fysieke geheugendump?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

fysieke geheugendump?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:16

De computer is de laatste tijd erg irritant. Soms als ik op bokt een profiel van iemand bekijk of gewoon een topic met foto's dan krijg ik wel eens een blauw scherm met een foutmelding :
Citaat:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om
schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,
moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel
het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is
opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte
versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-update.
Schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als
u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen
of uit te schakelen start u de computer opnieuw op. Druk
vervolgens F8 om Geavanceerde startopties te kiezen en selecteer
de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x0000008E (0x0000005, 0x805A3F1A, 0xF4B22BBC, 0x00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische
ondersteuning op voor hulp.

daarna moet ik de computer opnieuw opstarten. Eerst gebeurde het niet zo vaak, maar nu kan ik wel 100x op een dag opnieuw op gaan starten.

Is er iemand die hetzelfde heeft gehad? En hoe kun je het probleem oplossen? Ik heb wel een tijdje geleden geprobeerd een mp3 speler erop aan te sluiten en probeerde de software die erbij zat te installeren alleen lukte het steeds niet. Af en toe krijg ik nu wel eens een melding met "nieuw hardware gevonden" dan heb ik de mp3 speler niet eens aangesloten. Denk zelf dat het hier door komt.

Snadder

Re: fysieke geheugendump?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:19

Ik heb zelf dit probleem ook gehad toen ik nog Windows 98 had, maar nadat we Windows XP hadden geïnstalleerd was het over.

Heb je al Windows XP, anders is dat een aanrader!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:28

dit is een windows XP heb al systeemherstel geprobeerd maar dat doet ie niet... dan staat er dat het mislukt is.

Snadder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:46

Misschien dat het dan helpt om Windows Update uit te voeren om hem te updaten. Daar worden vaak nieuwe hardware drivers op gezet, speciaal aangepast op jouw computer.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:57

oke zie net zo'n icoontje rechts onderin met de updates zijn gereed voor installatie. Dan maar hopen dat het werkt.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 01:11

Als je nu pas je updates gaat installeren dan loop je wel redelijk achter.
Maar alvast een advies, maak backups zolang het nog kan van je belangrijke data.
Want als systeemherstel niet meer lukt is er echt iets fout.
En die blauwe schermen achter elkaar is een teken aan de wand.

Wil je ook eens kijken in Eventviewer of er fouten (met rode kruis) instaan die meermaals lijken terug te komen.
(Eventviewer: Start -- Uitvoeren -- Eventvwr.exe + ok)

Mogelijkheid kan namelijk ook zijn een verkeerde driver van de videokaart of probleem met het geheugen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:05

[/quote] Wil je ook eens kijken in Eventviewer of er fouten (met rode kruis) instaan die meermaals lijken terug te komen.
(Eventviewer: Start -- Uitvoeren -- Eventvwr.exe + ok)[/quote]
Weet niet meer precies hoe ik er kwam maar dat had ik toevallig vorige week een keer bekeken en er waren best wel veel foutmeldingen met zo'n rondje met een kruisje erin weet niet meer precies wat er stond en kan nu ook thuis niet meer op internet. M'n brander deed het ookal niet meer (heb hem nog nooit gebruikt, alleen soms een cd in afgespeeld) hij reageerde wel, dan doe ik hem weer dicht en dan reageerde hij niet meer dus ik dacht dat ie stuk was.
Heb inmiddels die updates geinstalleerd en ineens doet ie t weer
weet alleen niet of die andere foutmeldingen nou weg zijn omdat ik thuis niet meer op internet mag.Computer is inmiddels een heel stuk sneller , heb hem gedefragmenteerd en het systeem laten controleren op fouten dus ben benieuwd wat ie doet als ik weer online ga

Als ik weer online mag op m'n eigen comp kijk ik wel even naar de foutmeldingen. M'n mp3 speler herkent hij nog steeds niet je hoort wel een geluid als je hem aansluit en weer eraf haalt, en hij herkent hem niet en geeft t aan met onbekend usb-apparaat ofzoiets. Toen de computer nog niet gecrashed was deed ie het gewoon. Mp3 speler doet het verder wel gewoon, op een andere computer herkent ie het gelijk en hoef ik niet eens wat te installeren.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:50

De foutmeldingen zullen zeer zeker gaan over de apparaten ( brander en mp3 ) maar lees de log even goed door.
Onbekend usb-apparaat betekend dat je de driver eerst moet installeren van die mp3 speler, want jouw Windows xp herkend het niet.
Bij aankoop zit er een kleine cd rom bij waar het op staat.