oude topics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

oude topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 23:07

Wat is nu eigenlijk een oud topic? Ik vind het nogal jammer dat een topic van nog geen maand oud afgesloten wordt met reden dat het een oud topic is... Ik zie het nut niet in van dit. Natuurlijk mag er wel een slotje op topics waar in geen 2 maanden meer op is gereageerd en waarin iemand dan plots iets post, ok, dat kan ik begrijpen...
Maar waarom een slotje zetten op een topic van nog geen maand oud, waarin niets speciaals gezegd wordt of waarin niet echt een hevige discussie gevoerd wordt... Een tijdje geleden TeM'de ik even dat er op m'n eigen topic wel een slotje mocht, ik kreeg als antwoord dat topics niet zomaar op slot worden gedaan, dat ze uiteindelijk zelf wel zakken... Waarom dit dan?!? Het topic waar ik het over had, zal ook vanzelf ooit wel zakken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:49

Op de fotofora geldt 2 weken sinds laatste reactie, oud topic --> slotje. Dit omdat er daar heel veel topics geplaatst worden, en als oudere topics omhoog geschop twordt is dat irritant voor degenen die dat frequent bijhouden. Overigens zijn de meeste reacties, reacties die je ook naar de TS kunt pb'en

Verder hangt het van de overige topics op de fora af, van de omhoogschoppende post qua inhoud Of dat een zinvolle aanvulling is of niet.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 10:14

Dat van die fotofora snap ik heel goed, daar ga ik ook helemaal mee akkoord, maar in dit geval heb ik het over een ander topic op Algemeen dat nog geen maand open was en al een slotje kreeg...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:59

Ja dat viel mij ook op. Vooral Sjoert lijkt er een handje van te hebben.
Sorry Sjoert

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:04

Stelregel is heel simpel: als de aanvulling zinvolle, nieuwe informatie biedt, is er niets aan de hand. Is de nieuwe post een herhaling van zetten (bv, spuit elf roept in een topic op AM na 4 weken op pagina 6: ik zou naar je huisarts gaan, terwijl dat op pagina 2 allang gezegd is, én nog eens 10 keer door anderen op pagina's 3, 4 en 5) dan gaat zo'n topic op slot.

En ja, dan kan het wel eens jammer zijn als de volgende bokker eventueel wél een zinnige aanvulling zou hebben, maar dat kan hij/zij dan altijd nog per PB aan de TS sturen.