vreselijk grote topics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Senja_x

vreselijk grote topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:14

Beste mods

Is het niet een idee om een topic te sluiten na een X aantal pagina's Ik ben zelf eigenaar van een forum dat meer dan 300.000 bezoekers per dag heeft en wat wij doen is een topic sluiten na 50 of 100 pagina's Soms kom ik hier topics tegen die al een twee jaar meedraaien en het is wel leuk maar vaak niet meer acueel.

Ik zeg niet weggooien maar gewoon sluiten zodat ze in het archief opgeslagen worden en altijd naleesbaar zijn.

Waarom zouden jullie dat niet doen dan krijg je altijd opgefriste topics. en wat is jullie reden om het niet te doen kan een goed argument altijd gebruiken

Met vriendelijke groet,
Senja

Mieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:25

Topics hier worden na 500 pagina's gesloten!

edit: topics die twee jaar oud zijn, hoeven niet per definitie niet actueel te zijn, denk maar aan de huiskamer. Als een oud topic naar boven wordt gehaald wordt deze vaak gesloten, omdat het inderdaad niet meer actueel is.

_Dunja_

Re: vreselijk grote topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:28

De topic's die heel goed lopen daar kan je zo 500 pagina's van vol schrijven.

De topic's die niet goed lopen zakken vanzelf naar onderen en na een maand zijn deze topic's oud en word er wel weer een nieuwe geopend.

Denk dat dit de reden is dat het niet al naar 50 of 100 word gesloten.
Dan blijft iedereen zoeken naar het topic omdat ie dan alweer dicht is en onder een andere naam verder gaat.

Renee__

Re: vreselijk grote topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:30

Ik vind 500 best veel.. waarom dan niet 300, 250?

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:43

Renee, die 500 pagina's heeft van oorsprong een technische oorzaak
Bovendien mag er na die 500 pagina's (bijna altijd Huiskamer-topics) weer een vervolgtopic geopend worden. Die limiet is dus alleen van technisch belang.

Senja, topics met bijv. 100 pagina's komen bijna alleen in de Huiskamer voor.
De Huiskamer is opgezet om gebruikers onderling een plek te geven om met elkaar over een specifiek onderwerp of specifieke interesse te praten.
Ik zie geen enkele reden om daar na een x-aantal pagina's de stekker uit te trekken
De gebruikers hebben in zo'n topic hun plaatsje gevonden en komen er blijkbaar graag, dat alleen lijkt me al genoeg reden om zo'n topic open te laten.
Zodra een topic niet actueel meer is of de belangstelling is weg, dan zakt het vanzelf weg.
Een ander argument om een lopend topic niet zomaar op slot te zetten omdat er een x-aantal pagina's bereikt is, is dat er dan meteen weer een nieuw topic geopend wordt als vervolg op het gesloten topic. Naar mijn idee heeft niemand daar baat bij.

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 17:19

ok bedankt voor de uitleg, wasmeer zo van tjonge ik moet nog een stukje als ik die hele topic wil begrijpen. Maar net wat je zegt als je een topic hebt waar je met elkaar in praat dan kan ik het me voorstellen.

Bij ons moet je het wel kort houden anders dan spammen ze alles vol en gaat het nergens meer over.

Ik vind dit wel een leuk forum ik leer veel kan veel opzoeken als ik wat moet weten en de meesten leden laten iedereen in zijn waarden dat is erg te prijzen.

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:09

nouja, leuk dat je iig zo positief bent over bokt

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:40

Ja, da's leuk om te horen
Overigens prima van je om zoiets aan te kaarten hoor.
Ook al heb ik een andere mening over hetgeen je aan hebt gekaart, dat wil nog niet zeggen dat er geen suggesties welkom zijn

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:17

Ik heb minstens 1,5 jaar geleden een topic geopend, hij loopt nog steeds maar heeft nog geen 150 pagina's, verre van dat.
Maar ik ben heel blij dat het nog open staat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:17

in Crea Bea, worden de centrale topics gesloten na 100 pagina's...