Reaktie op sluiting topic Hypofocus.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Reaktie op sluiting topic Hypofocus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 01:22

Aangezien ik niet meer kan reageren in het topic waar Hypofocus z'n camera te koop aanbied heb ik de behoefte hier toch nog een wederwoord op te geven.

Ik heb gereageerd in dat topic omdat Hypofocus willens en wetens een camera te koop aanbiedt die aanzienlijk meer opnamen heeft gemaakt dan Hypofocus ons wil doen geloven.

In eerste instantie heeft zij dit toestel, die in de advertentie als het toestel van Hypofocus werd omschreven, aan willen prijzen als zijnde het backup toestel van haar. Dit bleek niet de waarheid, want zij heeft nooit een backup toestel gehad. Zelf meldde zij hier op het forum zelfs een keer dat omdat haar toestel defect was zij een opdracht mogelijk niet kon gaan doe. Dus geen backup.

Vervolgens wil zij ons doen geloven dat het toestel slechts 12.769 opnamen heeft gemaakt. Dit vond ik direkt al verdacht en omdat ik een kennis had die geinteresseerd was ben ik hier wat verder naar gaan kijken. Temeer omdat ik wist dat Hypofocus behoorlijk aktief was met fotograferen en menig concours of evenement had gefotografeerd en de nodige fotoshoots had gemaakt. Een korte rekensom leverde nog meer wantrouwen. 12.769 dat is 4 concoursen a 1500 opnames en daarnaast 14 fotoshoots a 500. Ik wist aan de hand van haar nummering dat zij in ieder geval zoveel opnames per keer maakt. Dit kon niet kloppen Voor een camera uit mei 2004 viewtopic.php?f=53&t=236822&hilit=

Dus heb ik wat verder gekeken en wat bleek, op haar eigen site staat een foto gemaakt op 10 april 2005 waar de teller van het aantal opnamen reeds op 40.268 staat. En op diezelfde site staan foto's gemaakt in september 2005 op Shire-evenement, en daar staat diezelfde teller van het toestel met hetzelfde serienummer ineens op 177. Dus is de teller of overgeslagen na 100.000 of teruggezet. Als we van het terugzetten uitgaan en er zijn in de periode april-september(is wel zomerseizoen!) net zoveel gemaakt als in de periode september 05 tot febr-06 dan kom ik op 40.268+12769+12.769=65.806.
Nikon garandeerd de sluiter op 50.000 dus is dit een aankoop waarbij rekening gehouden moet worden met uitval van de sluiter en dus hoge reparatiekosten.

Om dit iemand aan te doen, die misschien met de hobby begint en daar al z'n spaarcentjes in stopt, vind ik niet kloppen en vandaar mijn reaktie.
De bewijzen liegen er niet om en zijn onweerlegbaar.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 27-03-06 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Laatste zin verwijderd wegens niet ter zake doende.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 01:34

Had je dit niet beter even per PM kunnen doen? Anyway, het zal ook wel.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 01:37

Als het echt zo is gegaan dan is het wel erg banketstaaf van haar.
Verder vind ik ook dat je dit eigenlijk over de pm kunt uitvechten

Bren79

Re: Reaktie op sluiting topic Hypofocus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 01:46

Ik denk dat het juist wel goed is dat anderen weten over hoe het gaat, zodat deze mensen niet van een koude kermis thuiskomen.

En met wie pmen? ik heb het eens getracht en dat was helaas zonder enig respect van gene zijde.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 01:48

Je zou dit ook kunnen zien als zwartmaken, vooral als het onterecht is wat de TS beweert. Maarja.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 01:52

helaas is dit niet het geval, en dat hebben meerdere mensen getracht duidelijk te maken.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 01:53

Het zou best kunnen. Ik vind dit alleen niet netjes, en dat is mijn mening.

Kokomo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 01:59

In het topic die nu is gesloten werd ik beschuldigd. Aangezien dat openbaar is en ik niet meer de gelegenheid had daar te reageren is het mijn volste recht dat hier alsnog te doen en die beschuldigingen te weerleggen. Als iemand moedwillig en bij herhaling liegt hoeft dat ook niet meer per Pb. Iedereen mag hiervan op de hoogte zijn omdat iedereen de kans loopt hiervan de dupe te worden.

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:13

Kokomo, in mijn ogen heb je groot gelijk als dit de feiten zijn.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:23

Heb net het topic gelezen en het is inderdaad een beetje een vaag verhaal. Nou ja, er zullen wel 2 kanten aan zitten

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:10

Wat vervelend dat mensen zo kunnen zijn zeg

Je zal al je spaarcentjes er maar ingestoken hebben

Heel goed van je hoor dat je mensen attend maakt dat dit soort dingen ook kunnen gebeuren als je via internet koopt.

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:01

Ik vindt het geen liegen, het is bewuste oplichting.
Niet netjes!
Heel goed Kokomo dat je jezelf verdedigd, je wordt toch raar zo neergezet door Hypofocus in dat verkoop topic!

