toetsen bord springt steeds over naar NL?!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

toetsen bord springt steeds over naar NL?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 21:55

aaaaaaa gek word ik er van.

Sinds een week of twee heb ik een laptop. Iedere keer als ik tekens zoals een ? ( ) ! of zo in wil tikken springt hij op NL (onder in de balk staat dat aan gegeven) als ik hem dan weer op engels zet kan ik mijn toetsenbord weer normaal gebruiken. Het is echt hoogst irritant om steeds maar weer dat om te moeten zetten.

Weet en van jullie misschien hoe ik dat vast op Engels kan houden???

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:14

Je raakt waarschijnlijk bij het typen van een hoofdletter af en toe ook de Ctrl. Ik doe dat ook regelmatig op m'n laptop, omdat het toetsenbord zoveel kleiner is. Shift + Ctrl zet je toetsenbord om. Je kunt met dezelfde combi van toetsen het ook weer snel terugzetten.

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 22:23

nou ik heb het effe uitgetest.. Dat doet ie bij mij dus niet... Maakt niet uit hoe ik ze indruk hij blijft staan op wat ie staat er veranderd niets...

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:36

This_is_me: de makkelijkste methode die ik heb gevonden is het volledig verwijderen van de Nederlandse toetsenbordindeling.
(Configuratiescherm -> Landinstellingen, tabblad Talen, knop Details.)

Nadeel is dat ik nu nooit e's met accentjes kan vinden, maar dat is maar een klein ongemak vergeleken met het wisselen van de instellingen.

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 12:51

Heej bedankt. Dat ga ik zo eens effe uitproberen!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:26

Ibbel schreef:
Je raakt waarschijnlijk bij het typen van een hoofdletter af en toe ook de Ctrl. Ik doe dat ook regelmatig op m'n laptop, omdat het toetsenbord zoveel kleiner is. Shift + Ctrl zet je toetsenbord om. Je kunt met dezelfde combi van toetsen het ook weer snel terugzetten.

Dit heb ik dus ook, ik irriteer me er ondertussen niet meer aan na een jaartje, ben het gewend

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 13:28

haha nou ik heb geen zin om er een jaar over te doen voor ik er aan gewend ben ... Tmoet gewoon werken!!!

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 14:24

Shadow0 schreef:
This_is_me: de makkelijkste methode die ik heb gevonden is het volledig verwijderen van de Nederlandse toetsenbordindeling.

Nadeel is dat ik nu nooit e's met accentjes kan vinden, maar dat is maar een klein ongemak vergeleken met het wisselen van de instellingen.

Als ik um verwijder kan ik um dan ook weer toevoegen???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:52

Shadow0 schreef:

Dat wilde ik net zeggen, heb dit zelf ook als advies gekregen een tijd terug, maar nooit gedaan omdat ik dus niet zeker weet of je ze dan nog terug kan krijgen?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:36

Jahoor, op dezelfde wijze kun je ze ook altijd weer toevoegen.

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:43

Okeej das mooi dan ga ik um nu dus echt weg halen..

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 01:01

Ik heb dit ook. Iedere keer als ik de laptop opstart moet ik bij iedere pagina shift-control induwen. Zwaar irritant, maar begin te wennen.

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 12:24

Nou ik heb um weggehaald en idd hij staat nu gewoon op eng. En ik hoef gelukkig niet steeds alles om te zetten. bedankt voor de tip Shadow0!!!!