Hoe maak je een mooi profiel?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Hoe maak je een mooi profiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 17:21

Hoi,

Ik wil graag mijn profiel wat mooier maken, maar verder dan een fotootje plaatsen kom ik niet. Ik zou hierover graag wat tips willen.
Ook zou ik graag willen weten hoe je in je onderschrift een link kan maken naar een topic.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:26

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 17:28

De link is gelukt! Heel erg bedankt.
Tips over mijn profiel zijn van harte welkom!!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:29

Mijn profiel heb ik met PSP gemaakt.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:31

Maris89 schreef:
Mijn profiel heb ik met PSP gemaakt.

Even off-topic: Ha dat ben ik nou net ook aan het maken.. Zoeits als jou profiel maar dan anders;)

En voor jou profiel: Ik denk dat wat Maris89 zegt wel een leuk idee is.. ga eens wat prutsen met paint of wat dan ook.. krijg je vaak leuke dingen uit.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:32

Ik heb mijn profiel ook in PSP gemaakt

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 17:37

Maar wat moet je doen om het in je profiel te krijgen?? En wat is PSP (schaam, ben slecht met computers..)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:45

ik heb mijn profiel met photofiltre gemaakt. maar hoe plaatsen jullie zo'n grote link? bij imageshack krijg ik alleen een superkleine foto erop, anders zeggen ze dat hij te groot is

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:45

Paint Shop Pro
Een fotobewerkings programma.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:47

paOlien schreef:
ik heb mijn profiel met photofiltre gemaakt. maar hoe plaatsen jullie zo'n grote link? bij imageshack krijg ik alleen een superkleine foto erop, anders zeggen ze dat hij te groot is

Dat heb ik dus ook..

Marijee

Re: Hoe maak je een mooi profiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:50

Heb ik ook maar ga er vaanweekend mee besig

Anoniem

Re: Hoe maak je een mooi profiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:02

Paintshop heb je op je PC staan , de nieuwste versie nog wel. Mocht je er niet meteen uitkomen (wat erg waarchijnlijk is als je het programma voor het eerst ziet) dan wil ik je wel helpen .

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:54

Met een fotobewerkingsprogramma kom je een heel eind
Met paint kan ook, maar dat vind ik wat irritanter.
Glitternamen vind ik wel grappig in je profiel...je kunt heel veel doen
Randjes op de foto;s, die gekleurt zijn...

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:45

Je eigen stijl maken & origineel wezen maakt een profiel iets van iemand.
Een leuk randje om foto's, alles in een list zetten. Kleurtjes gebruiken, verschillende lettergrotes.
En bovendien een profiel overzichtelijk houden.
Dat maakt, in mijn ogen, een profiel leuk en mooi
je kan heel veel spelen met de BBCode.
Gewoon lekker klungelen & oefenen, net zolang totdat jij denkt van 'Hé! Dit is leuk '

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:54

Weet iemand hie je een foto aanklikbaar kan maken, en dan op een bepaalde link komt?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:59

foto aanklikbaar maken, linken naar een site
[url=...][img]Hier de foto neerzetten[/img][/url]

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:01

AnnemiekvM schreef:
Maar wat moet je doen om het in je profiel te krijgen?? En wat is PSP (schaam, ben slecht met computers..)

Paint shop pro, bij mij versie 9 .. [Denk wel dat dit moeilijk voor je is als je niet echt 'computergevoel' hebt.. ]

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:26

Wat betreft 'grootte' en foutmeldingen bij imageshack en andere uploadsites: Er is maar één grootte die voor die sites belangrijk is, en dat is de bestandsgrootte. Imageshack kan je tot 1024 kB (is dus 1 MB) oploaden, dat is redelijk groot qua bestandsgrootte.

Het aantal kB, of MB, is maar tot op zekere hoogte evenredig met de lengte en breedte in pixels. Howe groter de foto qua afmetingen (in pixels), hoe groter de bestandsgrootte (in kB of MB).
Het houdt óók verband met de hoeveelheid detail in je tekening/foto.