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:04

Ik heb net ook het topic doorgelezen van haar en idd het is wel een erg raar verhaal en als je er iets van zegt is ze gelijk op har teentjes getrapt en reageert ze heel erg aanvallend.

Erg vervelend dat iemand zoiets doet het gaat ook om veel geld nog eens.

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:14

Het verhaal rammelde inderdaad aan vele kanten, maar misschien is dit niet te wijten aan 'oplichting' maar aan 'onwetendheid' van haar kant?
Tja, ik zie graag het goede in de mens, maar jouw verhaal is vrij waterdicht.
Als het daadwerkelijk opzettelijke oplichting is, vind ik dit wel érg laag en doe je er zeker goed aan dit te melden.

Hilda79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:15

Onwetendheid??? Ze noemt zichzelf prof en 1 van de beste paardenfotografen van Nederland.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:16

Er zijn in dat topic al eerder waarschuwingen geplaatst (waaronder van mij) omdat ik en anderen ook actief zijn op andere fotofora en daar andere feiten stonden. Die zijn toen verwijderd door de mods.

Maar of dit topic nou echt nodig is zo achteraf weet ik ook weer niet hoor.... ik denk dat er weinig mensen zijn die het betreffende topic uberhaupt hebben gezien of zich er druk om maken. Lekker laten rusten zou ik zeggen...

@eve_lien: als professioneel fotografe zou die kennis aanwezig moeten zijn, dus ik verwacht niet dat dit aan onwetendheid ligt. Daarnaast stonden in de andere advertenties wel dingen als dat het haar standaardcamera was en dus veel opnames had.

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:19

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:23

Goed.
De onwetenheid is van de baan.

Laag hoor, erg laag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:31

pony schreef:
www.dutchphotozone.com

Geplaatst: Vr 16-12-2005 22:59

Ik zit nu op de 35.000 foto's met m'n D70 (in 1,5 jaar tijd), maar ik merk dat de sluiter nu wat kuren begint te krijgen. Hij blijft af en toe hangen, etc.
Maar ik heb binnenkort de D200 op de deurmat liggen, dus dan kan ik weer even vooruit.

Femke Puijman
Happy with my Nikon stuff

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=26395&highlight

Wat een walgelijk lage streek zeg, gatver. Dit is toch gewoon oplichting?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:38

Ik vond eerst dat je er maar beter buiten kunt blijven en niet op moet reageren, maar na het laatste bericht waarin ze zelf zegt dat er wel dergelijk meer op staan vind ik het toch ook echt oplichterij. Valt me heel erg van haar tegen. Ze komt altijd professioneel bij mij over. Daar gaan mensen nu wel anders tegenaan kijken.

Erg jammer dat mensen niet eerlijk kunnen zijn. Daar gaat je reputatie.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:40

Wat ik ook erg vreemd vind eigenlijk.

Is dat je voor je opdrachtgever(die je dus betaald voor de afgenomen foto´s) foto´s van een paard maakt, en diegenen die hun paard aanbieden ook nog eens moeten betalen voor de reiskosten? dan laat je toch niet 2 mensen betalen of zie ik dit vreemd?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:43

pony schreef:
www.dutchphotozone.com

Geplaatst: Vr 16-12-2005 22:59

Ik zit nu op de 35.000 foto's met m'n D70 (in 1,5 jaar tijd), maar ik merk dat de sluiter nu wat kuren begint te krijgen. Hij blijft af en toe hangen, etc.
Maar ik heb binnenkort de D200 op de deurmat liggen, dus dan kan ik weer even vooruit.

Femke Puijman
Happy with my Nikon stuff

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=26395&highlight

zo staat zei mooi effe voor paal echt belachelijk dat ze mensen probeerd op te lichten

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:55

ninja2 schreef:
zo staat zei mooi effe voor paal echt belachelijk dat ze mensen probeerd op te lichten

Niet alleen probeert op te lichten, maar ook probeert zwart te maken en later MOOI WEER speelt met de foto van DIEGENE die ze zwart maakte
Zeer kortzichtig ingesteld...

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:59

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:00

remsy schreef:
Wat ik ook erg vreemd vind eigenlijk.

Is dat je voor je opdrachtgever(die je dus betaald voor de afgenomen foto´s) foto´s van een paard maakt, en diegenen die hun paard aanbieden ook nog eens moeten betalen voor de reiskosten? dan laat je toch niet 2 mensen betalen of zie ik dit vreemd?

Ik vind het niet echt vreemd, niet alle gratis reportages zijn voor een opdrachtgever. Sommige zijn leuk als portfolio opvulling. De mensen zijn niet verplicht om hieraan mee te werken maar de gene die toch foto's van hun paard wilden laten maken hebben geluk dat ze geen reportagekosten hoeven te betalen maar alleen voor afdrukken en reiskosten.