Help, mijn geluid laat echo's horen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riene

Help, mijn geluid laat echo's horen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:25

Hoi, na wat geprobeerd te hebben met mijn geluid heb ik nu een probleem: ik had eerst een hoofdtelefoon rechtstreeks naar mijn computerkastje verbonden (in een groen rondje, waar mijn boxen ook mee verbonden waren), dit ging goed, tot ik vandaag plotseling echo's hoorde, als ik een liedje stop zet op mijn pc, bootst het nog enkele keren na in mijn hoofdtelefoon. Nu heb ik mij boxen weer verbonden met het computerkastje, maar nu geven mijn boxen hetzelfde geluid. Aan wat kan dit liggen? (Sorry voor de vage beschrijvingen maar ik ben niet zo heel goed met computers, en weet ook allemaal niet hoe alles noemt)

Riene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:41

Nu ja, ik heb een herstelpunt gedaan en hij doet weer normaal, maar aan wat zou dit kunnen liggen?

Riene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:09

Ondertussen weet ik dat dit voorkomt als de cam opstaat. Hoe kan ik dit oplossen?

Snader

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:52

ponylove schreef:
Ondertussen weet ik dat dit voorkomt als de cam opstaat. Hoe kan ik dit oplossen?

Het probleem is dat het geluid uit je boxen ook wordt opgevangen door je webcam(microfoon). De computer verwerkt dit geluid weer en zendt het weer uit via de boxen. Daardoor ontstaat er een echo.

Er zijn meedere, maar het handigste is om een beetje te experimenteren.
- Koptelefoon op en je bent van het hele probleem af.

- Misschien staan de boxen en microfoon heel dicht bij elkaar? In dat geval verder uit elkaar zetten.
- Opnamevolume van de microfoon lager zetten.
- Boxen minder hard zetten.