Foto's branden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Foto's branden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 17:00

Ik heb nu dus een fotocursus. Alleen we moeten een cd-rom meenemen zodat de cursus-leider ze kan afdrukken.

Maar.
Me pc wil ze niet branden. Ofja, me brander wil ze niet branden.

Muziek erop zitten lukt wel. Maar iets anders.

Help.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 01:46

Met wat voor progamma brand je cd's?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:04

Als je muziek op een CD brandt, dan brand je een 'audio-CD'. Als je foto's op een CD wilt branden, dan moet je type-aanduiding 'data-CD' zijn. Dat zijn voor een computer dus twee verschillende manieren om te branden. Als je aangeeft dat het een audio CD moet worden, maar je hebt .jpg bestanden (foto's dus), dan 'ziet' de computer geen muziek, en brandt dus niet.

Omgekeerd kan je wel .mp3 bestanden als data CD branden. Alleen kan je zo'n CD niet afspelen op een CD speler. Wél op een computer, omdat die de data herkent en vertaalt naar muziek.

Even voor de volledigheid: het soort CD-R om op te branden is verder hetzelfde (hoewel je wel speciale audio CD-R hebt, die zouden beter zijn).

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:11

Ik brand mijn foto's altijd met gegevens cd en die doet het ook in een DVD speler

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:36

Ja, dat klopt. Foto's zijn data, en een DVD speler die dat technisch kan, kan die fotodata als zodanig herkennen en op je TV afbeelden.

Een CD-speler echter kan geen geluid maken van een mp3 die als data is weggeschreven.

Beesje

Re: Foto's branden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:38

Met welk brandprogramma hebben jullie de beste ervaringen?

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:12

Ik gebruik altijd Nero, je kan die zo instellen dat het voor beginners makkelijk is, maar als gevorderde kun je er ook goed gebruik van maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:17

Ik heb Ulead, Burn Now. Ik weet niet eens meer hoe ik eraan kom...

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:31

Ik heb roxio easy cd & dvd creator 6

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 21:42

Ibbel schreef:
Als je muziek op een CD brandt, dan brand je een 'audio-CD'. Als je foto's op een CD wilt branden, dan moet je type-aanduiding 'data-CD' zijn. Dat zijn voor een computer dus twee verschillende manieren om te branden. Als je aangeeft dat het een audio CD moet worden, maar je hebt .jpg bestanden (foto's dus), dan 'ziet' de computer geen muziek, en brandt dus niet.

Omgekeerd kan je wel .mp3 bestanden als data CD branden. Alleen kan je zo'n CD niet afspelen op een CD speler. Wél op een computer, omdat die de data herkent en vertaalt naar muziek.

Even voor de volledigheid: het soort CD-R om op te branden is verder hetzelfde (hoewel je wel speciale audio CD-R hebt, die zouden beter zijn).

Dus dat zou betekenen dat je 2 soorten cd's moet kopen? Of heb ik het nou helemaal verkeerd.

Want ik kan ze wel gewoon branden bij me pap op de pc.

Beesje

Re: Foto's branden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 06:47

Es kijken of een van de programma's die jullie noemen shareware is

supertygetjeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 06:53

Tellie schreef:
Ibbel schreef:

Dus dat zou betekenen dat je 2 soorten cd's moet kopen? Of heb ik het nou helemaal verkeerd.

Want ik kan ze wel gewoon branden bij me pap op de pc.

Nee, dat zegt ze juist niet. Je hebt geen verschillende CDs nodig, maar speciale audio CD-R zouden beter moeten zijn..