slotje op topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

slotje op topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 12:53

Moderator Maya heeft een slotje op dit topic gezet, en me verwezen naar een sticky van 70 pagina's genaamd "alles over dekens"! Met de zoekfunctie die het NIET doet, zoek ik me dan een ongeluk. Ben er dan ook niet blij mee. Zolang de zoekfunctie niet goed werkt pleit ik ervoor om dit soort topics gewoon open te laten. Wie reageren wil die kan. Verwijzen naar zo'n centraal topic kan altijd natuurlijk, maar om het dan maar meteen dicht te gooien....Wat vinden jullie?

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:55

Ik vind, dat als er verwezen is, je best het topic kan sluiten.
Die sticky's zijn er juist om al die vragen samen te vatten.
Als je dan alsnog alle losse topics open laat, heb je ook weinig aan je sticky.
Vind ik dan.

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 13:10

Ja, maar een sticky van 70 pagina's is een zoekplaatje op zich en toch geen werkzaam sticky meer?

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:12

Dan stel je je vraag toch gewoon aan het einde van die 70 pagina's (zoals normaal) en dan krijg je antwoord?
Ik zou in ieder geval niet dat hele topic gaan doorzoeken nee.

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:10

Idd. Gewoon je vraag stellen, je krijgt in dat sticky waarschijnlijk vanzelf antwoord.
Als ze al die topics open zouden laten denk ik dat je er op een gegeven moment 100 van hebt, ik heb er eigenlijk nooit zo'n problemen mee dat ze die dichtgooien.

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 14:24

Okee, gelukkig had ik al wat reacties, en heb een bestelling gedaan, maar het gaat me meer om het principe, maar als het zo werkt, dat je dan gewoon je vraag erachter kan plakken, nou, dan doen we dat voortaan maar zo...onduidelijk hoor, want dan lopen er dus meerdere vragen door elkaar heen. Maar ik hou op met zeuren .

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:38

paars schreef:
maar als het zo werkt, dat je dan gewoon je vraag erachter kan plakken, nou, dan doen we dat voortaan maar zo...onduidelijk hoor, want dan lopen er dus meerdere vragen door elkaar heen.

Beste paars, dit is precies het dilemma. We hebben voor de (niet zo ideale) oplossing van een sticky gekozen, omdat anders hetzelfde gebeurt met het hele forum: allemaal vragen over bijna hetzelfde die door elkaar lopen. Ik weet dat het niet ideaal is, maar dat is een VMR met 40 topics over dekens in de eerste 50 ook niet (en dat het sticky al 70 pagina's is, geeft wel aan hoeveel topics er geopend zouden zijn!).

Daarom hebben we toch voor deze oplossing gekozen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:04

Ilzjuh schreef:
Idd. Gewoon je vraag stellen, je krijgt in dat sticky waarschijnlijk vanzelf antwoord.
Als ze al die topics open zouden laten denk ik dat je er op een gegeven moment 100 van hebt, ik heb er eigenlijk nooit zo'n problemen mee dat ze die dichtgooien.

dat zeg je goed....WAARSCHIJNLIJK!

ik heb het al vaak gezien...maar er word niet zo vaak andwoord gegeven hoor...ik had destijds een vraag over dekens. die daar netjes neergezet...maar andwoord? ho maar. dat heb ik nog steeds niet. en zo zijn er meerdere mensen die totaal geen andwoord krijgen.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:08

Ik pleit er anders wel voor dat een sticky na een pagina of 100 gesloten wordt, en er een nieuwe geopend word, met verwijzing naar de vorige. Juist om het een beetje overzichtelijk te houden.
Een topic van 100 pagina's is nog wel in redelijke tijd door te werken maar 500 pagina's doorlezen is niet leuk meer.

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:57

Ilzjuh schreef:

Vind ik ook

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:00

Misschien een idee om eerst je vraag in het sticky te stellen, na een week (?) geen antwoord ? Nog een berichtje en dan nog geen antwoord? Even een moddie pb-en of je je vraag mag stellen in een apart topic ?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:41

Liedje, die suggestie zal ik eens even 'in de groep' gooien. Ik vind het op het eerste gezicht geen gek idee maar dit moet uiteraard overlegd worden.

Als ik wat meer weet dan hoor je het, ok?