Je kunt een foto van 600 x 800 pixels (wat ongeveer een beeldschermvullend plaatje is) dusdanig comprimeren dat de bestandsgrootte minder dan 1 MB is, of zelfs minder dan 500 kB, zodat je hem wel kunt uploaden en toch qua afmetingen het een 'groot' plaatje is. Alleen kán het dan wat onscherper bijvoorbeeld worden, doordat je het bestand gecomprimeerd hebt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:05

Ibbel schreef:
Wat betreft 'grootte' en foutmeldingen bij imageshack en andere uploadsites: Er is maar één grootte die voor die sites belangrijk is, en dat is de bestandsgrootte. Imageshack kan je tot 1024 kB (is dus 1 MB) oploaden, dat is redelijk groot qua bestandsgrootte.

Het aantal kB, of MB, is maar tot op zekere hoogte evenredig met de lengte en breedte in pixels. Howe groter de foto qua afmetingen (in pixels), hoe groter de bestandsgrootte (in kB of MB).
Het houdt óók verband met de hoeveelheid detail in je tekening/foto.

Je kunt een foto van 600 x 800 pixels (wat ongeveer een beeldschermvullend plaatje is) dusdanig comprimeren dat de bestandsgrootte minder dan 1 MB is, of zelfs minder dan 500 kB, zodat je hem wel kunt uploaden en toch qua afmetingen het een 'groot' plaatje is. Alleen kán het dan wat onscherper bijvoorbeeld worden, doordat je het bestand gecomprimeerd hebt.

En dat comprimeren, hoe moet dat dan?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:15

Bij de meeste fotobewerkingsprogramma's krijg je vanzelf keuze in welke kwaliteit JPEG je wilt opslaan. Hoe lager de kwaliteit, hoe lager het aantal kB. Stel je foto is bij 100% bv 2 MB, als je dan voor 50% kiest is dat bv nog maar 250 kB. De grootte van het bestand gaat vrij snel naar beneden bij een beetje comprimeren.

Bij simpele programma's is het een kwestie van proefondervinderlijk experimenteren (dus opslaan en dan kijken hoe groot het bestand nog is), bij Photoshop bijvoorbeeld kun je meteen zien hoe groot het bestand nog is.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:24

ALs je iets maakt van 640 bij 480 kun je ze altijd uploaden bij imageshack..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:24

Ibbel schreef:
Bij de meeste fotobewerkingsprogramma's krijg je vanzelf keuze in welke kwaliteit JPEG je wilt opslaan. Hoe lager de kwaliteit, hoe lager het aantal kB. Stel je foto is bij 100% bv 2 MB, als je dan voor 50% kiest is dat bv nog maar 250 kB. De grootte van het bestand gaat vrij snel naar beneden bij een beetje comprimeren.

Bij simpele programma's is het een kwestie van proefondervinderlijk experimenteren (dus opslaan en dan kijken hoe groot het bestand nog is), bij Photoshop bijvoorbeeld kun je meteen zien hoe groot het bestand nog is.

Dankjewel! nu snap ik 'm hij wordt alleen wel lelijker zoals je al zei

kijk: *trots dat ze het kan*

http://img355.imageshack.us/img355/2416/naamloos18qx.jpg

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 22:23

Jullie zetten mij wel aan het denken zeg!
Maar ik ga aan het uitproberen en ik laat het weten als het wat geworden is hihi.
Tips blijven welkom!

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:52

Die BB-code, hoe werkt die nu eigenlijk precies? Heb 'm ooit eens ergens zien staan, en nu heb ik hem nodig, kan ik niet vinden hoe ie precies moet

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:56

Omdat ik geen PSP heb, heb ik mijn profiel in Powerpoint gemaakt.. Maar dan niet opgeslagen als presentatie maar als JPG indeling..
Ik heb gewoon bij Imageshack upgeload.. Gewoon als je plaatje upgeload is op het kleine plaatje klikken en dan komt ie er in het groot op