Een Draverijforumstuk. *idee* Graag jullie mening !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Een Draverijforumstuk. *idee* Graag jullie mening !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 18:58

Aangezien hier niet echt aandacht word besteed aan het draverijgebeuren.
*Aangespannen voor de sulky, Recreatief, Monté*

Ik heb dit idee al voorgelegd aan Ibbel en kwam eigenlijk met dit idee aan vanwege het topic van Tarof Rodney op het voorpagina nieuws.
Dit zijn minieme ongelukken die helaas gebeuren, maar omdat eigenlijk over de drafsport alleen dit soort dingen worden gepubliceerd leek het me leuk om
een Stuk apart over de draverij en wat er allemaal mee samenhangt hier neer te zetten.
Net zoals aangespannen rijden, Horses at work etc etc.
Er zijn hier veel mensen waarvan ik zeker weet dat dit op prijs word gesteld en dat wij ons ei ook dan kwijt kunnen.

Ook alle positieve dingen die bij de koersen, kampioenschappen en dergelijke gebeuren zodat mensen ook meer gaan begrijpen wat dit allemaal in houdt.
Want er bestaan nogal wat taboes hierover terwijl dit helemaal niet nodig is.

Ik hoop snel op ieders mening.

Groeten,

Chantal.

Rieta_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:38

ja doen!!!!!!!!! gaaf

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:58

Nee, op zich niet, niet om rottig over te komen ofzo

Maar er zijn al tal van andere onderwerpen waar al heel lang een apart hoekje voor wordt gevraagd, zoals een forum voor overleden dieren/paarden, en die komt er ook niet.

Kampioenschappen e.d kun je gewoon bij Hippische Evenementen kwijt, daar gaat ook al het aangespannen rijden meestal heen.

En daarnaast zijn er al zoveel subforums dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:58

Ja, dat doen!
Het is heel anders maar wel super leuk!
Ik vind dat het wel moet komen waarom is er anders ook stukken voor andere deel van de paardensport?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:26

Cayenne schreef:
Maar er zijn al tal van andere onderwerpen waar al heel lang een apart hoekje voor wordt gevraagd, zoals een forum voor overleden dieren/paarden, en die komt er ook niet.

Ik ben het er wel mee eens, voor een apart gedeelte.

Even over het stukje van Cayenne, opzich heb je daar wel gelijk over, maar dit doet me denken aan het forumgedeelte voor Tinkers. Dit is er uiteindelijk wel gekomen, maar in mijn ogen (ik weet niet hoe dit bij anderen zit) is dit een vrij onzinnig forumgedeelte.
Lijkt mij dat een draverij-gedeelte meer toevoegd aan bokt

WendyBZ

Re: Een Draverijforumstuk. *idee* Graag jullie mening !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:32

En er is ook een subforum voor western

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:09

Cow_horse schreef:
Ik ben het er wel mee eens, voor een apart gedeelte.

Even over het stukje van Cayenne, opzich heb je daar wel gelijk over, maar dit doet me denken aan het forumgedeelte voor Tinkers. Dit is er uiteindelijk wel gekomen, maar in mijn ogen (ik weet niet hoe dit bij anderen zit) is dit een vrij onzinnig forumgedeelte.
Lijkt mij dat een draverij-gedeelte meer toevoegd aan bokt

Ik vind het tinker subforum ook weinig waarde toevoegen aan bokt. Zie het al voor me: haflniger subforum, kwpn subforum etc. . Een draverij forum etc zal meer toevoegen.
Er is ook een western forum etc.
Het is toch ook een tak van de paardensport?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:11

ik ben het hier echt mee eens!
volgends mij denken mensen heel negatief over de draver wereld
ik hoor vaak dat ze vinden dat mensen die paarden mishandelen dat die paarden dat helemaal niet leuk vinden.

maar ik ben zelf op de drafbaan geweest en dat zou iedereen eens moeten doen ik keek mijn ogen uit geweldig in een woord.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:01

Ik sluit me helemaal aan bij Taber!

Maar als je het een apart gedeelte maakt vestig je geen aandacht op de drafsport. Dat is dan weer wel jammer. Maar ja je krijgt geen domme opmerkingen meer!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:38

Cayenne schreef:
Nee, op zich niet, niet om rottig over te komen ofzo

Kampioenschappen e.d kun je gewoon bij Hippische Evenementen kwijt, daar gaat ook al het aangespannen rijden meestal heen.

En daarnaast zijn er al zoveel subforums dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Dit ben ik wel met je eens, maar ik gun andere ook een apart hoekje.. Opzich is het wel interessant om van elke tak van de paardensport een subforums te hebben.. We hebben immers al dressuur, western, sgw, endurence.. Kan draverssport wel bij.. Niet dat ik het zelf doe..

Chantalll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:24

Het is ook meer om mensen te laten begrijpen wat dit allemaal in houd, want er bestaan nogal wat zoals ik al zei taboes rond deze sport en er word weinig aandacht aan besteed.
Zo weten mensen ook meer en leren mensen ook meer hoe dit allemaal in zijn werk gaat ...