Anoniem

Re: slotje op topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:20

Even in dit specifieke geval Ik ben het met je eens dat het niet geweldig is, dat ik moet verwijzen naar het deken-topic op VMR. Maar, momenteel is VMR een gigantisch druk forum, topics waar op één-en-dezelfde dag op gereageerd wordt, staan op 2 á 3 pagina's. Hoe meer topics over hetzelfde, hoe meer de kwaliteit van de antwoorden achteruit gaat, omdat iemand een bepaald antwoord in 1 topic geeft, en bij de volgende denkt, ja me neus, ik ga het verhaal niet nog eens vertellen, die zoekt maar naar dat andere topic waar ik ook in gereageerd heb.

Ik verwacht persoonlijk veel van de nieuwe forum-indeling, voor VMR krijgen we dan 6 subfora waar er dus een onderwerp-onderverdeling is gemaakt, waardoor we waarschijnlijk van de sticky's af zullen raken omdat het forum niet meer zo overspoeld wordt door dezelfde trant topics.

Dat sticky's te lang worden ben ik ook eens, maar ik hoop dat we er gewoon binnenkort helemaal vanaf zijn

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 21:47

Ik snap 'm! Bedankt voor je reactie, met het beginnen van de lente komen er denk ik een heleboel vragen over van alles en nog wat bij, dat hoort een beetje bij het seizoen. Hoop dat de andere forumindeling idd verbetering geeft! En dank voor jullie "werk" hier op bokt. groetjes.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:29

Ik had ook begrepen dat er bijvoorbeeld voor dekens ook een seizoensgebonden sticky komt voor deken vragen
Hoef je ook minder te zoeken.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:01

Shadow0 schreef:
Liedje, die suggestie zal ik eens even 'in de groep' gooien. Ik vind het op het eerste gezicht geen gek idee maar dit moet uiteraard overlegd worden.

Als ik wat meer weet dan hoor je het, ok?

Is prima hoor Ik heb er niet zo'n problemen mee, maar ik las het topic en kwan op het idee

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:04

Ok, het is in de groep gegooid, en de conclusie is dat het waarschijnlijk veel verwarring geeft voor zowel gebruikers als mods (wat mag nu wel en wat niet) en dat het vrij lastig is om het goed in de gaten te houden. Omdat de verwachting is dat het met de nieuwe forumindeling ook voor een groot deel opgelost zou zijn, laten we het zo op dit moment.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:16

Vlasta, er komt geen Seizoensgeboden sticky, maar een heel forum met dat soort vragen Elke winter heb je nl dekenvragen, en elke zomer anti-vlieg/daas vragen enzo. Die kunnen dan allemaal in een heel forum

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:47

Het seizoensgebonden forum zou dit gewoon moeten oplossen. Daar kunnen straks alle dekenvragen maar ook vragen over scheren, vliegen en dazen enz.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:56

0ojannekeo0 schreef:
dat zeg je goed....WAARSCHIJNLIJK!

ik heb het al vaak gezien...maar er word niet zo vaak andwoord gegeven hoor...ik had destijds een vraag over dekens. die daar netjes neergezet...maar andwoord? ho maar. dat heb ik nog steeds niet. en zo zijn er meerdere mensen die totaal geen andwoord krijgen.

Dan stel je na een tijdje je vraag nog een keer, misschien dat je dan wel antwoord krijgt.
Zo'n sticky is misschien niet de meest ideale oplossing, maar imo is op een gegeven moment 50 topics over dekenvragen op VMR ook niet echt handig.
Maar waarschijnlijk is het met de nieuwe forumindeling al wel opgelost als ik het zo hoor.

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 14:11

Wanneer komt die nieuwe forumindeling er? Klinkt idd praktisch!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:20

Het is mij ook eens gebeurd dat ik een topic start en vervolgens wordt het topic op slot gezet zonder een link waar ik dan wèl mijn info kan vinden.
Ik zou in ieder geval de mods dringend willen vragen om in zo'n geval ten minste een duidelijke link te geven waar ik echt het antwoord op mijn vraag kan vinden. Zeker nu de zoekfunctie gewoon niet werkt.

Trouwens, sommige onderwerpen, ook bijv. rijtechnische, komen van tijd tot tijd terug. De meeste onderwerpen zijn al eerder op bokt geweest. Is ook niet zo erg, het is een forum om gezellig over paarden te kletsen, dus wat geeft het dat een onderwerp besproken wordt wat een half jaar eerder al aan bod is geweest?
Het is niet doenlijk maar ook niet leuk om steeds te kijken of er al een soortgelijk onderwerp is.