Maar.
Me pc wil ze niet branden. Ofja, me brander wil ze niet branden.
Muziek erop zitten lukt wel. Maar iets anders.

Help.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Als je muziek op een CD brandt, dan brand je een 'audio-CD'. Als je foto's op een CD wilt branden, dan moet je type-aanduiding 'data-CD' zijn. Dat zijn voor een computer dus twee verschillende manieren om te branden. Als je aangeeft dat het een audio CD moet worden, maar je hebt .jpg bestanden (foto's dus), dan 'ziet' de computer geen muziek, en brandt dus niet.
Omgekeerd kan je wel .mp3 bestanden als data CD branden. Alleen kan je zo'n CD niet afspelen op een CD speler. Wél op een computer, omdat die de data herkent en vertaalt naar muziek.
Even voor de volledigheid: het soort CD-R om op te branden is verder hetzelfde (hoewel je wel speciale audio CD-R hebt, die zouden beter zijn).
Tellie schreef:Ibbel schreef:Als je muziek op een CD brandt, dan brand je een 'audio-CD'. Als je foto's op een CD wilt branden, dan moet je type-aanduiding 'data-CD' zijn. Dat zijn voor een computer dus twee verschillende manieren om te branden. Als je aangeeft dat het een audio CD moet worden, maar je hebt .jpg bestanden (foto's dus), dan 'ziet' de computer geen muziek, en brandt dus niet.
Omgekeerd kan je wel .mp3 bestanden als data CD branden. Alleen kan je zo'n CD niet afspelen op een CD speler. Wél op een computer, omdat die de data herkent en vertaalt naar muziek.
Even voor de volledigheid: het soort CD-R om op te branden is verder hetzelfde (hoewel je wel speciale audio CD-R hebt, die zouden beter zijn).
Dus dat zou betekenen dat je 2 soorten cd's moet kopen? Of heb ik het nou helemaal verkeerd.
Want ik kan ze wel gewoon branden bij me pap op de pc.