Alane, ik zal proberen om uit te leggen wat we kunnen zien 
Ik doe dat maar even door je vragen te quoten.
Alane schreef:Maar stel dat je 2 jaar geleden een andere provider had en een andere pc, tijdens die 2 jaar komen er wel eens bokkers op visite en bokken ook even via jou pc.
Nu doen ze een ip-adres controle, komen dan al die gegevens incl. het vorige ip-adres, pc en alle bokkers die op je pc hebben zitten bokken naar boven?
Ja, dit is zichtbaar.
Als je een vast IP hebt (kabel, ADSL) dan werkt het net iets anders dan bij een 'los' IP (inbelverbinding, daar wordt meestal telkens een nieuw IP-adres toegekend).
Wij kunnen zien vanaf welk IP-adres een gebruiker berichten plaatst en kunnen ook zien vanaf welk IP-adres dat in het verleden gebeurd is.
Ook is het mogelijk om na te gaan of er andere gebruikers zijn die vanaf 'jouw' IP-adres berichten hebben geplaatst.
Zeker bij trouwe bokkers is het meteen duidelijk wie de hoofdgebruiker is en wie de gast is.
De hoofdgebruiker plaatst immers met regelmaat berichten vanaf dat IP en heeft daarop een flink aantal berichten verzameld.
De gast heeft in bijna alle gevallen ook een vast IP met een aantal berichten die via de eigen verbinding geplaatst zijn, plus daarbij dan een (meestal kleiner) aantal berichten dat vanaf iemand anders IP-adres geplaatst zijn.
Alane schreef:Of beperkt zich dit tot dat ene ip-adres.
Nee, alle IP-adressen waarvan een gebruiker ooit berichten heeft geplaatst, zijn bekend.
Alane schreef:En kunnen ze bijvoorbeeld ook kijken op gebruikersnaam waar een bepaalde gebruiker overal heeft zitten bokken?
Ja, ook dat is mogelijk.
Aan elk geplaatst bericht wordt een IP-adres gekoppeld.
Alle gebruikers hebben een soort van lijst aan hun naam gekoppeld staan waarmee te zien is vanaf welk IP-adres er berichten geplaatst zijn. Ook is het mogelijk om te kijken of er een match is met andere geregistreerde gebruikers.
Alane schreef:En als je IP-adres veranderd is, door router/andere provider?
zie dan bij zo'n controle dat ook, incl de gebruikers die toen gebruik hebben gemaakt van je pc?
Ja, ook al

Het IP-adres van vroeger staat immers nog in de database en kan nog steeds gekoppeld worden aan gebruikers die indertijd vanaf dat IP-adres gepost hebben.
Alane schreef:Ik heb nu sinds een maand of 3 bijv. @home maar via een router, daarvoor introweb en ca 2 jaar geleden planet.
Als je dan een IP controle doet via mijn naam dan komen al die ip's naar boven incl. de andere mensen die ooit gebruik hebben gemaakt via al die ip's?
Ja, zie uitleg hierboven 
Chiqa, ik heb jouw forum natuurlijk niet met eigen ogen gezien, maar ik zie wel veel overeenkomsten. Bij mijn weten kunnen wij niet zien hoeveel uren een gebruiker op Bokt doorgebracht heeft, wel wanneer het laatste bezoek is geweest.
Alane, ik hoop dat ik je vragen zo duidelijk beantwoord heb.
Mocht dat niet zo zijn, dan trek nog maar even aan de bel