hoe stills maken van filmpje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asjuh

hoe stills maken van filmpje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 19:35

nou mijn vraag was dus hoe je stills moet maken van een filmpje? ik heb het al geprobeerd met printscreen maar dat lukt dus niet.. wie kan mij helpen?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:39

Wat raar dat het niet met printscreen lukt
Zo doe ik het namelijk wel altijd

NieneWiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:10

doet print screen het echt niet?? Hmm ik zou eigenlijk niet anders weten hoe je het dan kunt doen..

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:59

Printscreen werkt inderdaad niet in veel video programma's.
het beste kun je het doen met Windows Movie Maker (staat bijna altijd standaard op een computer met Windows XP)
Gewoon even via de zoek functie van je computer er naar zoeken, anders vind je 'm niet.
Als je 't filmpje importeerd naar dit programma kun je mbv een knopje 'foto's' maken , dus stills.

Leoniee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:12

@ SnelleMarz; welk knopje? Ik heb er een hele lange tijd naar gezocht maar kan niks vinden ..

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:13

printscreen en dan plakken bij paint

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:55

Als je de film op pauze zet krijg je de optie "maak een foto" (oid).

asjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 22:31

nou bij mij staat er dus niet een optie van maak een foto.. en het zoeken met de zoekfunctie naar windows movie maker is ook niet zon succes...

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:46

asjuh schreef:
nou bij mij staat er dus niet een optie van maak een foto.. en het zoeken met de zoekfunctie naar windows movie maker is ook niet zon succes...

Kennelijk heb je 'm wel gevonden, anders had je niet kunnen zeggen dat het knopje er niet stond.
Dus niet zo mekkeren direct.

Hier;
Afbeelding

Snader

Re: hoe stills maken van filmpje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:18

Moet zeggen dat ik de optie Windows Movie Maker wel een erg leuke oplossing vind. Slim!

viefdepief schreef:
Wat raar dat het niet met printscreen lukt
Zo doe ik het namelijk wel altijd

Dat is niet raar. Sommige videokaarten bouwen het beeld op in lagen: een 'algemene'-laag, een 'video'-laag, enz. Het probleem is dat je alleen screenshots kan maken van je 'algemene'-laag, waardoor het filmpje (dat in je 'video'-laag zit) als een zwart vlak in je screenshot verschijnt.

Er is dus nog een andere (ingewikkeldere) oplossing. Je videokaart kan namelijk maar 1 filmpje tegelijk in de 'video'-laag afspelen, de volgende filmpjes die je opent komen in de 'algemene'-laag terecht. Dus:
- Eerst(!) een ander filmpje openen in een ander videoprogramma, kort afspelen, op pauze te zetten en evt. minimaliseren.
- Als je daarna "het" filmpje in het gewenste programma opent, zul je er screenshots van kunnen maken.

Hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb uitgelegd.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:08

SnelleMarz schreef:
Printscreen werkt inderdaad niet in veel video programma's.
het beste kun je het doen met Windows Movie Maker (staat bijna altijd standaard op een computer met Windows XP)
Gewoon even via de zoek functie van je computer er naar zoeken, anders vind je 'm niet.
Als je 't filmpje importeerd naar dit programma kun je mbv een knopje 'foto's' maken , dus stills.

Oo, dat is wel handig.