.
Ik heb ooit, ik meen, Heike gepeebeet, dat die gebruikersnaam weg mocht. Helaas nooit reactie gekregen en ook de gebruikersnaam staat nog in het rijtje.

Als die gebruikersnaam was verwijderd, was er een post weggehaald, dit haalde het topic totaal niet in de war, dus dat moet het probleem niet zijn.

Of krijg je echt witte vlakken in het topic, of 'user bestaat niet meer' want dan snap ik het wel.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:37

In principe is een SA alleen toegestaan in serieuze gevallen die iemand anoniem van zich wil afschrijven, en ná toestemming van een mod.

Als ik het goed begrijp is bij een SA de naam van de eigenlijke user altijd bekent bij het mod. team ?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 19:40

britt: je leest de vraag niet goed...
en ik heb al duidelijke uitleg gekregen van Maya...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:49

Bij een SA is inderdaad de 'originele' user bekend bij het mod-team. Toch moet men daar op voorhand toestemming voor vragen.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:59

Banjer: ik reageerde op de uitleg van Maya... met daaraan gekoppeld een vraag !

Maya: dank je voor je reactie.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 00:55

Nou snap ik ook waarom de gebande personen niet uit de leden lijst verdwijen dank je wel voor het antwoord

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:31

hmmm... ik weet iemand met een SA die op haar eerste naam geband is, dit heb ik gemeld maar die persoon post nog gewoon door hoe zit dat dan?

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 01:17

Dan heeft warschijnlijk een nieuwe nicknaam gemaakt of zo

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:26

De moddies moeten het natuurlijk wel kunnen aantonen dat het een SA is!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:22

Dat kunnen ze denk ik snel genoeg zien

Missy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:27

Maya schreef:
Bij een SA is inderdaad de 'originele' user bekend bij het mod-team. Toch moet men daar op voorhand toestemming voor vragen.

En wat nou, als je een SA aanmaakt omdat je niet wilt dat bepaalde mensen iets weten, een van die mensen een mod is?

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:34

ze kunnen toch ook gewoon een meel sturen naar iedereen dat ze dit en dat moeten doen om hun account te behouden binnen een maand, dan zijn er ook al zat weg denk ik

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:14

Missy schreef:
Maya schreef:

En wat nou, als je een SA aanmaakt omdat je niet wilt dat bepaalde mensen iets weten, een van die mensen een mod is?

Dat had ik me ook al eens afgevraagd, maar gelukkig heb ik het nog niet bij de hand gehad.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:20

Dan neem je toch contact op met een andere mod en meld je dit erbij. Zullen ze heus wel op een goede manier mee om gaan.