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:39

Chantalll schreef:
Het is ook meer om mensen te laten begrijpen wat dit allemaal in houd, want er bestaan nogal wat zoals ik al zei taboes rond deze sport en er word weinig aandacht aan besteed.
Zo weten mensen ook meer en leren mensen ook meer hoe dit allemaal in zijn werk gaat ...

Uhu... Ik weet er heel weinig over, en ben er ook niet echt voorstander van. Hoogstwaarschijnlijk door het gebrek aan kennis erover.
Zou echt wel een plaatsje verdienen hier op bokt volgens mij, is zo een tak van de paardensport die hier nog ontbreekt

Edit: typo's

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:36

Opzich is het wel een goed idee.
Maar als dit er zou komen, zijn er straks meer bokkers die gaan zeuren om een Welsh-forum, Friespaardenforum, Kwpn Forum enz.
Dus misschien is het beter om gewoon een nieuw Draverstopic te openen ipv een heel draverijsforum.
Want die bestaat ook al.. maar dan op www.draversforum.nl .. Tip?

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:39

Ik ben voor! Wat anderen ook al zeggen; er is een westerngedeelte, een endurancegedeelte, een vrijheidsdressuurgedeelte. Waarom dan ook geen draverijgedeelte?

Duppie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:43

moeten we doen ik ga het zeker volgend

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:45

Criteria voor nieuwe aanvragen voor subfora

Een potentieel subforum moet aan de volgende criteria voldoen:
* Moet paard-gerelateerd zijn.
* Minimaal 30 medestanders.
* Motivatie/charter.
* Potentiele subforummods
* Voorbeeldtopics die er goed in zouden passen.

Maak een duidelijke post die voldoet aan de volgende criteria en een motivatie waarom jij/jullie denken dat zo'n subforum goed zal lopen en een toevoeging aan Bokt is. Daarnaast moeten de aanvragers bereid zijn om voor hun forum een charter en eventueel een FAQ te schrijven'.

Periodieke beoordeling
Na een maand wordt er gekeken wat de gebruikers zelf van het forum vinden, of het lekker loopt en of er bepaalde zaken en/of regels moeten aangepast of toegevoegd moeten worden. Na 3 maanden wordt de definitieve beslissing genomen of het forum een blijvende is.

(Dit is een stukje wat ik hier op FZ heb gehaald dat ergens in stond, dit is misschien wel wat voor jullie )

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:46

ik hoop dat het lukt om een draverij stuk te krijgen op bokt.
maar zelf heb ik niet echt veel tijd om dit allemala te organiseren als we allemaal taken gaan verdelen om aan de bovenstaande criteria te voldoen misschien lukt het ons dan ook nog wel.

Chantalll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 16:12

Olympia schreef:
Criteria voor nieuwe aanvragen voor subfora

Een potentieel subforum moet aan de volgende criteria voldoen:
* Moet paard-gerelateerd zijn.
* Minimaal 30 medestanders.
* Motivatie/charter.
* Potentiele subforummods
* Voorbeeldtopics die er goed in zouden passen.

Daarom hoop ik zo voldoende medestanders te krijgen, Motivatie heb ik hier al neer gezet.
Het is paard gerelateerd plus dat wij als dravereigenaren en stalhulpen op de koersen beter kunnen uitleggen en laten zien hoe dit in zijn werk gaat ivm dat er zoveel vooroordelen hierover bestaan.
Ik wil dit uit de wereld hebben zodat mensen kunnen inzien dat de paarden geweldig behandelt worden en dat de beestjes getraint worden.
Ik denk dat heel veel mensen dit wel leuk vinden om dit ook eens van een andere kant te zien. En mensen ervan overtuigen dat de paarden het absoluut niet zo slecht hebben als iedereen denkt.

Ik hoop dat dit sub forum er komt, jullie zullen er in elk geval heel wat mensen blij mee maken.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:29

Ik vind het wel een goed idee.
Ik heb er zelf 0,0 verstand van en dan leer ik het mssn een beetje kennen.

(Mssn kan het draf- en rensport worden? Daar weet ik al even weinig van... )

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:33

draf en rensport lijkt me wel beter dan alleen draverij, omdat je dan zegmaar 2 onderwerpen ineen doet,
ik ben er zeker voor

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:37

Ja draf en rensport dat past wel bij elkaar en zo kunnen we ook meer stemmen krijgen

als je wil stemmen kan je een pb naar Chantall sturen die telt de stemmen.

Chantalll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 17:44

ja heb al een pb gestuurd naar 1 van de mods dat het dan gewoon draf-en rensport word.
Ivm met monte en de galopade koersen

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:33

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:32

minnie_muis schreef:
Maar als je het een apart gedeelte maakt vestig je geen aandacht op de drafsport. Dat is dan weer wel jammer. Maar ja je krijgt geen domme opmerkingen meer!

Zou ik niet zo snel zeggen. Neem bijvoorbeeld het subforum Naturals, daar komen nog steeds tegenstanders van de Naturals, geen probleem hoor als die mensen ook iets zouden willen leren maar veelal is het meer hakken wat ze doen.
Ik denk dat draf en rensport heel goed bij Disciplines past!

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:26

Ik denk het ook.
Ben al nieuwsgierig aan het worden.